Heb 8mb videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jananda

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2004
Heb dus een 8mb videokaart, verder pentium2, asus moederbord 350mhz, W98SE. Dit computertje werkt perfekt en snel op internet met adsl (56K modem).
Maar eventuele filmpjes van internet geven geen mooi doorstromend beeld. Ligt dat aan die videokaart? Zo ja, wat moet ik dan aanschaffen?
Groeten van Jananda.

Laatst bewerkt:
Nee, je processor is aan de trage kant. Je zou kunnen proberen zoveel mogelijk andere programma's af te sluiten als je een film wilt kijken.

Ik heb een vermoeden dat het aan je videokaart ligt dat deze maar 8 mb is. Hoeveel ram geheugen heb je? Moet goed kunnen draaien ik heb zelf een 350. Heb wel 512mb erin zitten en een 32mb videokaart. Kan zelfs hiermee videofilms draaien en branden.

Volgens mij heeft zoiets niet met de videokaart te maken. Die hoeft het alleen maar naar het scherm te 'sturen'. Processor en ram zijn belangrijker.

Hallo Megabit en Humpe. Bedankt voor jullie snelle reaktie.
Mijn processor is dus 350Mhz, ram is 128mb. Aangezien Humpe ook met 350 goed kan draaien is het misschien een kwestie van meer ram-geheugen en een wat "zwaardere" videokaart?
Wat is eigenlijk de functie van het aantal mb's van een videokaart?
Zijn de ram-geheugenchips voor mijn oude Pentium 2 nog gemakkelijk te verkrijgen?
En Megabit, hoe snel zou de processor moeten zijn en is dat iets wat ik er zelf in kan monteren? (ben wel handig met dat soort dingen).
Zo, dit zijn eigenlijk 5 vragen.
Groeten Jananda.

Laatst bewerkt:
1/2. Kan ook aan het filmpje liggen. 350mhz is het minimum eigenlijk. Ram geheugen heb je ook wel genoeg. Voor zover ik het weet helpt een zwaardere videokaart niet.
3. Hoe meer mb's en snelheid in je videokaart, hoe hoger het aantal Hertz en resoluties zijn die je kunt instellen en hoe sneller spellen draaien. Maar films worden door de processor gedecodeerd, daar heeft de videokaart dus niet zoveel mee te maken.
4. Ik denk dat er SD-RAM in zit. Dat is nog overal te verkrijgen. Of het help weet ik niet.
5 De snelste P2 is 450mhz, als je er al één kunt vinden zul je er niet veel mee opschieten.

aan Megabit

Dank je wel Megabit.
Misschien word het gewoon tijd voor een meer uptodate computer. Het fijne van deze is dat ik er aan gewend ben en dat ik er zo heerlijk snel mee kan internetten. Eigenlijk een prima ding, maar misschien toch wat te licht voor alle nieuwe ontwikkelingen. Oke, we worden allemaal voortgestuwd in de vaart der volkeren! Heb je nog adviezen voor een andere computer? (zit tijdelijk wat krap).
Hartelijk dank weer en groeten van Jananda.

Als jij dit genoeg vindt om een nieuwe computer te kopen, moet je dat doen. Maar je geeft zelf al aan dat het voor de rest nog een prima ding is... En als je een computer koopt ga je er sowieso op vooruit.

aan Megabit

Oke Megabit, het is in ieder geval iets voor mij om te overwegen.
Groeten en wellicht tot een volgende keer,
Jananda.:thumb:

Oke, graag gedaan. En ik bedoel uiteraard een nieuwe computer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan