Headset met microfoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

andydebondt

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2008
Hoi, heb dus een headsetje met een microfoon, probleem is dat mijn microfoon ergens in windowns is gemute want ik kan er niet door praten op mijn pc, op mijn zus haar pc werkt alles perfect, heb al verscheiden dingen geprobeerd zoals systeem herstel, start>config> en daar dan zien da hij gemute staat, mic boost enz maar niets helpt,
Kan iemand mij helpen? (ben er al 4 dagen mee aan het klooien :(

Ga eens naar start linksonder en dan uitvoeren.
Zet daar sndvol32
In het volgende scherm even kijken of daar de volumeregeling van de microfoon bij staat.
Zo niet, ga dan linksboven naar opties en eigenschappen.
Vink nu microfoon aan.
Kijk nu of deze gedempt ( uit ) staat of de volumeregelaar naar beneden ( uit )
Zet deze dan dus even aan en probeer het nog eens.

heb ik ok allemaal al geprobeerd, het probleem is opgetreden toen ik mijn pc heb opengedaan en het stof er uit heb gehaald met een zachte compressor, en er kan niets met geluids kaart zijn want die zit in mijn moederbord en mijn speakers werken nog

Maar je schreef dat het ergens in Windows ge-mute stond.
Dat zou met het schoonmaken van de PC niet kunnen gebeuren.

Weet je zeker dat je het stekkertje in het juiste gaatje hebt gestopt ?
Mic - In dus ?

mja mic zit in roze gaatje, en met u pc open te doen kan je niet veel mis doen he, kan ook geen systeem herstels meer doen

Start, Configuratiescherm, Geluiden en audioapparaten, tabblad Spraak. Staat de juiste microfoon in het selectievakje? Doe de Hardwaretest, geen foutmeldingen?

Loop de volgende handleiding eens door, vooral natuurlijk de tweede helft over opnemen van het geluid. En heb je ook al geprobeerd de microfoon in een andere jack te steken? Heel soms is bij de montage een verwisseling opgetreden.

ga bij start -> programma`s -> bureau accessoires -> entertainment -> geluidsrecorder.
probeer maar ...

oke :p

heb je de mic wel op front of rear mic staan want als je bijv. de front aan hebt dempt Xp automatisch de rear mic

Misschien even iets anders proberen.
Werkt de Line - in ingang wel van de geluidskaart? Probeer dit even met een 2x tulp - jack kabeltje uit een audio apparaat dat je vast wel ergens in huis hebt staan.
Dus tulpuitgang uit bijvoorbeeld een cd speler of zoiets naar de line ingang op de geluidskaart.
Werkt dit ook niet, zou ik eens proberen de nieuwste audio drivers voor het moederbord voor jouw besturing te vinden en te updaten.

Heeft het ooit wel gewerkt op jouw PC, want dat kan ik nergens vinden in de topic vraag en de rest van je antwoorden ?

Deze zin snap ik ook niet helemaal:
heb al verscheiden dingen geprobeerd zoals systeem herstel, start>config> en daar dan zien da hij gemute staat, mic boost enz maar niets helpt,

Misschien even iets anders proberen.
Werkt de Line - in ingang wel van de geluidskaart? Probeer dit even met een 2x tulp - jack kabeltje uit een audio apparaat dat je vast wel ergens in huis hebt staan.
Dus tulpuitgang uit bijvoorbeeld een cd speler of zoiets naar de line ingang op de geluidskaart.
Werkt dit ook niet, zou ik eens proberen de nieuwste audio drivers voor het moederbord voor jouw besturing te vinden en te updaten.

Heeft het ooit wel gewerkt op jouw PC, want dat kan ik nergens vinden in de topic vraag en de rest van je antwoorden ?

Deze zin snap ik ook niet helemaal:
heb al verscheiden dingen geprobeerd zoals systeem herstel, start>config> en daar dan zien da hij gemute staat, mic boost enz maar niets helpt,

ja mijn mic heeft altij al gewerkt, het probleem begon nadat ik mijn computer vanbinne heb ontdaan van het stof met een zachte compressor, en de zin da je niet snapt is dan ik in windows zelf heb gekeken dat hij gemute stod, maar denk da ik gewoon een format ga doen en dan zal het probleem ok wel opgelost raken hoop ik :)

heb je alle kabeltjes wel op de goeie plek en heb je ze er wel goed opgedrukt??
miss ligt het daar aan.. kijk voor de zekerheid nog ff:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan