Headset volume te zacht.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevinkuijer

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2012
hallo,

Ik heb vandaag een nieuwe headset gekocht voor 110 euro heb hem helemaal aangesloten werkt perfect alleen
ik krijg de microfoon format niet hoger er staat dat het een tape recorder quality is en denk niet dat dat hoort voor iets waar ik 110 euro heb betaald
Mijn vraag is hoe kan ik dit hoger zetten
ik zal er een screenshot bij doen van de opties
groetjes kevin
screenshot.png

Gezien de specificaties van de microfoon van die headset:

Specifications microphone:
•Diameter: 4 x 1.5 mm (L x W)
•Directivity: omni-directional
•Sensitivity: -42 dB +/- 3 dB
•Impedance: 2.2 kΩ
•Frequency Response: 100 Hz – 5 KHz (-3 dB)
•Operating voltage: typ. 2.0 V

Heeft een hoger samplerate (dan 16kHz) weinig zin.

Overigens heeft dit niks met de volume van de microfoon te maken. (Dit zal in te stellen zijn in tabblad listen of levels)

Laatst bewerkt:
Dus het is niet mogelijk om de kwaliteit van de mic te verbeteren?

Laatst bewerkt door een moderator:
Denk het niet. (Ken headset niet.) Maar al zou het kunnen dan nog wordt het niet beter.
Bij een samplerate van 16kHz kan een frequentie van maximaal 8kHz verwerkt worden.
Aangezien de microfoon tot 5kHz gaat is dit dus ruim voldoende. Hoger heeft geen zin.

Laatst bewerkt:
ok bedankt dan maar even deze headset terug brengen en een andere kopen
kan de turtlebeach xp500 wel hoger?

mvg kevin

Specificaties van die microfoon zijn wel beter:
Condenser Microphone Frequency Response: 50Hz - 15kHz
Dus lijkt me van wel. Let wel we hebben het over spraak dus dan is dit ruim voldoende.
Nog maar eens, (i.v.m. je topic titel) dit heeft niks met de volume van de headset te maken!

Bedankt voor de reactie
Ik had eigenlijk al titel moeten doen microfoon kwaliteit headset verbeteren kunnen doen

Weet je toevallig dan ook hoe ik het kwaliteit kan verhogen want het is echt slecht qua spraak

Mvg kevin

Laatst bewerkt door een moderator:
De kwaliteit kun je wel uitdrukken in de frequentie rangen (en 100 Hz – 5 KHz is niet best) maar de samplerate verhogen (als dat zou kunnen) helpt dan niet.
Alleen een betere microfoon helpt dan. Dat ding pakt niet meer dan een slechte telefoon. Je zou het dus moeten zoeken in de hardware (headset) dan in de instellingen. :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan