Heb last van vieze malware

Status
Niet open voor verdere reacties.

zkr623

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2010
Berichten
7
Hoe kan ik mijn hele internetbeveiliging flink verhogen?

Ik kreegs onlangs de Vista Antispyware 2010 malware zowel als de Antivir Soft.
Beide infecteerden mijn harde schijf en voor de antivir soft moest ik malware bytes downloaden om hem weg te krijgen, en voor de Vista Antispyware heb ik hem handmatig weggedaan.

Ik val ten prooi aan al deze vieze malware programma's terwijl ik gewoon op het internet rondsurf.

Ik gebruik overigens Firefox with Vista.

Dank je wel voor jullie reacties alvast. =)
 
Ik neem aan dat je een vaste virusscanner hebt zoals AVG, Avast of Avira. Verder kun je McAfee SiteAdvisor (als FF add-on) installeren en Spybot om te voorkomen dat je op foute websites komt.
Maar in het algemeen...wel rondsurfen maar nergens op klikken en zeker niet op "gratis" software reclames. Haal je gratis software alleen van bekende sites als download.com of softpedia.com (er zijn er meer betrouwbare) maar controleer toch alle downloads eerst op Virustotal.com voor je ze gaat installeren.
 
Ik neem aan dat je een vaste virusscanner hebt zoals AVG, Avast of Avira. Verder kun je McAfee SiteAdvisor (als FF add-on) installeren en Spybot om te voorkomen dat je op foute websites komt.
Maar in het algemeen...wel rondsurfen maar nergens op klikken en zeker niet op "gratis" software reclames. Haal je gratis software alleen van bekende sites als download.com of softpedia.com (er zijn er meer betrouwbare) maar controleer toch alle downloads eerst op Virustotal.com voor je ze gaat installeren.

Hoezo niet klikken? Wat versta je onder surfen dan?

Als je een pagina opent en er staan interessante informatie, nieuws, filmpjes, muziek, etc etc ga je er toch klikken? Als ik dat niet doe dan ben ik ook niet echt surfen.

En tot nu toe heb ik volgens mij alleen op de echte linkjes geklikt en niet vage. Waarvan ik dus een soort voorbarige inschatting maakte over de komende inhoud. Je kan het nooit zeker weten volgens mij.
 
"Je mag er alleen maar naar kijken en aankomen niet" zongen wij vroeger.:D Natuurlijk overdreef ik enigszins, maar als jij denkt dat jij zomaar overal kan rondsurfen en lekker overal op kan klikken dan wens ik je sterkte. Groen licht of een groene vink van McAfee geeft al een redelijke zekerheid dat je niet op een foute site zit en er zijn meer mogelijkheden (ik dacht dat AVG ook zoiets had, bijv.)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan