Heb veel schijfactieviteit door Svchost.exe (localsystemnetworkrestricted

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.694
Geachte forum leden.
IK merk de laatste tijd dat ik heel veel schijfactieviteit heb En als ik dan kijk bij broncotrole dan staat altijd svchost .exe boven aan
Wat kan dit zijn kan ik dit uitzetten ? soms heeft hij een CPU aan van 45% terwijl er geen een programma draait ?
wat kan ik doen
e de waele
 
Ik ga het eens installeren en laat nog wat horen hoe het verloopt bedankt nog voor uw snelle reactie
e de waele
Ik heb het programma opgestart maar waar moet ik naar kijken om iets te vinden ik heb geen ervaring met dit progje
 
Laatst bewerkt:
Een veelvoorkomende 'grootverbruiker'-versie van svchost.exe is Windows update-services: de Intelligente achtergrondsoverdrachtservice (BITS) service en Automatische updates (wuauserv)
Dus je zou (ook) kunnen kijken als je die (tijdens vertraging/schijfactiviteit) beiden stopt in services.msc
Helpt dat, dan heb je de oorzaak te pakken.

Tijs.
 
Ik zie wel det er heel veel voorkomt van host proces voor windows service
Moet ik dit uit zetten dan proberen?
e de waele
 
Via Process Explorer zul je (als je de Properties opvraagt van de diverse svchost.exe processen) zien dat er per svchost.exe variant er meerdere Windows services onder kunnen hangen.
Dus als je gevonden/gezien hebt in Process Explorer welke svchost.exe de 'schuldige' is van vertraging/schijfactiviteit, dan zul je in services.msc de services die met svchost.exe bedient worden per stuk moeten uitschakelen om uit te zoeken welke Windows service de 'schuldige' is.

Ik heb alleen even aangegeven welke Windows services vaak de schuldigen zijn.

Tijs.
 
In de proces explorer, zoek naar de svchost die zoveel activiteit heeft. dan rechtermuisknop -> properties.

Bij het omhoogkomende scherm klik je op het tabje "services" hier krijg je de lijst van potentiele boosdoeners.
ga vervolgens naar de "threads" tab en kijk of er iets veel CPU gebruikt.

Overigens krijg je meer informatie als je process explorer als admin draait dan als "gewone" gebruiker
 
Ik heb BITS eens uitgeschakeld ik zal nu eens kijken of dat iets helpt en zal mij verder gaan verdiepen in dit progje.
want ik weet er veel te weinig over ik ga dit eerst eens goed bestuderen bedankt al vast voor deze tips Ik zal dit al eens proberen
e de waele
 
Wat je verder in de gaten kunt houden (als je Windows update verdenkt) is dat updates (standaard) op de tweede dinsdag van de maand beschikbaar worden gesteld ("Patch Tuesday", zie deze link).
En laat het vandaag nu precies die tweede dinsdag van de maand zijn...

Tijs.
 
Dat is ook wle toevallig dat ik daar net nu mee kom Ik wacht het af wat het gaat worden.
Als ik nog steeds veel schijf activieteit heb ga ik weer verder zoeken naar de dader
Ik heb BITS al uitgeschakeld
e de waele
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan