Heeft de ASROCK z77 extreme 4 videokaart aansluiten op moederbord met zelfde kracht?

Status
Niet open voor verdere reacties.

killer4all2

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Goedendag,

Is het mogelijk om de kracht van de videokaart door te geven via het moederbord terwijl je de schermen in het moederbord hebt ingeplugged? Ik weet niet hoe dit precies heet dus wist niet waarop ik moest zoeken. Dus ik dacht ik vraag het even op helpmij :)

Met vriendelijke groet,
Rowan

Als je er een ivy - bridge CPU inzet dan wel.
Met een sandy - bridge cpu heb je dat niet.

Ik heb een ivy cpu (i7 3770k) dus ik kan nu gewoon scherm aansluiten op mijn moederbord? Kan je misschien vertellen hoe dit heet? Dat wil ik namelijk wel graag weten :)

Laatst bewerkt:
Geen idee hoe dat ook weer heet. Is ook vrij nutteloos aangezien je videokaart ook gewoon poorten heeft.
Veel moederborden hebben dan ook nog eens een 2 monitors max. terwijl videokaarten er tot 6 kunnen.

eh ja je kan via de Asrock Xstreme 4 de kracht van de videokaart gebruiken dit heet Virtue MVP
de technologie er achter is vrij nieuw maar het werkt wel!

ik zelf ken het niet goed en kan je dus niet gericht helpen hiermee maar ik weet wel dat het kan op dat moederbord!

het is alleen handig als je bijvoorbeeld een thunderbolt aansluiting hebt die je alleen kan aansluiten op je moederbord en niet op je videokaart.

Laatst bewerkt:
lucidlogix virtual mvp.... wat stom van me :D!

Dat klopt trouwens!

Let wel, om optimaal gebruik te kunnen maken van die technologie moet je een driver/software installeren.

de software ziet er zo uit: [smallimg]http://cdn.overclock.net/b/b6/b644de14_1.jpeg[/smallimg]

let er ook even op dat je quicksync aanzet (video transcoderen met de CPU i.p.v de GPU, de ingebouwde GPU van de cpu is daar namelijk veel beter in dan een echte videokaart).

Laatst bewerkt:
Hoi

Ben vandaag terug van vakantie! :) Heb even gekeken hierna, maar als ik battlefield 3 probeer op te starten met behulp van dit programma vindt hij dat niet zo leuk. Weten jullie waarom ? :)

De software heeft inderdaad zo zijn nukken :P
Wat mij wel opviel is dat er vaker wat mis gaat bij de gedownloade spellen dan bij de originele.

Wat ook wel eens wil helpen (ik heb GEEN idee waarom) is starten zonder MVP, settings op zijn laagst (v-sync uit).
Starten met MVP en setting weer omhoog zetten.

Dat is alle input die ik je kan geven, ik mag er wel nog even bij zeggen dat ik het er toch maar weer vanaf heb gegooid daar ik meer foutmeldingen kreeg dan dat ik er echt gebruik van maakte (ik game niet veel meer)

Ik krijg het met battlefield 3 niet werkend helaas. Misschien dat dit ligt aan de rare manier van opstarten (via battlelog).

Bedankt voor je hulp! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan