heb ik een router of niet?

• Onderwerp starter Onderwerp starter lake
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lake

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2010
Waarschijnlijk een rare vraag, maar toch stel ik ze.
Ik probeer al een hele tijd poorten te forwarden. Alles goed tot ik moet inloggen op de router. Ik probeer dat door standaard getaway in de browser in te tikken, maar lukt niet.
Misschien heb ik helemaal geen router!!! Ben telenet klant en heb een draadloze verbinding, er staat motorolla op dat ding. In mijn apparaatbeheer vind ik ook enkel die modem terug en geen router.
Hoe moet ik dan verder om mijn poorten open te zetten?

Met heel veel dank!!!!

greetz
lake

Hoeveel uitgangen (LAN-poorten) heeft hij?
Linksys%20WRT54G%20back.jpg

Sowieso ga je je router niet terugvinden bij apparaatbeheer.

Ga naar start=>uitvoeren en tik cmd .
In het volgende venster tik je ipconfig. Achter standaardgateway stat het ip-adres van je router, danwel je modem.

*edit* (begrijpend lezen...)
Echter, wanneer je een draadloze verbinding hebt is het een router...

Laatst bewerkt:
4 naast elkaar zoals op afbeelding en dan nog eens 2 een beetje der naast.
Via cmd heb ik al geprobeerd, heb het standaard getaway in browser ingetikt maar kan niet inloggen...

Heb je er wel http://[ip adres] ingetypt ?

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
ja ik heb het al met ip adres en met standaard getaway geprobeerd. Tevergeefs... "Kan pagina niet weergeven" met I.E. en" kan geen verbinding maken" met firefox.

Help please

Als je dus in je browser http://192.168.0.1 typt dan gebeurd er niets ?

groeten Marcel

Het Motorola ding wat je ziet in je apparaatbeheer is niet je router, je router zul je daar niet terugzien.
Wat is precies het merk en type van je router ?

groeten Marcel

Ben telenet klant en heb een draadloze verbinding :thumb::D

kun je je wifi-adapter in je pc uitschakelen (apparaatbeheer) , je pc met een kabel verbinden met je router en het nog eens proberen?

Laatst bewerkt:
@snijworst,
Ik had mijn vraag over draadloos of bedraad al verwijderd om dat ik zag dat het verteld was in zijn 1e post.

Groeten Marcel

@Marcel:
Motorola SM56 Data Fax Modem is de modem
Router weet ik niet eens of ik wel heb
Modem is het enige bakje dat er hangt.

@Snijworst:
Net geprobeerd, zelfde resultaat...

Motorola SM56 Data Fax Modem is het apparaat wat jij van Telenet hebt ontvangen om te kunnen internetten ????
Dat is een analoog modem.

Nu graag het merk en type apparaat wat je van Telenet hebt ontvangen.

Groeten Marcel

Dat is inderdaad het bakje dat ze komen installeren zijn, nog geen jaar geleden. Bakje is verbonden met kabelingang en dat is het enige dat we hier hebben om te internetten. Is da slecht nieuws?

Kun je een paar foto's posten van dat apparaat, waarop ook het typeplaatje zichtbaar is ?

Groeten Marcel

IMG_2601.jpgIMG_2604.jpg

Ben je hier iets mee?
Het hangt naast de tv waar de kabel binnenkomt, een antenne is er niet aan. Staat ook motorola op, vandaar mijn verwarring. Sorry.

Als je nu alle relevante informatie kunt posten van wat er op het typeplaatje staat (ik kan het niet goed zien op de foto).

Groeten Marcel

"WPA-PSK" dus router en draadloos. Die moet je met een kabel verbinden met je pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan