heb je een telefoonijn nodig voor een digitale fax?

• Onderwerp starter Onderwerp starter snatz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

snatz

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
Weet niet of deze vraag in telefonie thuishoort of overige hardware, maar daar gaatie:

Stel ik schaf dit apparaat aan: Brother MFC-6490

En ik wil daarmee faxen sturen en ontvangen, moet ik dan een extra vaste telefoonlijn aanschaffen? Ik moet nog visitekaartjes af laten drukken, moet ik daar dan ook meteen een (nieuw) faxnummer op laten drukken of kan dat over dezelfde vaste telefoonlijn (Ziggo) die ik reeds heb?

Alvast bedankt.

Als je hem aansluit op jou lijn dan zal hij daar gebruik van maken en wordt dat ook je fax lijn.

In de handleiding staat:
Fax documenten over de gehele wereld zonder telefoonlijn via het internet,
Verzend faxen van uw PC (telefoonlijn nodig)

je zou ook zoiets kunnen doen.
Fax ontvangen via je mailbox.

Vroeger had je provider zonnet (lang telefonnummer van hun kreeg je erbij), en je kreeg toen van hun een gratis FAX nummer zodat je die per mail kon ontvangen.

Er zijn meerdere manieren. Zelf gebruik ik zoals puppie ook al aangeeft Xoip. Fax komt in je mailbox en kun je overal ter wereld inzien.

Voor de brother fax heb je een telefoonlijn nodig. Dit mag dezelfde lijn zijn als je gewone telefoon. Controleer wel even of Ziggo dit ondersteund, want er staat me iets bij dat een faxsignaal niet altijd goed over een VOIP lijn (Ziggo bijv.) gaat.

Als je hem aansluit op jou lijn dan zal hij daar gebruik van maken en wordt dat ook je fax lijn.

In de handleiding staat:
Fax documenten over de gehele wereld zonder telefoonlijn via het internet,
Verzend faxen van uw PC (telefoonlijn nodig)

misschien een domme vraag als ik voor deze manier kies moet ik de bestaande lijn splitten dan?

splitten ja.
maar ga eerst bij ziggo na of de fax wel wil werken op hun kabel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan