Heb ik een probleem of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hamilton_NL

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 mei 2004
Ik ben geen wizzkid op het gebied van virussen, maar doe er alles aan om geen virusen te verspreiden of te krijgen.
Nu is heet helaas toch gebeurd maar ik kan hem niet verwijderen.
Het probleem het P2E.B en het is een trojan horse.
Mijn computer doet sinds een week ook erg raar, toetsenborden die niet werken laatjes van CDRoms die open en dicht gaan....... enz enz
Ik heb gezocht op internet naar een oplossing maar het virus is nog niet bekend.
P2E.B staat voor een soort ASUS moederboard, en de trojan richt zich naar het schijnt op de BIOS.
Mijn virus scanner AVG vind hem soms wel en soms niet maar kan hem niet verwijderen.
Hij keert na een aantal uur gewoon weer terug en system herstel van XP doet het ook niet.

Kan iemand mij alsjeblieft met dit probleem helpen?
Zo ja 2 thumbs up :thumb:

Als je een melding van de gevonden Trojan krijgt, kun je die dan opschrijven en hier even vermelden? Dan weten we waarschijnlijk iets meer.

Mochten voorgaande tips niet hebben geholpen om die trojan P2E.B te verwijderen, doe dan het volgende: Download hier de gratis versie van Ad-aware, na de installatie eerst updaten door te klikken op het wereldbolletje en scan. Daarnaast kan je nog Spybot installeren (werkt prima naast elkaar), ook gratis. Eveneens eerst updaten alvorens te scannen. Uitleg+download Mocht na gebruik van Ad-aware en/of Spybot het probleem blijven plaats dan een Hijack This Log, klik-->Helpmij tegen spyware offensief<-- Druk daar op de knop "Reageer op bericht" en post je log.

Ik ben op dit moment erg druk bezig met alle dingen te testen.
Ad-Aware draaide ik al iedere dag en die vind alleen zo nu en dan iets.
Ik heb het idee dat het al een aardig eind op schiet.
Ik dank jullie alvast heel erg voor alle hulp tot nu toe.
Top dat er zo'n site/forum is om elkaar te helpen.
Zodra ik van het probleem af ben zal ik proberen uit te leggen waar het probleem zat.

Thx :thumb:

Het virus was reeds van mijn computer gewist maar was ook me gesaved naar een autobackup van mijn documenten op een andere schijf en werd zodoende vanaf daar terug geplaatst.
Ook was het in de automatische systeem herstel optie gekropen.

DUS LET OOK GOED OP DE BACKUPS NAAR ANDERE SCHIJVEN.

Iedereen bedankt voor de hulp.
Goed dat er mensen zoals jullie zijn. :thumb:

Mooi zo, en idd een goeie tip om ook de backups eerst te scannen alvorens deze te gebruiken, thnx dat je oplossing nog even hebt gepost. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan