header foto uploaden wordpress

Status
Niet open voor verdere reacties.

spicegirl

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2012
Hallo, ik ben bezig om een wordpress site te maken, hiervoor heb ik een thema geïnstalleerd. Nu kan ik binnen dat thema een eigen foto uploaden als header, maar als ik mijn bestand wil uploaden krijg ik geen foto maar een leeg plaatje met een rood x-je in de linkerbovenhoek. Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt voor de moeite!

Wordt het bestand wel goed geüpload? Je kunt dit controleren als je in het menu van Wordpress onder het kopje Media kijkt. Je ziet hier alle bestanden die je binnen Wordpress hebt geüpload. Als de afbeelding ingesteld is als header-afbeelding staat dit er in de meeste gevallen ook achter vermeld.

Welk thema gebruik je?

Ha, fijn! Een paar reacties. Bedankt daarvoor.

@tommy78, ik heb het bij verschillende thema's uitgeprobeerd. Op dit moment staat hij op Yoko 1.0.5. Het uploaden gaat niet goed. Bij media zie ik heel veel lege vakjes.

@seniorke, ik ben een beginner en begrijp helaas je vraag niet. Waar kan ik zien of de map beschrijfbaar is?

Dag spicegirl
Dit kun je zien via een FTP programma of door in te loggen op het controlepaneel van je hosting.
De permissies van de themamap zullen op 755 staan (niet schrijfbaar).
Plaats die tijdelijk op 777 (schrijfbaar) en upload dan je afbeelding.
Na upload moet je de themamap terug op niet schrijfbaar instellen (755) : Dit is zeer belangrijk om te vermijden dat je blog niet gehackt word. !!!

De header-afbeelding die je zelf uploadt, wordt niet in de thema-map geplaatst, maar in de map waar je uploads in terecht komen. Standaard is dit de map wp-content/uploads en afhankelijk van de instellingen van Wordpress kunnen hier nog submappen voor jaar, maand en/of dag inzitten. Op deze mappen moeten uiteraard wel de juiste schrijfrechten zitten, maar volgens mij is dit bij een standaard Wordpress-installatie wel het geval.

pfff, de ge-uploade foto's staan inderdaad in een aparte map. Die heb ik gevonden.
Ik dacht ik kan 2 dingen doen.
1. de foto rechtstreeks in de map headers van het thema zetten. Daar staan de standaard headers ook. Een gewone versie en een xxx-thumbnail. Ik heb de foto die ik wil plaatsen als header er 2 x ingezet, 1 x gewoon en een keer met naam-thumbnail.
Helaas kan ik hem dan in mijn dashboard nog steeds niet vinden bij de headers.

2. Die rechten checken waar seniorke het over heeft. maar dat kan ik via mijn hosting manager niet vinden.

Please help me verder!???

Ik zou de foto's niet direct in de map headers van het thema zetten; stel dat er over een tijdje een update van je thema uitkomt en je installeert deze, ben je hoogstwaarschijnlijk je zelfgemaakte headers kwijt. Ik raad je aan om ze in de aparte map te laten staan.

Algemene informatie over bestandsrechten kun je bijv. hier vinden, hoe je de bestandsrechten controleert m.b.v. een FTP-programma is hier te lezen. Het kan zijn dat je een andere hostingprovider gebruikt, maar het zal in grote lijnen wel hetzelfde werken.

Ik zou de foto's niet direct in de map headers van het thema zetten; stel dat er over een tijdje een update van je thema uitkomt en je installeert deze, ben je hoogstwaarschijnlijk je zelfgemaakte headers kwijt. Ik raad je aan om ze in de aparte map te laten staan.

Als er een Update verschijnt krijg je hiervan een bericht , en moet je via Cpanel of MyAdmin de update uitvoeren. Dat is de veiligste procedure.
Nu valt ook te zien of de hosting van spicegirl vereist dat ze via het Cpanel of MyAdmin een FTP account moet aanmaken of niet. Als dit vereist is zal ze dit eerst moeten uitvoeren of spicegirl kan met FileZilla geen files uploaden naar haar site.

Als er een Update verschijnt krijg je hiervan een bericht , en moet je via Cpanel of MyAdmin de update uitvoeren. Dat is de veiligste procedure.
Nu valt ook te zien of de hosting van spicegirl vereist dat ze via het Cpanel of MyAdmin een FTP account moet aanmaken of niet. Als dit vereist is zal ze dit eerst moeten uitvoeren of spicegirl kan met FileZilla geen files uploaden naar haar site.

Ook in het geval van een update van een thema die je uitvoert via het beheerpanel van de hostingprovider is het dan goed opletten dat je de zelfgemaakte headers niet verwijdert, daarom blijft het plaatsen van je 'eigen' afbeeldingen en bestanden in de daarvoor bestemde upload-map de beste optie. De map is er immers niet voor niets ;-).

Mocht spicegirl een FTP-account moeten aanmaken kunnen we haar daar toch ook bij helpen? Daar is dit forum immers voor ....

Mocht spicegirl een FTP-account moeten aanmaken kunnen we haar daar toch ook bij helpen? Daar is dit forum immers voor ....

Zeker mag dat, maar dan moeten we ook de info hebben of haar hosting dit vereist of niet.

Ik zal even wat meer info geven. Ik heb een hosting pakket bij yourhosting, en via yourhosting kan ik wordpress installeren. Dat heb ik gedaan, en via mijn hosting manager kan ik de website beheren.

Via website beheer kan ik dan doorklikken naar bestandsbeheer, dan kom ik bij de mappen waarin o.a. de foto's staan.

Ik heb het idee dat ik niet een FTP programma heb, of wel?

Dag spicegirl
Ik heb de indruk dat je hosting gebruik maakt van installatron.

http://installatron.com/
Als je hosting gebruik maakt van installatron zul jij enkel de stijlen en Templates voor Wordpress kunnen gebruiken die installatron ter beschikking stelt of je zal bij je hosting moeten gebruik maken van een virtuele server. Dan installeer je stijlen en templates naar jouw zin en ben je niet gebonden aan installatron.
Dit is een voorbeeldje hoe een virtuele server werkt
http://www.combell.com/nl/servers/virtual-servers?gclid=CMmX8s6Fuq4CFZAe3godrFnqPQ

Even vanaf de zijlijn:
Het is toevallig niet zo, dat de afbeeldingen allemaal met een hoofdletter beginnen (bv. Header.jpg), en in de html of css een verwijzing staat naar "hetzelfde" bestand met een kleine letter (header.jpg)? Hetzelfde geldt voor andere combinaties hoofd-/kleine letters, zoals header.jpg en header.JPG, enz. enz.
Op een Windows-pc maakt dat lokaal niets uit, maar een server kent het verschil tussen hoofd- en kleine letters, en kan een verkeerd opgegeven bestandsnaam niet vinden. Dan kan er ook een rood kruisje "image niet gevonden" komen.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Het is toevallig niet zo, dat de afbeeldingen allemaal met een hoofdletter beginnen (bv. Header.jpg)

Hoofdletter gevoeligheid.
Een linux server maakt onderscheid , een Windows server niet. Dit zou inderdaad ook het probleem kunnen zijn van het rode kruisje.

Oh, wacht effe, er staat .JPG..... ik ga even de naam aanpassen, zou het echt zo simpel zijn? Ik ben er al dagen mee bezig :(

Nee, dat is het niet allemaal kleine letters, en nog steeds geen succes.
Kan het iets met "thumbnail te maken hebben? Want bij het uploaden van een gewone foto krijg ik ook het rode kruisje, maar als ik dan kies voor afbeelding bewerken zie ik wel de foto, maar nog steeds een kruisje in het vak "thumbnail bewerken"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan