Heb ik een virus of trojan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

eppieelco

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2011
Ik heb de laatste tijd last van een hoge processor activiteit en ontdekte dat dit kwam door een programma wat ook opgestart wordt met svchost.exe en is dus lastig te achterhalen. Het heeft de naam µßµµ en ik kan dat nergens terug vinden.
Iemand een idee wat dat is?

Met vriendelijk groeten
Eppieelco

Scannen met mbam al gedaan? Zo nee doe dat eens. Kan heel goed dat er een virus aanwezig is.

Kijk eens of je het programma ziet staan als proces onder Taakbeheer.
Zo ja, laat even weten.

Tardis

Heb wel een online scan gedaan van Eset nog niet van mbam; zal ik nog een keer proberen. Eset vond wel wat maar is nog niet verholpen. In Msconfig komt de file steeds weer terug, ik schakel hem uit maar bij de volgende opstart staat het programma er weer. Ook in taakbeheer staat het programma en wordt opgestart met svchost. Zo gauw ik hem ik taakbeheer uitschakel is het hoge processor gebruik afgelopen en komt het tijdens het gebruik niet meer terug.
Nog bedankt voor jullie reacties

Eppieelco

svchost.exe is een service die uitgevoerd word. Mij lijkt µßµµ een verdachte service.
Een HijackThis log zou hier meer duidelijkheid kunnen van geven. Spijtig mogen hier geen HijackThis logs behandelt worden.

Laatst bewerkt:
Ik zal het hiermee nog eens natrekken, bedankt voor je reactie seniorke.

svchost.exe heb ik ook op mijn pc gehad. het legde telkens mijn netwerk plat omdat er zoveel dataverkeer doorheen ging.
ik heb meerdere antivirus programmas gebruikt maar geen een kon hem opsporen. uiteindelijk maar mijn pc geformatteerd hij was toch al aan een opknapbeurt toe.

Als je de juiste naam kent van de service kun je die laten stoppen en laten verwijderen met het commando

sc stop
sc delete
En dan de computer eens goed scannen met de antivirus en met Mbam MalwareBytes.
Formateren is dus niet nodig.

Vond een programma dat heet HKCU welke dit moeilijke bestand startte. Heb hem uitgeschakeld en nu is hij rustig. Bedankt voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan