Heeft het zin om readyboost te gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jessy27

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Hallo, ik heb begrepen dat Windows Vista 32 bit maximaal 3 GB geheugen ondersteund. Heeft het dan zin om readyboost te gebruiken als er 3 GB in de pc zit?

Ik weet niet wat jij allemaal doet maar ik heb ook 3GB RAM en kom zelfs tijdens het gamen niet te kort:D Ik heb wel de readyboost geprobeerd maar bij mij had ik geen verschil opgemerkt:thumb:

Ik heb het nu gelezen en heb SP1 dus eigenlijk opnieuw mijn vraag of het dan zin heeft.........

Ik heb toch ook readyboost ingeschakeld maar dan op een sd-kaartje van 4Gb
Ik merk echter geen verschil maar omdat dit toch een ongebruikt kaartje is laat ik het er gewoon insteken.

Het hangt naar het schijnt gewoon veel af van de read en write snelheid van je stickje.
Bij mijn sd-kaartje zal dit niet heel snel zijn dan zeker :D

Ok.... volgens mij heeft het dus weinig zin! Ik ga het maar niet doen dan.......

bwa ik denk echt wel dat het een verschil kan maken als je het artikel dat modag heeft gelikt hebt gelezen maar je moet echter wel een usb hebben met snelle read en write funtie ;)

volgens mij zijn usb kaartjes daar niet zo kenmerken voor :D

Oplossing voor ReadyBoost

Hi,

Ik ben de auteur van het artikel en ik zag via binnenkomende links dat jullie een probleem hadden met readyboost? Dan maar snel hier een accountje aangemaakt om je van je probleem te verhelpen ;)

Het is zo dat Microsoft ondertussen via SP1 vorige maand dit probleem heeft opgelost, daardoor is ReadyBoost plots wél aantrekkelijk, maar wel onder enkele voorwaarden:

• Zoals hierboven vernoemd moet de lees-en schrijfsnelheid van je usb of SD-kaart snel genoeg zijn. Zoek in electronicazaken of online achter usb's of DS-kaartjes met daarop het "made for Windows Vista Readyboost"-logo, hierdoor kan je er vrijwel zeker van zijn dat ReadyBoost optimaal zal werken.
  • Het geheugen van ReadyBoost moet in verhouding zijn met het werkgeheugen van je PC. Als je pc dus 2Gig RAM heeft, is het best dat de USB of SD-kaart die je gaat gebruiken bij ReadyBoost ook 2Gig is. Klopt deze verhouding niet, dan heeft ReadyBoost echter weinig effect.

Windows Vista 32bit ondersteund tot 4Gig, maar toont slechts 3Gig in de eigenschappen omdat 32bit geen 4Gig kent, maar hij gebruikt dan wel degelijk 4Gig ;) Mja ingewikkeld...

In jouw geval zou ik geen ReadyBoost gebruiken, 3Gig is meer dan voldoende voor 32bit, de kans is klein dat alle RAM zal gebruikt worden.

Ik hoop dat je probleem opgelost is ;)

Michael

x

Laatst bewerkt:
ja dat was ik ook vergeten te melden... dat je stickje best groter of allesinds gelijk moet zijn aan je ram geheugen.

bij mij is dat 2Gb en een sd-kaartje van 4Gb dat volledig door readyboost gebruikt wordt maar niet echt veel resultaat denk ik :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan