heb ik een router of niet?

• Onderwerp starter Onderwerp starter lake
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je al geprobeerd om toegang tot je router te krijgen door eerst de inkomende kabel los te koppelen.
Schakel de router ook nog even uit en weer aan.
(De kabel dus die van buiten naar je router gaat eruit laten)

kijk nu of je in je router kunt komen met http://192.168.0.1

Groeten Marcel

@snijworst: hoe bedoel je verbinden met een kabel? Is draadloos.

@Marcel: WPA - PSK: ce3fa2fe3e
customer s/n: 0jd2m5fgnds0
s/n: 322858923426383201014005
HFC MAC ID: 0023a277b9b8
MTA MAC ID: 0023a277b9ba
Getaway MGMT Mac Id: 001c11f54ff0
P/N: 557489-008-00
Modem nr: 1119185184

Ik heb verbinding en heb de kabels er al meerdere malen uitgetrokken en weer ingestoken. Helpt niet...
Sorry als ik heel onhandig overkom...

Groeten

Je hebt nu internet en kennelijk draadloos, dat is ok. Welke kabel heb je gebruikt om je pc met je router te verbinden en in welke poort van je router heb je die gestoken?

Sorry, snap het niet goed. Bedoel je nu of in het verleden met die kabel en die poort?
Voor zover ik weet is er nu helemaal geen kabel. Modem is verbonden met kabel van TV ingang, hier is maar 1 mogelijke ingang voor in de modem en nog een voedingskabel en that's it.
Sorry, kan normaal redelijk mijn plan trekken, maar nu even niet...

groeten

Ok, er is nu geen kabel tussen je pc en je router, toch moet dat kunnen. Op mijn eerdere afbeelding zag je de achterkant van een router met 4 uitgangen. Op één van die uitgangen kun je je pc aansluiten.

Klopt, had ik op uw vraag daarstraks al gedaan. Ik heb de pc toen verbonden met de poort in de router uiterst rechts (van de 4 naast elkaar). Kon toen ook niet inloggen op router.
Ondertussen heb ik het type opgespoord: Motorola SVG1501E Wireless Modem. Ben je hier iets mee?

Alvast bedankt

Ok,

Staat je lan-verbinding in [netwerkverbindingen] wel ingeschakeld?

lan.jpg Rechtsklik en [inschakelen]

Draadloze netwerkverbinding staat ingeschakelt
daarnaast staat icoontje "lan verbinding" is uitgeschakelt.
Is normaal volgens mij

Draadloze netwerkverbinding staat ingeschakelt
daarnaast staat icoontje "lan verbinding" is uitgeschakelt.
Is normaal volgens mij

Niet wanneer je je pc middels een netwerkkabel met je router wilt verbinden. Lan even inschakelen

*edit*
Je hebt 2 netwerkaarten in je pc; een draadloze (wifi) en een bekabelde (lan). Jij gebruikt nu je wifi en dat is ok. Je lan staat uitgeschakeld zodat je niet zo'n irritant monitortje naast je systeemklok hebt die constant roept dat je kabel er niet in zit.

Laatst bewerkt:
ik heb de wifi uitgeschakelt, verbonden met netwerkkabel, de lan stond dan ingeschakeld, gaat nog steeds niet, hopeloos...:confused:

kabel aan je router laten, router van de stroom halen, pc uitzetten, router inschakelen. Wacht tot hij helemaal is doorgestart, dan pas je pc inschakelen.

start->uitvoeren-> cmd intikken en enteren. In het volgende venster ipconfig intikken en kijk wat je standaardgateway is. Ip-adres van je standaardgateway in je browser inkloppen

ps,
Heb je wel internet als je pc aan een kabel hangt?

heb het net in die volgorde gedaan, niks dus...
Is die motorola wel een router?
Zou het kunnen dat dat een modem is en dat het daarom niet lukt?

Ik heb wel degelijk verbinding met de kabel.

Groeten

Wanneer je er al dan niet draadloos méér dan één pc op aan kan sluiten is het een router. Een router deelt ip-adressen uit aan pc's, een modem niet.

Je kunt nog proberen om hem een harde reset te geven. Dan ben je wel je instellingen tot nu toe kwijt zoals wifi-beveiliging en doorgestuurde poorten.

stroom van je router, resetknop ingedrukt houden, stroom op je router, resetknop 15 tot 20 sec vasthouden, dan pas loslaten en je router laten opstarten.

*edit*
Gebruiksaanwijzing:
http://www.motorola.com/staticfiles...er Guide (Dutch) 567299-007-a.pdf?localeId=33

Laatst bewerkt:
Is die motorola wel een router?
Zou het kunnen dat dat een modem is en dat het daarom niet lukt?
Je Motorola is zeer zeker een router

Gebruik de Configuration Manager (CMGR) van de SVG1501 om instellingen op uw SVG1501 te
wijzigen en weer te geven.
1. Open de webbrowser op een computer die is aangesloten op de SVG1501 via een Ethernetverbinding.
Opmerking: Probeer de SVG1501 niet te configureren via een draadloze
verbinding.

2. Typ in het adres- of locatieveld van uw browser http://192.168.0.1 en druk op ENTER.
3. Typ admin in het gebruikersnaamveld (dit veld is hoofdlettergevoelig).
4. Typ motorola in het Password-veld (wachtwoord) (dit veld is hoofdlettergevoelig).
Dit komt uit de Motorola handleiding, let met name op het vet gedrukte deel.

Dus eerst de draadloze netwerkkaart uitschakelen en vervolgens verbinden met de router met een LAN kabel.
Vervolgens de stappen 1 t/m 4 uitvoeren.
(Dan ben ik ook heel benieuwd wat er uit de IPCONFIG /ALL komt)

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Wanneer je er al dan niet draadloos méér dan één pc op aan kan sluiten is het een router. Een router deelt ip-adressen uit aan pc's, een modem niet.

Offtopic:
Wij hebben thuis een draadloos modem, met 4 laptops, een paar smartphones erop.

Dus wat je zegt is niet waar...

Ontopic:
het kan zijn dat het nummer waarmee je moet inloggen op je router is veranderd. Je kunt ook nog altijd een reset doen van je router, dan komen de fabrieksinstellingeren terug, en dan kun je wel inloggen met het nummer dat in de handleiding staat.

Grt

Rens

Offtopic:
Wij hebben thuis een draadloos modem, met 4 laptops, een paar smartphones erop.

Dus wat je zegt is niet waar...
Dat wil dus zeggen dat jij een modem hebt met een ingebouwde router :)

Modem:
Om telefoonsignaal om te zetten naar een digitaal signaal, een computer(netwerk), een modem zal dus altijd een RJ11 aansluiting hebben.
Router:
Om 2 computernetwerken aan elkaar te koppelen, dus jouw netwerk aan het modem, een router zal dus nooit een RJ11 aansluiting hebben maar RJ45.

Om te internetten heb je dus altijd een modem met ingebouwde router nodig of een modem met een losse router
(behalve als je een analoog modem gebruikt maar die zijn bijna uitgestorven)

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Dat wil dus zeggen dat jij een modem hebt met een ingebouwde router :)

Modem:
Om telefoonsignaal om te zetten naar een digitaal signaal, een computer(netwerk), een modem zal dus altijd een RJ11 aansluiting hebben.
Router:
Om 2 computernetwerken aan elkaar te koppelen, dus jouw netwerk aan het modem, een router zal dus nooit een RJ11 aansluiting hebben maar RJ45.

Om te internetten heb je dus altijd een modem met ingebouwde router nodig of een modem met een losse router
(behalve als je een analoog modem gebruikt maar die zijn bijna uitgestorven)

Groeten Marcel

aha.

Thx voor de info :thumb:

Terug naar het topic ;)

Grt

Rens

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan