• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

heb een probleem met simpele optelling in 1 rij met voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

mherssens

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 dec 2013
Geachte,

Ik ben een volledige nubcake wat betreft excel. :o

ik probeer op eenzelfde rij een optelling te doen. Cel A1 + 1, dan cel A2 + 1, enzo...dit is nog simpel maar als er tekst in de vorige cel staat dan moet hij de cel daarvoor nemen en die optelling van daaruit verder doen.

Het is voor mijn werk om de dagen van personeelsleden op te tellen en als er een A (van afwezig) tussen staat dan mag hij die werkdag niet mee tellen. dus als persoon X 5 dagen komt werken dan is het resultaat in cel A1 1, cel A2 2, cel A3 3, enzo.
Maar als hij bijvoorbeeld op werkdag 2 afwezig is, dan zou ik het volgende resultaten moeten hebben: Cel A1 1, cel A2 A, Cel A3 2, Cel A4 3...enzo.

De A van Afwezig zou handmatig ingevoerd worden.

weet iemand hier de formule voor, aub?

Een voorbeeldje kan wonderen verrichten om een antwoord/voorstel te krijgen.

Wat dacht ja van deze:

Code:
=AANTAL(B3:K3)

heh, ik denk dat er iets fout is met mijn denkmethode. het lijkt me inderdaad beter om elke cel vast een getal te geven en wanneer iemand afwezig is, daar gewoon een A te zetten.

Bedankt voor de snelle reactie. je hebt me goed laten inzien dat mijn benadering van wat mijn excel sheet moet doen, verkeerd was.

:thumb:

Zou je de vraag dan nog even als opgelost willen markeren aub?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan