Heeft iemand een Asus P4C800 Deluxe? eb ik een paar probleempjes mee.....

• Onderwerp starter Onderwerp starter gvh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

gvh

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2002
Ik heb sinds kort een asus p4c800 deluxe, maar elke keer als ik hem opstart geeft hij via de ami bios beep codes foutmeldingen, vaak over het geheugen.

memory refresh timer error
parity error
main memory read write test error

windows start wel gewoon op.

ik heb al geswitched met geheugenbanken, nieuw geheugen etc. Er zit nu 4 x 256 mb ddrram pc 3200 in van kingston, die op de qualified vendor list van asus staan. hij blijft die meldingen geven, en af en toe is hij traag als dikke ******.

ligt het aan mij of komen deze problemen herkenbaar voor iemand?

Guido

Zou het batterijtje eens testen of daar nog fut in zit.
Als dat wel het geval is dan het bordje kaal maken d.w.z. alle kabels los ook van de schijven. Alleen de videokaart er in en een geheugenbankje waarvan je weet dat die goed is. De cmos resetten door de jumper los te halen op de andere pinnen te zetten even te wachten en weer terug te plaatsen. Daarna de pc opstarten en kijken of je weer een foutmelding krijgt. Is dat wel het geval dan in de bios kiezen voor Load setup defaults en het opnieuw proberen. Heb je geen foutmeldingen meer dan één voor één de schijven en andere hardware aansluiten. Tussendoor steeds ven opnieuw opstarten om te kijken of er een component problemen veroorzaakt.

Dit bordt leverdt wat onstabiliteit op met Corsair Twinx XMS3200LL geh.
Dit is door Corsair al bekend gemaakt. Zie link:
http://www.dwpg.com/content.php?contid=24&artid=252
En andere oplossing is om handmatig "Ras to Cas" op 3 te zetten ipv
op 2.

Hoe test ik dit? gebruik "windows flagetje" + E om de verkenner ca 59 keer te openen. Bij onstabiel geh, herstart de pc of loopt vast.

Weet niet wat voor geheugen jij gebruikt maar moet je maar ff testen. Laat me ff weten of het werkt

Uit jouw bericht begrijp ik dat je parity geheugen hebt aangegeven in de bios, maar heb je dat ook daadwerkelijk, anders zal je altijd geheugen foutmeldingen blijven houden.

Jah dat heb ik ook inderdaad, dit is namelijk de enige manier op het moment om het zo goed te krijgen asus is al bezig met een nieuwe bios update om dit allemaal goed te krijgen. Er izz momenteel al een beta versie bios updat aanwezig op de site van asus en dan de amerikaanse versie je kunt het eventueel hiermee verhelpen. Maar zoals er al stond de beide partijen hebben de fout toegegeven en zullen ook daarvoor een oplossing vinden

ik heb geprobeerd om die instellingen ras to cas te veranderen, hij stond bij mij op 4 en heb 3 en 2 geprobeerd, steeds dezelfde error.

heb inmiddels wel gebeld met asus en die denken inderdaad dat het moederbord waarschijnlijk stuk is bij de gehuegensloten. Wat ze ook nog opperden was dat hetg ook aan mijn processor kon liggen. Het moederbord ondersteund hyper threading maar ik heb zo'n processor niet. Daarom kan mijn geheugen oop niet op 400 mhz draaien, dat zou ook evt. kunnen. kijken of ze bij mycom ook mijn processor willen omruilen voor een met hyper threading.

thanks

Guido

Heb je het al opgelost. ?

Tis een beetje laat maar ik heb net ook dat moederbord en ben erachter gekomen dat ik die piepjes kreeg toen ik een usb device eraan had hangen.. eerst 2 en later hing ik er nog een usb device aan en kreeg ik plots 3 piepjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan