heb het idee dat xp poort 21 niet vrij geeft

Status
Niet open voor verdere reacties.

berryherry

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2001
kom met upload prog ws-ftp voor mijn homepage internet niet op. heb gehoord dat dat komt omdat xp poort 21 niet vrijgeeft. heb ook norton firewall meedraaien.

gr. berry

Laatst bewerkt:
Heb je de standaard firewall van xp ook uitstaan?
Als je dat wil controleren moet je ff naar de eigenschappen van je netwerkverbindingen heen gaan en dan geavanceerd.

greetz Jeboem

heb met win 98 nooit geen last gehad, maar met xp is het mij nog niet gelukt. nu heb ik ergens ooit een keer gelezen dat poort 21 open moet, weet niet hoe ik dit moet doen.
btw, heb firewall van xp niet aan (zover ik weet)

Zet anders ff je firewall uit van norton, wil het dan nog niet lukken dan staat vrijwel zeker je firewall van windows aan.

Start->configuratiescherm->netwerk en internet verbindingen -> netwerkverbindingen

dan rechtermuisknop op je LAN-verbinding en op eigenschappen klikken,dan op geavanceerd. Als het vierkantje leeg is, is je firewall uitgeschakelt.

Ik weet gewoon bijna zo goed als zeker dat het de firewall van windows is want ik heb het probleem zelf ook gehad.

Greetz Jeboem

en je zit ook niet achter een router of iets dergelijks? de computer is dus direkt op het internet aangesloten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan