heb zelf geen idee meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

babsy

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2004
Hoi luitjes,

Ik heb geen idee meer wat ik met mn pc aan moet.
Ik heb een siemens van ongeveer 4 jaartjes oud, met als orginele versie windows ME.
Het is een pentium 3, 700 mhz.
Er zitten 2x 256 mb geheugenkaarten in die die als 256 mb ziet en een hardeschijf van 40 gig waarvan ik nog net geen 10 gig in gebruik heb.
Ik heb als firewall norton 2004 gekopieerde versie.
Als internet explorer gebruik ik mozilla.

Wat het probleem nu is is dat mijn pc gewoon ontzettend traag is elke keer en regelmatig vast loopt.
Ik had er windows XP prof. gekopieerde versie op gezet daar liep ie wel beter op dan op ME maar ME is de orginele versie dus zou ie het daar toch beter op moeten doen lijkt mij.
Ik krijg ook regelmatig een blauw scherm en als je dan crtl alt del doet krijg ik een fout melding en moet ik hem handmatig uit zetten (weet niet meer wat die melding was).
Ik maak gebruik van een netwerk (misschien dat het probleem daar wel zit).
Ik heb echt geen flauw idee meer van wat ik nog meer kan doen om mijn pc weer op gang te krijgen. Kom AUB niet aan met formatteren, want dat heb ik gedaan en ook dat werkt niet.

Heeft een van jullie misschien nog ideeën van wat ik nog kan doen????

Groetjes Wanhoop ;)

Geen virusscanner?
Adaware?
Spybot?
Al een keer een logfile geplaatst?
etc, etc.

Als je er 2x 256 MB in hebt zitten en er wordt maar 1x 256 MB gezien door het systeem, dan zou ik daar eerst eens gaan zoeken.

Defect geheugen is een van de oorzaken van vastlopers en blue screens.

Verder is Norton ook niet echt zuinig met systeembronnen, zodat je misschien een andere virusscanner kunt proberen.

Ook kan je systeem traag worden als er teveel op de achtergrond draait. Bv Norton heeft redelijk wat geheugen nodig om te lopen. Als je dan èn XP draait èn ook nog maar 256 MB ter beschikking hebt, dan gaat het systeem je harde schijf gebruiken als intern geheugen. Aan de grootte van je harddisk valt op te maken dat het niet een van de nieuwste is (dus niet supersnel).

Maar nogmaals, het beste lijkt mij om eerst uit te zoeken waarom je systeem maar 1x 256 ziet.

En toch zouden we die foutmelding willen zien, dan kunnen we je misschien helpen
Draai eerst die 2 geheugen latjes eens om, en kijk dan eens wat die dan aan geeft??

Geplaatst door buick
Als je er 2x 256 MB in hebt zitten en er wordt maar 1x 256 MB gezien door het systeem, dan zou ik daar eerst eens gaan zoeken.

Defect geheugen is een van de oorzaken van vastlopers en blue screens.
Daar sluit ik mij bij aan.

Probeer eens op te starten met 1 geheugen bankje.
Heb je nog problemen doe die er dan weer in en verwijder de andere.
Als de PC goed werkt bij het verwijderen van een van de 2 modules is de module die op dat moment er niet in zit de boosdoender.

Kan natuurlijk ook zijn dat er het nieuwere type sdram-geheugen (enkelzijdig) is bijgeplaatst en dat het moederbord deze niet of nauwelijks ondersteund.

norton is ook als virusscanner en die heb ik net nog gedraaid en die vind niks ik heb ook spybot vind wel en verwijderd ook.

Wat de geheugenlatjes betreft daar zit het probleem niet ik weet dat het door mn chipset komt . Ik ben geen totale leek om het zo maar te noemen.
De geheugenkaartjes worden door mijn pc gedeeld als ik er eentje plaats heb ik er nog maar 128.

Dat norton en XP niet samen gaan op mijn pc had ik ook bedacht vandaar ook dat ik er weer ME op gezet heb maar de fouten blijven en het lijkt nu wel dat ik nog meer problemen heb met ME dan met XP.

Wat de virusscanner/firewall betreft zou ik graag wel iets anders willen proberen maar daar ben ik niet zo in thuis dus ik weet niet welke goed is en betrouwbaar een vriendin van me zweert bij bitdefender???

Geplaatst door babsy
norton is ook als virusscanner en die heb ik net nog gedraaid en die vind niks ik heb ook spybot vind wel en verwijderd ook.

Wat de geheugenlatjes betreft daar zit het probleem niet ik weet dat het door mn chipset komt . Ik ben geen totale leek om het zo maar te noemen.
De geheugenkaartjes worden door mijn pc gedeeld als ik er eentje plaats heb ik er nog maar 128.

Dat norton en XP niet samen gaan op mijn pc had ik ook bedacht vandaar ook dat ik er weer ME op gezet heb maar de fouten blijven en het lijkt nu wel dat ik nog meer problemen heb met ME dan met XP.

Ik ben eigenlijk zeker dat je chipset niet de boosdoener is. Kijk even naar je nieuw geheugen. Ziiten er aan beide zijden chips op? Sommige geheugenlatten kunnen nu eenmaal niet tesamen functioneren.
En daarbij, ik draai al 3 jaar winXP samen met Norton. Nooit problemen gehad.

Geplaatst door babsy

En dat is dus precies wat dan ook gebeurd als je moederbord het enkelzijdige geheugen niet volledig ondersteund. :)

Wat voor moederbord heb je?

ik heb dus geen pentium maar een intel celeron (mijn fout)
mijn computer eigenschappen zijn fujitsu siemens computers, GenuineIntel (ik weet niet of dat voor het moederbord staat anders moet ik hem open maken.

En ja ik heb 2x enkel zijdige geheugenbankjes en de orginele is dubbel zijdig maar is maar 64 mb dus die is eruit.

Wat de hardeschijf betreft dat is een maxtor een vrij nieuwe die is nog geen jaar oud.

Hoe weet je dan zo zeker dat het aan de chipset zou moeten liggen als je niet weet welk moederbord je hebt? Dit hoort namelijk bijelkaar.

Kijk ff met Everest welk moederbord je hebt.

Moederbordeigenschappen:
Moederbord ID 11/16/2000-i810-6A69MM49C-00
Moederbordnaam MSI MS-6178

Front Side Bus Eigenschappen:
Bus Type Intel GTL+
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 67 Mhz
Effectieve kloksnelheid 67 Mhz
Bandbreedte 533 MB/s

Chipsetbus-Eigenschappen:
Bus Type Intel Hub Interface
Bus Breedte 8 bit

Moederbord Technische Informatie:
CPU Sockets/Slots 1
Expansie Slots 3 PCI, 1 AMR, 1 PTI
RAM Slots 2 DIMM
Geïntegreerde apparaten Audio, Video
Groottefactor(Form Factor) Micro ATX
Moederbordafmeting 190 mm x 240 mm
Moederbord Chipset i810

Moederbordfabrikant:
Firmanaam Micro-Star International

Ik lees elders iemand die problemen heeft met enkelzijdig geheugen met het moederbord dat jij ook hebt:

I tried putting in a 256 in place of my 32, but the machine only saw
128 mb of it. Crucial's sight had a specific type of RAM that would
work for all 256, but it was like $90.

If you can help me out, I'd appreciate it.

Een helper zei vervolgens dit:

Your 256Mb module must only be a single sided 256Mb module.
These will NOT work in these boards.
You will need to get double sided 256Mb modules to be able to expand the
RAM to the maximum.

Bron

Dit dacht ik dus al. Je moet echt dubbelzijdig geheugen gebruiken, alleen zijn die moeilijk verkrijgbaar en als je ze ergens kan kopen, zijn ze erg duur.

goed zover was ik zelf ook al wel gekomen dat mijn geheugenkaartjes niet in deze pc thuis horen, maar is dit dan echt de grote veroorzaker van de problemen die ik ondervind? want toen ik met xp zat ging het een stuk beter dan nu, maar ook wel nog traag alleen weinig vastlopers of foutmeldingen. en wat is jullie mening over mozilla? en misschien tips over een andere virusscanner ipv norton (liefst een die gratis is) Kan het ook zijn dat de orginele versie die ik heb van ME gewoon fouten bevat? dat het aan ME zelf ligt?

Windows ME is één van de slechtste Windows-versies die is gemaakt. Je bent dan nog beter af met Windows98SE.

Windows2000 is een mooie tussenstap tussen Windows98Se en WindowsXP.

Monaco vroeg je ook nog wat waar je niet echt een antwoord op hebt gegeven:

Adaware?
Spybot?
Al een keer een logfile geplaatst?

goed het probleem is dus opgelost, omdat ik van een vriendin en vriend van me een nieuwe pc heb gekregen voor de kerst (nou ja nieuw) ze hebben hem zelf gebouwd en nu gaat het 10x beter.
Bedankt allemaal voor jullie meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan