heel onjuist weergeven geheugen. (2gigabyte ipv 60gigabyte)

• Onderwerp starter Onderwerp starter St17
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

St17

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Ik heb een probleempje, mijn pc geeft mijn 60 gigabyte harde schijf weer als 2 gigiabyt en wil er ook niet meer dan dat op opslaan.

Ik had op mijn pc windows ME, ik kreeg toen XP versie erop maar liep niet goed. Heb er nu weer ME op gezet. Toen xp er op stond is de schijf verdeeld geweest. Dat is nu dus niet meer het geval.

Kan iemand hier mij mee helpen. Ik zou het zeer op prijs stellen want 2 gigabyte is beetje erg weinig.

Hartelijk bedankt!

Verplaatst naar 'harde schijf' met geheugen heeft dit niets te maken.

Je zult een partitie in FAT16 gemaakt hebben. FAT16 ondersteunt geen grotere schijven.

Kies bij FDISK voor "J" als om ondersteuning voor grote schijven gevraagd wordt.

Owh ja srry idd harde schijf. Ik heb via de optie zoeken FDISK gevonden idd voor grotere schijven. Nou weet ik alleen niet wat ik er nou verder mee moet, ik krijg steeds verschillende opties. zoals

Kies een van de volgende opties:

1.Dos-Partitie of logisch station maken
2.Actieve partitie kiezen
3.Een partitie of logisch ms-dos station verwijderen
4. partitiegegevens weergeven

Ik weet niet wat partitie is e.d.

Bedankt want het heeft idd hier wel mee te maken:D

Voor je dat menu krijgt moet je een vraag met ja of nee beantwoorden. Tenzij je een opstartdiskette van DOS of WIN95a gebruikt. Gebruik een up-to-date diskette of de helpmij.nl diskette (zie handtekening).

Klopt die optie heb ik ook gehad, daar heb ik ''J'' ja beantwoord. Daarna krijg ik dat bovengenoemde scherm.

Dan kun je de verkeerd gemaakte partitie verwijderen en een nieuwe aanmaken. Zorg er wel voor dat je van belangrijke bestanden een back-up hebt, het verwijderen van een partitie houdt ook in dat je alle bestanden kwijt bent.

OK, ik zou er een back up van maken.

Dan nog een vraag,
de volgende optie is namelijk:

Kies 1 van de volgende opties

1. Primaire partitie verwijderen
2.Uitgebreidde partitie verwijderen
3.Logische stations in de partitie verwijderen
4.Een niet Dos-Partitie verwijderen.

Misschien domme vraag, maar gooit ie windows enzo er dan ook helemaal af?? Echt weer helemaal leeg?

Ja, windows is echt foetsie.

Via optie 1 kun je de partitie verwijderen.

Echt heel erg bedankt!!!!! top!

Ik had gehoopt dat niet alles er af had gehoeven maar goed, het moet maar he;)

Ik ben nu alles aan het backuppen duss:)

You are one in a Million:P

Heey srry maar nog een vraagje, ik heb gekozen voor optie 1 dat hij hem weg haald. Maar dan zegt ie dit:

Kan de partities niet verwijderen; Kan de schijf niet vergrendelen. :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan