Heb ik reset knop nodig op pc kast?

Status
Niet open voor verdere reacties.

flo78

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2008
Hele stomme vraag maar;:o
ik wil de gigabyte poseidon 310 kast kopen, deze heeft geen reset knop.
Heb ik deze nou nodig op mijn pc?
Is het schadelijk voor de pc om hem uit en aan te zetten of is resetten net zo schadelijk?
Voor bijv de harde schijven

zeer veel bedankjes!

Ctrl-Alt-Del. Op het tabblad van Windows Taakbeheer zijn diverse mogelijkheden om processen / taken te beëindigen bij eventuele problemen. Ook het "afmelden" na het starten van taakbeheer lost vastlopers op. In wezen heb je de reset knop dus niet nodig.

Ik had vroeger een PC met een reset-knop en die liep regelmatig vast, je kon niet eens Ctrl + Alt + Del gebruiken. Maar als je maar 1 knop hebt dan kan je meestal tegenwoordig ook als Reset-knop gebruiken door hem 5-10 ingedrukt te houden:)

Maar als je maar 1 knop hebt dan kan je meestal tegenwoordig ook als Reset-knop gebruiken door hem 5-10 ingedrukt te houden:)
Dat werkt niet als een resetknop. Het is gewoon het systeem "hard" uitschakelen.

Ow ok nou gelukkig. Ik heb net ook mijn pa gebeld en die liet ik vier sec de aan/uit knop inhouden, de pc ging gewoon uit netjes.
Als ik het goed begrijp: Enigste dat een reset knop handig is is dat als je pc niks meer doet echte vastloper en ctrl-alt-del werkt ook niet je op de reset knop drukt en je pc start opnieuw op. Dat gaat iets sneller dan als je de uit/aan knop 4 sec ingedrukt houdt, de pc uitgaat en hem dan weer aanzet. In beide gevallen is dit niet schadelijk voor je harde schijven etc.
Begrijp ik het nu goed? Mocht iemand nog hebben, die knop heb je wel nodig!! dan hoor ik het graag.
nogmaals bedankt alvast!

Aan/uitknop ingedrukt houden is hetzelfde als de stekker uit het stopcontact trekken (niet aan te bevelen dus)

Aan/uitknop ingedrukt houden is hetzelfde als de stekker uit het stopcontact trekken (niet aan te bevelen dus)

Dus als ik de knop ingedruk houdt gaat de pc gewoon uit zonder dat de pc zich netjes afsluit. Maar een reset knop, dan sluit de pc ook niet af en start i gewoon gelijk op. Kan de aan en uit knop niet als reset knop gebruikt worden dan? (bios instelling)?

dank je ik wil het echt graag weten

Nee je kunt dat niet instellen in het Bios. Je kan hoostens aangeven of je met de aan en uit knop 4 seconden moet wachten.

Dus jij zegt, je hebt eigenlijk gewoon een reset knop nodig?
Raar dan dat er kasten zijn zonder reset knop, dan wil niemand die toch hebben of mis ik nu iets

Inprincipe ga je er vanuit, dat het systeem goed werkt en niet via reset opnieuw opgestart moet worden.

Ok bedankt voor al je reacties, een laatste vraagje dan nog aub, gebruik jij de reset knop wel eens? En wanneer als ik vragen mag?

dank je!

Heel zelden heb ik de resetknop nodig. Op mijn kast zat ook geen resetknop, deze heb ik zelf geplaatst. Elk moederbord heeft namelijk een aansluiting voor een reset knop.

Flo, het is in wezen eigenlijk redelijk simpel:

Windows XP was al vrij goed met de ctrl-alt-del, Vista is zo mogelijk nog beter met die functie. Sinds ik Vista heb, is de pc bij een oud programma dat ik aan het testen was, redelijk wat keren vastgelopen. Ik heb echter nog nooit hoeven resetten (warm of koud) en wel om de doodeenvoudige reden dat ctr-alt-del, (taakbeheer) het altijd voor elkaar kreeg om het betreffende hangende programma af te sluiten. In het enkele geval dat zelfs dat niet lukte, koos ik middels ctr-alt-del voor "afmelden" en daarna voor aanmelden en het probleem was altijd opgelost. Op mijn kast hadden ze de resetknop ook weg mogen laten.

Vanwaar jouw bezorgdheid / interesse in zo'n knop?

Pasja, nou ik kwam er achter dat mijn poseidon die knop niet heeft. Nu heb ik op mijn huidige pc uit 1997 amd233..:o.gewoon een reset knop die ik wel eens gebruik bij vastlopers. Ik heb dus niet echt ervaring met een kast zonder die knop en de keren dat ik win xp gebruikte op iemand anderse pc heb ik nooit een vastloper gehad, ik heb zelf win98se.
Wil graag goeie spullen, het is duur een nieuwe pc en wil er een jaar of ?7? weer mee doen en dus moet ik het nu goed doen zodat ik later geen spijt krijg.
Ik vind die kast erg mooi, heb hem al in huis maar nog in de door, kan nog terug, vandaar.

dank je voor je ractie!

Dus mijn nieuwe gigabyte ga x48 dq6 kan niet de powerbutton aansturen zodat deze knop de reset knop wordt of dat de pc netjes uitgaat met deze knop net als in start-->pc afsluiten?
hier foto van het bios waar ik denk dat het in te stellen is:
biospowerdown1.jpg

biospowerdown2.jpg

bedankt voor de moeite!

Ik denk het niet, want de "suspend mode" is wat anders dan een warme restart.

Suspend mode schakelt de stroom van apparaten uit die niet nodig zijn. Zodoende wordt energie bespaard. Het kan eventueel de monitor, geluidskaart of modem uitschakelen, maar schakelt de boel weer in wanneer de suspend mode wordt verlaten. (Bijvoorbeeld bij aanraken van een toets) Da's dus heel wat anders dan herstarten. Het is meer pauzeren / slapen.

Ik denk dat ik deze kast maar hou, en bovendien...een laptop heeft ook geen reset knop..... wat doe je als een laptop vastloopt? stroom er af, accu er uit...:o

allen dank

De aanknop indrukken voor 4-10 seconden;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan