headset en geluidsboxen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marli5

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2002
Iedere keer als ik een headset aan wil sluiten dan haal ik eerst de kabeltjes van de geluidsboxen uit de aansluitingen van de geluidskaart. Hiervoor moet ik iedere keer onder mijn buro kruipen. Vervolgens moet ik die van de headset inpluggen.
Dit is vrij omslachtig.

Is er geen andere manier waardoor ? (splitter of iets dergelijks)

Al vast bedankt voor jullie tips.....

Waarom sluit je hem niet aan de voorzijde van de cd-rom aan Gr.rama

Rama,
Bedankt voor je reactie. ik ben echter aan het proberen om via internet te bellen met 'skype'. Daarvoor heb ik een headset met twee aansluitingen (rood en groen).
Ik neem aan een voor het geluid te horen en een voor de microfoon.
Als ik een van beide aan de voorkant bij het cd-rom station aansluit dan zal dit niet lukken.

Koop een speakersetje met een koptelefoon aansluiting en een microfoon aansluiting erin. Dan ben je van het gekruip af.
Of je kan inderdaad een speaker/headset switch kopen. Die kosten ongeveer 15 euro.

Laatst bewerkt:
Ben de naam van het ding even kwijt, maar ik heb gewoon een "dubbelstekkertje" achterin zitten waar ze beide op aangesloten zijn . Als ik niks wil horen doe ik de boxen uit. Paar euro kost zo'n ding

Geplaatst door hendricus
Ben de naam van het ding even kwijt, maar ik heb gewoon een "dubbelstekkertje" achterin zitten waar ze beide op aangesloten zijn
Volgens mij heet dat een mini-jack splitter.

Met een mini jack splitter aan de voorkant lukt het ook

crash, rama, hendricus en bartuls,
hartelijk bedankt voor jullie snelle reacties.
Ik neem aan dat mijn probleem met een mini-jacksplitter verholpen zal zijn.
Is in ieder geval beter dan dat gekruip onder het buro.

Jack splitter

Geplaatst door marli5
crash, rama, hendricus en bartuls,
hartelijk bedankt voor jullie snelle reacties.
Ik neem aan dat mijn probleem met een mini-jacksplitter verholpen zal zijn.
Is in ieder geval beter dan dat gekruip onder het buro.

Ik heb zelf Creative Inspire 2.1 en mijn headset (met microfoon) werkte ook niet omdat de groene stekker al bezet was door die van de Inspire. Door die splitter werd het geluid van mijn speakers behoorlijk verkracht en heb nu maar een losse microfoon gekocht, wat ook al niet goed werkt. Iemand een oplossing?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan