Headset overschakelen naar Speakers

Status
Niet open voor verdere reacties.

nathano

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2012
Hallo,

Ik heb laatst speakers van Hercules gekocht en deze werken prima op mijn pc maar, als ik van headset naar de speakers over wil schakelen moet ik mijn headset elke keer er uit halen want anders doen mijn speakers het niet. Als ik bij afspeel apparaten de speakers selecteer dan doen ze het ook niet als mijn headset nog staat aangesloten op mijn pc. Weet iemand wat het probleem is en hoe ik dit kan oplossen?

Mvg Nathan.

Het is normaal dat de speakers worden uitgeschakeld als je de headset inplugged. Dan zijn je speakers immers overbodig/ongewenst.
Soms kan met de bij deaudio bijgeleverde utilitysoftware nog iets ingesteld worden. Zoek daar eens.
(Bij mijn Asus moederbord Realtek utility software kan ik dit in elk geval instellen.)

In de Realtek configuratie kun je bij de geavanceerde apparaatinstellingen idd kiezen dat zowel voor als achter de microfoon en speakers (koptelefoon) werken.

Bij een USB headset kun je dat bij de eigenschappen van de microfoon in geluid bij microfoon naar dit apparaat luisteren aanvinken, doen ook beide het.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan