Heb ik de goede hardware?

Status
Niet open voor verdere reacties.

markus20

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2004
Hallo allemaal!

Ik heb een vraagje, ik heb net een nieuwe computer gekocht en daarbij werd gezegt dat dit een redelijk snele computer is. Ook werd mij verteld dat mijn processor een AMD 64 Bit was..

Ik heb voor het moederbord+ processor 190 euro betaald.
Ik heb er even een sceentje bij gemaakt zodat jullie kunnen zien wat ik heb.

Zou iemand mij duidelijke informatie willen geven? want ik weet du ook niet echt wat
3000+ nou inhoud en wat het verschil is met 1.8ghz

Alvast heel erg bedankt,

Gr mark

Bijlagen

• test.JPG
    test.JPG
    82,6 KB · Weergaven: 51
Ik ga meestal eerst informeren en dan kopen .:cool:

een sempron 64 3000+ is dus een 64 bit processor.

Laatst bewerkt:
Hey bedankt voor je reactie!

Ik heb meteen ff met de winkel gebeld en di vent zegt dat het en 64bit is maar dat ik misschien nog even de software moet instaleren van het moedebord..

toch heb ik nog ergens dat ik het niet vetrouw, maar ik ga even alle drivers instaleren en dan zie ik het wel..

maar de prijs is wel goed verder?

Gr mark kamstra

Ja volgens mij wel , ik twijfelde ook even , er is inmiddels zon grote diversiteit in processoren? Ik dacht dat een sempron niet 64 bit was . Maar dus wel , het verschil zit hem in de bus snelheid . Een sempron draait op 1800 Mhz , en de athlon64 3000+ op 2000 Mhz .

maareh ga je nu eerst informeren in het vervolg en dan kopen?.

je kunt immers genoeg vinden op het www over processoren .

Ik heb deze link gevonden http://www.vobis.nl/?ID=ProductDetail&ProductID=85577
en daar staat bij dat het geen 64bit is..
maar of het het zelfde merk processor is weet ik niet..

want het moederbord zegt dus dat hij 64bit aan kan alleen als ik een processor heb die geen 64bit is dan klopt het niet wat hij die man van de winkel zegt..

maarja het belangrijkste is gewoon dat ik wat games kan spelen en audio en video kan bewerken, vandaag mijn 1 gig intern die ik al had..

gr mark

Type:
SDA3000BXBOX/BOBOX EAN/Vendorcode:
SDA3000BXBOX/BOBOX Artikelnummer:
014407

Kenmerken:

Socket 754
Kloksnelheid: 1.80GHz
Bussnelheid: HyperTransport
L2 Cache: 128kB
64-bit
Box

Omschrijving:
The AMD Sempron processor performs at the top of its class when running the home and business applications that you need most. The AMD Sempron processor’s full-featured capabilities can include HyperTransport technology, up to 512k total high-performance cache, advanced 333Mhz front-side bus, 3DNow! Professional technology, and an integrated DDR memory controller. The AMD Sempron processor provides the productivity enhancing performance you need for your everyday applications. It runs over 60,000 of the world’s most popular applications, so you can enjoy solid performance. With 35 years of design and manufacturing experience and shipments of more than 240 million PC processors, you can count on AMD to provide reliable solutions for your home or business.

hier staat weer wel 64 bits dus .

denk dat de informatie van vobis niet goed is .

Idd wat een diversiteit aan processoren tegenwoordig trouwens , echt duidelijker wordt het er niet op . Benchmarks moeten al aangeven wat de capaciteit is van een processor.

Ik mis mijn AT tje:D of de 486 SX of DX met coprocessor .

Alles was toen iets makkelijker .

Iets langzamer? maar goed:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan