Heb ik recht op garantie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

The_Robin

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
961
Hoi,
Ik zit met een probleempje. Ik heb een hp laptop die is van juni 2008. Nadat ik een geheugenupgrade heb gedaan heeft de laptop 100% gefunctioneerd, maar na 1 week geeft die bij de oplader aan dat hij te min stroom krijgt. Duw ik die van mijn vader erin, die geeft wss meer stroom (die heeft een 15,6" scherm en standaard 3gb geheugen (dus vraagt meer stroom) dan geeft hij die melding niet en laad op maar dan krijg ik iets van systeemcompitableheid. Heb ik nu her recht/ de kans dat als ik bij hp vraag naar een betere oplader krijg? Want bij hun upgrade voorschrifte staat 4gb geheugen max, dus dan hoort die het ook aan te kunnen?

Alvast bedankt,
Robin
 
Hoi,

Ik denk niet dat zomaar een nieuwe(betere) oplader krijgt ,het zal wel onder garantie vallen dus zullen ze de oplader wel opgestuurd willen hebben. Ik denk dat je het beste even in contact kan treden met hp .
Want inderdaad hij moet het aan kunnen de geheugen upgrade ik denk dat dit ook los van elkaar staat

Modag
 
Maar het rare is als ik hem bij mijn vader erin duw werkt die wel :S
 
Hoi,

Dan is de oplader wel oke denk ik ,daarom zou het ook nog weleens het notebook zelf kunnen liggen, ik zou even contact opnemen met hp wat je hier mee aan moet en vooral omdat je nog in je garantie zit.

Modag
 
Dat is eigenlijk ookwel vreemd, omdat hij die oplader van mijn vader wel werkt :S Dus de laptop kan het ook niet echt zijn :S
Maar ik mail hp eens.
 
Hoi,

Ja dat weet ik het is vreemd de 1 doet wel weer op de ander en andersom dus zal er volgens mij iets niet kloppen tussen je eigen oplader en je notebook
Daaro zal het verstandig om met hp in contact te treden.
Maar misschien hebben andere helpmij-ers nog andere ideeën maar ik persoonlijk zou hp bellen.

Modag
 
Hoi,

Oke dat zal dan wel maandag worden dat je antwoord krijgt dus dat wordt even afwachten.

Modag
 
Ik heb eens gemaild, eens kijken wat ze daar zeggen.

Het lijkt me verstandiger om de helpdesk te bellen.
Op opladers zit slechts een beperkte garantie. Dat verschilt per merk, maar een half jaar is niet ongebruikelijk. Daar zit je dus al overheen ....
Er zijn overigens genoeg vervangers.
Die melding over compatibiliteit lijkt me eerder iets met de uitbreiding van het geheugen te maken te hebben dan met de voeding.
Zoals gezegd: contact met HP, maar doe het telefonisch, dat schiet een stuk meer op.
Overall heb je nog garantie, dus laten zij het maar uitzoeken.
Reken erop dat je je laptop lang kwijt bent (zeg zo ongeveer een maand) als je hem op moet sturen.
 
Even nog een kleine toevoeging, het is niet verstandig om andere voedingen op in je laptop te drukken zonder het volgage en vermogen goed te controleren je kun hier je laptop mee vernielen !!!!
 
Ben het niet met degene eens die zeggen dat dit onder de garantie valt. Zodra jij je laptop open maakt vervalt je garantie namelijk. Zaken als het uitbreiden van geheugen mag volgens de voorwaarden alleen door HP zelf gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
Ben het niet met degene eens die zeggen dat dit onder de garantie valt. Zodra jij je laptop open maakt vervalt je garantie namelijk. Zaken als het uitbreiden van geheugen mag volgens de voorwaarden allewn door HP zelf gebeuren.

Kan je een link geven, waar deze voorwaarde terug te vinden is?
Ik heb namelijk kort geleden een laptop van Toshiba laten repareren, waarvan ik het geheugen had uitgebreid van 2, naar 4Gb.
En de reparatie is volledig onder garantie uitgevoerd .......
Dus ik ben wel geïnteresseerd in de herkomst van jou 'stelling'
 
Geen link maar eigen ervaring zowel met een laptop als met een printer waaraan ik wat gedaan had. Laptop heb ik ook het geheugen van geupgrade en ik kon fluiten naar de garantie.
Laptops zijn ( althans zo hoort het ) zichtbaar en onzichtbaar verzegeld.
 
Laatst bewerkt:
Geen link maar eigen ervaring zowel met een laptop als met een printer waaraan ik wat gedaan had. Laptop heb ik ook het geheugen van geupgrade en ik kon fluiten naar de garantie.
Laptops zijn ( althans zo hoort het ) zichtbaar en onzichtbaar verzegeld.

Tja ... twee geheel verschillende ervaringen dus, die van jou bij ???? en die van mij bij Toshiba.
Maar in elk geval geen verwijzing naar de voorwaarden waar je zelf op doelt.
Ik heb ook geen enkele aanleiding om te veronderstellen dat het klopt wat je zegt.
Vrijwel bij elke laptop staat de mogelijkheid om het geheugen uit te kunnen breiden en het is een ingreep, die zodanig simpel is (en n.b. in de gebruiksaanwijzingen van HP en Compaq zelf worden vermeld) om aan te nemen dat daardoor je complete garantie op het apparaat zou vervallen.
Kan met wél voorstellen dat ze geen garantie geven op het geheugen dat je zelf hebt aangevuld of vervangen, maar dat is op dit moment buiten de orde.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik denk dat dit wel gewoon onder garantie valt denk dat geheugen bijplaatsen niet onder notebook open maken valt en heb dat zelf ook met een Acer gehad en geen last mee gehad.


Modag
 
Ik heb volgens mij geen zegeling verbroken, ik heb alleen het toetsenbord eruit getild wat met een paar schroefjes te doen valt.
Ook heb ik nog het orginele geheugen wat ik eventueel voor de garantie kan terugplaatsen.

Robin
 
We wachten even af wat er bij jou uitkomt dan. Helaas is mijn ervaring niet anders als dat ik net weergaf bij HP. Bij mij werd naar de voorwaarden verwezen door HP vandaar mijn reactie. Bij Medion waar ik nu een laptop van heb ik daar geen "last" van gehad maar de service ( mijn persoonlijke mening ) is bij Medion toch vele malen beter als bij HP.
Ik zal eens informeren bij een collega moderator die op de helpdesk van HP werkt. Wellicht kan hij duidelijkheid verschaffen.
 
Laatst bewerkt:
Dan word devolgende (n juni als je een upgrade coupon erbij krijgt) een medion van de gamma/aldi :D als windows 7ven uitkomt koop ik een nieuwe voor de licentie
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
Ik zit met een probleempje. Ik heb een hp laptop die is van juni 2008. Nadat ik een geheugenupgrade heb gedaan heeft de laptop 100% gefunctioneerd, maar na 1 week geeft die bij de oplader aan dat hij te min stroom krijgt. Duw ik die van mijn vader erin, die geeft wss meer stroom (die heeft een 15,6" scherm en standaard 3gb geheugen (dus vraagt meer stroom) dan geeft hij die melding niet en laad op maar dan krijg ik iets van systeemcompitableheid. Heb ik nu her recht/ de kans dat als ik bij hp vraag naar een betere oplader krijg? Want bij hun upgrade voorschrifte staat 4gb geheugen max, dus dan hoort die het ook aan te kunnen?

Alvast bedankt,
Robin

Je stelt dus eigenlijk meerdere vragen:
- heeft het bijplaatsen van geheugen tot gevolg dat de voeding vervolgens onvoldoende zou zijn? Antwoord: NEE
- Kan het bijplaatsen van geheugen tot gevolg hebben dat er een week hierna problemen met de voeding zou kunnen ontstaan? Antwoord: NEE
- Is de veronderstelling dat er iets met de voeding zou kunnen zijn, los van het bijplaatsen van het geheugen, reeël? Antwoord: JA.
- Je kunt dus volstaan met het vermelden van de problemen met je voeding en hoeft niet te verwijzen naar het bijplaatsen van het geheugen.

Overigens om wat voor merk laptop gaat het eigenlijk?
 
Laatst bewerkt:
Om een acer, daarom heb ik het ook over een hp.
Nee, een hp compaq 6715S
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan