hebreeuws van rechts naar links

Status
Niet open voor verdere reacties.

grafikal

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2005
Berichten
66
beste lezer

In OOWriter heb ik de instellingen voor Hebreeuws in orde gemaakt en kan nu dus ook van rechts naar links typen. Alleen verschijnen de nieuwe letters nu steeds aan de rechterkantlijn en niet na de laatst getypte letter. Eigenlijk dus gewoon zoals wij schrijven alleen begint-ie dan aan de andere rechterkant.

Windows Xp, OOffice 2.0.3, hebreeuwse fonts geinstalleerd, Complexe talen aangevinkt, hebreeuws toetsenbord mogelijk gemaakt...
Wat nu nog?
 
Ik denk het het met de toestenbord instelling te maken had/ keertje opnieuw opstarten en dat werkt nu. Ik kan dus nu van rechts naar links schrijven terwijl de letters op de juiste plaats verschijnen.

Volgende probleem: het is nu alleen Tahoma. op de andere fonts reageert ie niet meer..
 
Samenvatting van het probleem:

Als ik met het nederlandse toestenbord werk kan ik in OpenOffice de tekst van rechts naar links laten lopen, maar dan komen de nieuwe letters rechts van de eerder getypte letter . Daar heb ik dan wel het handschift-font: Ain Yiddische Font. Ook zittten de letters redelijk logisch op het het toetsenbord: de a is de aleph enzo.
Wissel ik naar het hebreeuwse toetsenbord dan gaan de letters de goede kant op, maar dan heb ik alleen maar drukletters.
Nu is er een optie om het font voor de standaardtekst aan te passen, heb ik dus gedaan, maar dat werkt niet.
 
Kennelijk heeft het met het font te maken: een ander font levert geen probleem op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan