Heb ik een Te kleine Voeding ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

henrydev

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2008
Hallo , ik heb zo mijn twijfels over mij voeding ik heb zo het idee dat mijn pc net wat te weinig krijgt om echt lekker te kunnen blazen , ik heb het volgende systeem.

Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2,4 ghz
4x 1024 mb Kingston ddr2 Geheugen
Maxtor Harde schijf
Asus p5b-vm se Moederbord
Asus 8800 Ultra
1 cd/dvd Speler
1 Brander
Aantal Fans

Ik heb nu een Voeding van 530 Watt , Is dit te weinig zoja wat raden jullie mij dan aan , Groeten

Hoi,

naar mijn mening is 530W genoeg.

Grtz.

Maar vanuit logische redenatie kun je sowieso er al vanuit gaan dat je een flink systeem nodig hebt om 530 W uit te putten. Ikzelf zou een dergelijk systeem niet eens accepteren, omdat ik simpelweg vind dat een PC het met max 500W prima zou moeten kunnen doen. De grafische kaart en de processor zijn meestal de 'hogs'. Derest haalt gezamelijk de 100 niet eens (normaal gesproken).

Maar vanuit logische redenatie kun je sowieso er al vanuit gaan dat je een flink systeem nodig hebt om 530 W uit te putten. Ikzelf zou een dergelijk systeem niet eens accepteren, omdat ik simpelweg vind dat een PC het met max 500W prima zou moeten kunnen doen. De grafische kaart en de processor zijn meestal de 'hogs'. Derest haalt gezamelijk de 100 niet eens (normaal gesproken).

Dan moet ik je adviseren om (bijv.) dfe website van XFX eens door te lezen en met name het gedeelte over de door hen aanbevolen voedingen en "verplichte" voedingen bij bepaaslde typen kaarten. Bij toepassing van een GTS (nog niet eens dus de"Ultra" GTX kaart, ben je met 500 nog niet eens aan de aanbevolen waarde en "slechts" 100 Watt
boven de minimumwaarde, laat staan van toepassing van de GTX die boven de GTS zit.

Ik kan dat zelf niet zo snel vinden. Heb je toevallig een linkje of iets dergelijks?

Overigens is het ook zo dat Watt staat voor vermogen. De spanning ligt weliswaar ook vast, maar per voeding, afhankelijk van de kwaliteit, is het verschillend wat ie aan stroom levert. Een Sweex voeding van 450 W levert bijv. minder dan een degelijke Antec of Cooler Master voeding.

Valt me een beetje tegen van je................

2 muisklikjes als je de hoofdpagina bent van XFX : Klik en 1x naar beneden scrollen. Probeer het nog eens............

Hint...... Klik op tabblad "features" en klik vervolgens (bijvoorbeeld) op de 3e kaart van boven de "8800"".

Dat was je 2e muisklik, nu alleen nog even naar beneden scrollen.

Laatst bewerkt:
Hmm, vreemd. Maar ik had verwacht dat dergelijke zaken bij de productinfo vermeld zou staan. Maar goed, laten we het op de Tilburgse dinsdagavond houden...:o Iig bedankt voor je moeite (overigens is het bij de 8800 xxx wel de enige dat ze het er zo onder zetten). Ik had idd niet verwacht dat ze deze zo hoog/ruim zouden adviseren. Maar goed, dan nog ben ik van mening dat je niet zomaar kunt spreken van een bepaalde wattage. Zo heb ik met een 450W CoolerMaster en een 7950 GX2 nooit een verbruik van boven de 300W. Daarbij is XFX wel erg ruim wanneer je bijv. kijkt naar de aanradingen van sli-zone. Voor een 8800 GTS in SLi wordt bijv. een Antec 650 W aangeraden.

Daarmee moet ik wel terugkomen op mijn principe verhaaltje inzake de 'power' van de voedingen die ik niet te hoog wil laten oplopen. Je dient bij hogere vermogens in termen van electriciteit vooral te kijken naar de stroom, het aantal ampères. Maar daar heb ik op de HTS net wat te weinig aandacht aan besteed om in een niet-automotive-context daar wat nuttigs over te zeggen of een constructieve discussie over te voeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan