Headdset mircofoon doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcomellema

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2015
Hallo allen,

Als ik mijn headset aansluit middels de rode en groene plug, blijft de microfoon van de computer actief en van de headset blijft uit.

Hoe kan ik dit oplossen, zodat ik via mijn headset kan communiceren.

Bij voorbaat dank,

Marco

Hoi,

In de options van de geluidskaart waarschijnlijk in te stellen.

Dat heb al eens geprobeert maar als ik de microfoon van mn laptop uitschakel heb ik helemaal geen microfoon meer, zelfs als de headset aan staat

microfoon van de headset werkt niet

Beste Marcomellema,

je kunt eventueel de microfoon van uw headset testen door naar configuratiescherm te gaan. U klikt op "geluiden en hardware" vervolgens systeemgeluiden wijzigen en tabblad "opnemen" klikken. Wanneer u in de microfoon zal spreken zul je zien dat het microfoon actief is van uw headset.

Mocht u nog vragen hebben, stel ze gerust.

Met vriendelijke groet,

Hassan Ucar

dat heb ik al vaker geprobeert maar ik krijg geen geluid. niet eens 1 streepje.
het merk is maxxter stereo headset ACT-MHS-003

Beste Marcomellema,

Heb je de kabels in de juiste poorten aangesloten.

Met vriendelijke groet,

Hassan Ucar

Ja denk het wel
Rood in de microfoon en groep voor het geluid maar ik heb ze ook al omgekeert en dat werkt ook niet

ja idd roze is voor microfoon en groene is voor geluid,

kunt u misschien kijken of het knopje of volume aan staat van je headset.

Met vriendelijke groet,

Hassan Ucar

Heeft u dat gedaan, heeft het nog niet geholpen
Ga naar uw instellingen van uw geluidskaart, waarschijnlijk staat hij op "opnemen wat men hoort"

Kijk naar de instellingen van uw Skype en vervolgens sluit uw microfoon aan op Onboard en kijk dan of Skype het kan kiezen.

Met vriendelijke groet,

Hassan Ucar

Wat bedoelt u precies met
Kijk naar de instellingen van uw Skype en vervolgens sluit uw microfoon aan op Onboard en kijk dan of Skype het kan kiezen.

Mvg
Marco

Gaat het om dezelfde headset en laptop als in deze vraag?

Deze headset gaat niet werken op jouw laptop. Deze heeft een enkele 3.5 jack aansluiting voor zowel geluid als micro.
Dit heeft jouw laptop niet. Daarom krijg je alleen geluid uit je headset en werkt je micro niet.
Enige optie is een usb headset aanschaffen. Of een kabelsplitter voor je headsetaansluiting.

Spec vanaf de maxxter site:
Connector: 3.5 mm 4-pin combo-jack, stereo + microphone

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan