Omdat ik door problemen toch gedwongen ben om mijn desktop opnieuw te installeren (dual boot Linux Mint en Windows7) tipte iemand mij Linux Zorin (gebaseerd op Ubuntu). Ik lees er alleen maar lovende verhalen over, met name over de stabiliteit, dus heb ik eerst op een andere desktop de LTS-versie in virtual box geïnstalleerd. Dat ging als een speer, maar daarna veel vreemde problemen. lk kon bijvoorbeeld wel sudo commando's intikken, maar hij weigerde de cijfers uit mijn paswoord (de letters verschenen wel, maar die moest ik daarvoor wel meerdere keren op mijn toetsenbord aanslaan voor ze er stonden). Dat cijferprobleem deed zich alleen voor in de terminal. In het configuratiescherm flakkert de cursor heel onrustig en vlakbij een icoon verdwijnt de cursor helemaal. Je kunt dus niet gericht een icoon aanklikken. Om de Nederlandse taalversie te krijgen, moest ik de verschillende acties meermalen uitvoeren. En zo waren er nog meer vreemde verschijnselen die ik bij geen Linux-versie heb meegemaakt. Jammer, want Zorin ziet er goed uit en heeft een paar handige opties. Ik heb het nu weer verwijderd omdat het niet werkt (32 en 64 bit geprobeerd).
Zijn er al mensen met betere ervaringen?
Zijn er al mensen met betere ervaringen?