heb meer Ram geheugen nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

hegodi

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2004
Hallo allemaal,
Ik heb een P3, 600mhz, XPpro, en ik kom er zojuist achter dat er maar 64mb werkgeheugen in zit. Geen wonder dat ie zo traag is.
Is dat Ddr geheugen wat er in moet? en er zijn allemaal verschillende snelheden te koop, bijv. pc 2100. Wat past bij mijn pc?
Groeten van Hegodi

Je zult waarschijnlijk SD-ram gebruiken. DDR past dan zeker niet op je moederbord. Voor XP zou ik minimaal 256 MB gebruiken.

Hallo Tiborv

Bedankt voor je reaktie.
Ik heb dus waarschijnlijk SDram nodig, maar dat is meen ik ook te verkrijgen in verschillende snelheden. Dan staat er bijvoorbeeld pc 133 sdram. Heeft dat niet met de snelheid te maken? Welke snelheid past dan het beste bij mijn pc? Of maakt dat niets uit?
Groeten
Hegodi.

Laatst bewerkt:
Dat hangt sterk af van het moederbord. 133Mhz geheugen zal wel werken, maar sommige moederbordjes ondersteunen geen 133Mhz 256MB modules enz.

Als je voor zeker wilt gaan zou ik 2x 128MB zoeken of 1x256MB dubbelzijdig PC100 geheugen.

aan Tiborv

Hallo Tiborv.
Bedankt voor je advies. Ik zal gaan uitzoeken wat voor moederbord ik heb en wat daarmee compatible is, of ik ga gewoon voor zeker met wat jij voorstelde. Ik heb zojuist van Everest gehoord; dat zal ik eens downloaden en mijn systeem checken.
Ik laat hier een dezer dagen nog weten of het allemaal gelukt is.
Nogmaals dank en tot dan.
Groeten Hegodi

aan Tiborv

Hallo Tiborv,
ik heb alles uitgezocht en daarna 2x 128sdram 133 gekocht voor een paar tientjes.
De computer werkt nu als een tierelier!
Hartelijk dank voor je adviezen en wellicht tot een volgende keer.
Hartelijke groeten van Hegodi.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan