Heb ik mijn processor gemold?

Status
Niet open voor verdere reacties.

meijer1988

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 apr 2007
Berichten
3
Hoi,

Mijn processor fan draaide de laatste tijd overuren, omdat het ding vol stof zat. Dus ik dacht zonet, kom laat ik het ding eens schoonmaken. Dus ik heb het koelblok er af gedraaid, het ding ontstoft met wat wattenstaafjes, en er weer op gezet.

Echter, als ik nu m'n pc aan doe, gaan de fans op volle toeren draaien en blijven dat doen, en vervolgens gebeurt er helemaal niks meer tot ik hem maar weer uit zet. Kan het zijn dat ik m'n processor heb vernield ofzo?
Normaal gaan ze eventjes hard draaien, en dan wordt ie rustig en gaat ie opstarten.
Gebeurt nu ook helemaal niks meer op m'n scherm.

Ik ben toch vrij voorzichtig geweest geloof ik. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Of hoe ik er achter kan komen? Alvast bedankt!
 
Bleef het koelblok niet hangen aan de processor?
Heb je de proc er ook uit gehad en deze weer goed terug gezet?

Het terugplaatsen moet na een goede schoonmaakbeurt, weer gedaan worden met een beetje koelpasta, dit om de oneffenheden op beide onderdelen te neutraliseren, maar dat heeft dan weer niets te maken dat het nu niet meer werkt.
 
Bleef het koelblok niet hangen aan de processor?
Heb je de proc er ook uit gehad en deze weer goed terug gezet?

Het terugplaatsen moet na een goede schoonmaakbeurt, weer gedaan worden met een beetje koelpasta, dit om de oneffenheden op beide onderdelen te neutraliseren, maar dat heeft dan weer niets te maken dat het nu niet meer werkt.

De processor is er niet uit geweest. Ook ging het koelblok er vrij makkelijk af, heb niet hoeven trekken ofzo. Ik heb er nog geen nieuwe koelpasta tussen gedaan omdat ik dat nu niet bij de hand heb, maar dat zou inderdaad het probleem niet moeten zijn.
Maar kan het zijn dat je pc gewoon helemaal niks meer doet als je processor stuk is? Dan lijkt het me opgelost.
 
Controleer eerst de rest, kabelaansluitingen, poweraansluitingen, etc, een overleden processor kom je niet vaak tegen, uitgezonderd door oververhitting en/of een beschadigde core.
 
Hij doet het alweer. Weet niet waarom. Heb hem een half uurtje rust gegund. Toch bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan