Headset Microfoon doet het niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Avarice

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2007
Ik heb paar dagen geleden een micrfoon van canyon gekocht.

Ik had hem aangesloten de koptelefoon deed het prima
Alleen de micrfoon deed het niet, windows geluidrecoder heb ik geprobeerd werd geen geluid herkent. Hardware test ook gedaan gebeurden precies hetzelfdem ik heb al bij Volumeregeling alles bij micrfoon omhoog gedaan, Ook bij soundMAX configuratiesherm staat niks op dempen. En ik weet zeker dat ik het achterin me computer goed heb aangesloten heb ook al geprobeerd om te wisselen geen verschil.

Dus kan het zijn dat me geluidkaart het niet ondersteund?

Dit is mijn systeem:
AMD sempron 3000+
Kloksnelheid 1.81 GHz
960 MB RAM-geheugen
Ik weet niet precies welk moederbord ik heb, ik weet alleen de driver: een
GeForce 6150LE / nForce 430

Dus iemand nog oplossing?

Start -> Uitvoeren -> sndvol32.exe
Klik op: Opties -> Eigenschappen -> [bolletje Opnemen] -> Ok
Kijk of je microfoon wel staat geselecteerd (oftewel dat daar een vinkje staat bij Selecteren).
Kijk ook na of de volumeschuif van microfoon minstens halfweg omhoog is in dat scherm.

Succes,

Tijs.

Klik op: Opties -> Eigenschappen -> [bolletje Opnemen] -> Ok
Kijk of je microfoon wel staat geselecteerd (oftewel dat daar een vinkje staat bij Selecteren).
Kijk ook na of de volumeschuif van microfoon minstens halfweg omhoog is in dat scherm.

Succes,

Tijs.

Alles staat van de microfoon geslecteerd,

Ik heb de Mic volume helemaal omhoog geschoven
Nog steeds bij windows geluidrecorder herkent hij geen geluid als ik iets zeg.

Kan het trouwens aanliggen dat Cd audio En Line in volume ook op z'n hoogste staan?

Bedankt voor de moeite :thumb:

Dat verhaal over Line In en CD Audio hebben geen invloed, lijkt mij.

Probeer het volgende:

Eerst even bij Apparaatbeheer kijken (Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc). Kijk of bij Besturing voor Geluid, video en spelletjes er geen apparaat met een geel uitroepteken of rood kruis erdoor staan.

Is dit niet het geval (er is daar dus geen probleem resp. niets uitgeschakeld), dan
Start -> Uitvoeren -> mmsys.cpl
Kijk bij tabbladen Spraak en bij Opnemen
Kijk of je Soundmax wel staat geselecteerd bij (resp.) Opnemen van geluid en bij Spraak opnemen.

Is dat inderdaad het geval, dan daar naar tabblad Apparaten, dubbelklik op Soundmax (kan ook Soundmax Integrated Audio heten), en klik het tabblad Eigenschappen en klik Audio-apparaten open. Kijk of daar Soundmax of Soundmax Integrated Audio verschijnt, en dubbelklik daar dan op. Kijk of aanstaat: Audiomogelijkheden van dit apparaat gebruiken. Vooral moet er géén vinkje staan bij: Geen toewijzing via dit apparaat maken...

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dat verhaal over Line In en CD Audio hebben geen invloed, lijkt mij.

Probeer het volgende:

Eerst even bij Apparaatbeheer kijken (Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc). Kijk of bij Besturing voor Geluid, video en spelletjes er geen apparaat met een geel uitroepteken of rood kruis erdoor staan.

Is dit niet het geval (er is daar dus geen probleem resp. niets uitgeschakeld), dan
Start -> Uitvoeren -> mmsys.cpl
Kijk bij tabbladen Spraak en bij Opnemen
Kijk of je Soundmax wel staat geselecteerd bij (resp.) Opnemen van geluid en bij Spraak opnemen.

Is dat inderdaad het geval, dan daar naar tabblad Apparaten, dubbelklik op Soundmax (kan ook Soundmax Integrated Audio heten), en klik het tabblad Eigenschappen en klik Audio-apparaten open. Kijk of daar Soundmax of Soundmax Integrated Audio verschijnt, en dubbelklik daar dan op. Kijk of aanstaat: Audiomogelijkheden van dit apparaat gebruiken. Vooral moet er géén vinkje staan bij: Geen toewijzing via dit apparaat maken...

Succes,

Tijs.

Bedankt voor het meedenken

Het rare is als ik op soundmax configuratiesherm klik, pakt hij het niet. Er staat zelfs bij me menubalk rechs onderin een rode crikel in. Dus kan het zijn dat ik de verkeerde driver heb gedownload? want ik kan niks beginnen op configuratiesherm sherm van soundmax.

Vertel ons eerst wat mijn aangegeven stappen (dus zonder het bij Soundmax geleverde configuratie-programma te gebruiken) je allemaal hebben laten zien.

Pas daarna aan het (her-)installeren van de Soundmax software gaan denken.

Tijs.

Ik heb paar dagen geleden een micrfoon van canyon gekocht.

Ik had hem aangesloten de koptelefoon deed het prima
Alleen de micrfoon deed het niet, windows geluidrecoder heb ik geprobeerd werd geen geluid herkent. Hardware test ook gedaan gebeurden precies hetzelfdem ik heb al bij Volumeregeling alles bij micrfoon omhoog gedaan, Ook bij soundMAX configuratiesherm staat niks op dempen. En ik weet zeker dat ik het achterin me computer goed heb aangesloten heb ook al geprobeerd om te wisselen geen verschil.

Dus kan het zijn dat me geluidkaart het niet ondersteund?

Ik had ook problemen met de microfoon. Bij de soundmixer bleek dat daar een keuze stond tussen microfoon1 en microfoon2. De voorste ingang bleek microfoon2 te zijn.

Laatst bewerkt:
Ik had ook problemen met de microfoon. Bij de soundmixer bleek dat daar een keuze stond tussen microfoon1 en microfoon2. De voorste ingang bleek microfoon2 te zijn.

Dit komt mij inderdaad ook bekend voor. Bedankt voor je input! :)

Om de juiste microfoon (Mic1 of Mic2) te kunnen selecteren moet je het volgende doen:
Opties -> [klikken op Geavanceerde instellingen als daar nog geen vinkje bij staat]
Opties -> Eigenschappen -> [bolletje Opnemen] -> Ok
Er zou dan een extra knopje onder Microfoon moeten verschijnen: Geavanceerd
Klik daarop, en ga wat knutselen met de keuze van de microfoon (Mic1 of Mic2, allebei aanklikken werkt volgens mij niet).

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dit komt mij inderdaad ook bekend voor. Bedankt voor je input! :)

Om de juiste microfoon (Mic1 of Mic2) te kunnen selecteren moet je het volgende doen:
Opties -> [klikken op Geavanceerde instellingen als daar nog geen vinkje bij staat]
Opties -> Eigenschappen -> [bolletje Opnemen] -> Ok
Er zou dan een extra knopje onder Microfoon moeten verschijnen: Geavanceerd
Klik daarop, en ga wat knutselen met de keuze van de microfoon (Mic1 of Mic2, allebei aanklikken werkt volgens mij niet).

Succes,

Tijs.

Ik kom niet verder dan Start -> Uitvoeren -> sndvol32.exe
Want ik zie nergens Geavanaceerde instelling staat alleen eigenschappen

Misschien toch het meest zinvol nu om de Soundmax software te deïnstalleren en daarna opnieuw te installeren.

Tijs.

Bedankt

Ik heb eindelijk me Microfoon aan de praat gekregen, ik heb me soundmax geluid nog eens goed opgezocht bleek dat ik de verkeerde had. Dus heb ik hem opnieuw geinstalleerd. Nu kon ik dus ook op Configurtiesherm en dan volume omhoog gedaan en doen bij micrfoon Mincrfoon voorpaneel (die was aangekruist) weg gevinkt. Dus iedereen bedankt voor de moeite.

Fijn dat je het probleem hebt kunnen oplossen én dat je vermeld hebt wat de oplossing is geweest. :thumb:

Wat je nu nog moet doen is het klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag" die je vindt rechts onderaan de pagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan