hebik teveel opgeschoond?

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo,

Ik heb ook al met de verkenner iets proberen te openen , maar ook daar geen resultaat

thomas hoe en waar kan ik een oud register vinden en hoe terug te zetten?

ik bedoel geen reslutaat bij prog files en windows, wel opent iets uit bv documenten lijst..

wat moet ik doen

Ik hoopte dat je via de verkenner wel regcleaner kon starten. Maar dat ik helaas niet gelukt merk ik.

Is er niets aan te doen ??? bedoel je dat??
dat kan toch niet waar zijn?

ik voel me net of ik de deur dicht gedaan heb en de sleutel binnen heb laten liggen..

Registers zijn hele gevaarlijke dingen als het fout gaat. Het is zeg maar waar je hele pc op draait. Doe je iets fout, is het moeilijk (zo niet, onmogelijk) om het weer goed te krijgen.

Ik zal eens zoeken of er een programma'tje voor bestaat om je register te fixen.

ok thxx
ik heb het in uitvoeren gezet, dan komt bericht dat het niet in windows kan maar ik moet het in ms dos doen?? is dat ok?? om te proberen tanja?thomas??

Bij win98 is dat volgens mij : start, afsluiten, en dan de optie de computer in msdos opstarten (of iets dergelijks)

Dit ook nog gevonden. Windows 98 maakt altijd zelf een backup van het register.
je in het register gaat sleutelen moet je eerst iets weten over backups Windows (9x) maak automatisch backups van je register.Windows 95 bij elke 'succesvolle' start en Windows 98 een keer per dag.Windows 95 maakt een kopie van het register bij elke 'start' en noemt dit bestand *.da0, Windows 98 bewaart 5 backups in de map C:\Windows\SYSBACKUP in de vorm van .CAB bestanden. Het is echter toch handig om handmatig een backup te maken voordat je wijzigingen aanbrengt. Dit kan op verschillende manieren die ik hier zal toelichten.
1: Via de register-editor (regedit.exe).
2:In DOS.
3:Via software van anderen.

1: In de register-editor heb je de mogelijkheid om een gedeelte of het gehele register te exporteren als een .reg bestand. Dit zijn bestanden die als je dubbelklikt aan het register worden toegevoegd. Erg handig om instellingen te wijzigen maar als Windows niet start heb je hier weinig aan. In Windows heb je ook nog de mogelijkheid om via ,start->uitvoeren->scanregw.exe' het register te controleren en een backup te maken. Handig om succesvolle veranderingen op te slaan voordat je de volgende wijzigingen aanbrengt. Als Windows niet start kan je het commando 'scanreg.exe' geven (/? voor opties) om het register te herstellen.

Is het niet mogelijk om bij start - uitvoeren regedit in te tikken en dan bij importeren een oude backup te pakken?

tanja,
Dank voor alle hulp en tijd die je me gegeven hebt
het wrkt nog niet, maar ik moet weg, ik ga later dit weekend verder proberen

dank voor je hulp en ik laat het weten

Hallo,

Een paar dagen later en ik ben er nog niet uit!!
Alle tips heb ik zo goed en kwaad ik kan geproberd en niets pakt!! ik kan niet windows opnieuw installeren en reg cleaner opnieuw werkt ook net al de andere (oudegeinstalleerde)prog niet!
Allen de tip van Tanja in regedit.. dat opent, maar ik weet niet hoe en waar ik backupsys delen of helemaal kan vinden en hoe moet ik dat terug zetten??

graag hulp!

Ik zou het nu ook niet meer weten. Wat je nog zou kunnen doen is op www.google.com wat trefwoorden intikken en hopen dat je iets nuttigs vindt. sorry.:( Misschien dat iemand anders nog iets weet?

Register defect?
Onoplosbare en mysterieuze problemen kunnen worden veroorzaakt door een defect register. Behalve de harde schijf opnieuw formatteren is er misschien nog een andere oplossing voor dit probleem: vervang je huidige register door een kopie van enkele dagen terug. Dit in de hoop dat het register toen nog gezond was.

Start Windows opnieuw op maar in de MS-DOS modus, dit bereik je door de PC opnieuw op te starten en F8 ingedrukt te houden.
Kies vervolgens voor de optie DOS.
Type achter C:/> scanreg >restore
Of type achter C:/> scanreg, kies begin, vervolgens kopie weergeven en kies voor de veiligste, meestal de oudste kopie.

12j03j0 rb005.cab is bijvoorbeeld een kopie van 3 december 2000...

Hallo,
Ik ben er nog steeds mee bezig, de jan thomas ideeen hebik geprobeerd, maar de EXEfix08.com kan ik niet open krijgen en dus werkt dit niet...

ik ga nu nogeens in DOS proberen!!
Andere ideeen en hulp is welkom!!

Is formatteren?? een idee? zoals joram zegt??
wat is dit eigenlijk?

helppp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan