Heel traag internet om de een of andere reden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

FastMallarm

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2008
Hallo beste mensen,

Ik heb een klein probleempje en het wordt best irritant nu. Mijn internet is de laatste weken heel erg traag aan het doen en daarvoor was er nooit wat aan de hand. Wij hebben internet van UPC, maar aan UPC kan het niet liggen denk ik, want mijn zusje heeft perfect internet.

Mijn computer verbreekt ook vaak de verbinding automatisch en dan duurt het steeds weer een tijdje voordat hij ons netwerk (linksys router wrt54g2) vindt.

Ik heb een Sitecom Wireless Network PCI Card turbo g WL-171. Heeft het altijd goed gedaan. Ik dacht laatst dat het daaraan lag dus heb ik een betere kaart gekocht van 40 euro, maar toen bleek ik daar maar 2 streepjes verbinding te hebben i.p.v. de gebruikelijke 4, wat het probleem daarvan was weet ik ook niet, heb hem terug gebracht.

Ik gebruik handmatige IP-settings, want als ik het automatisch doet geeft hij om de een of andere reden mijn computer geen IP adres (192.168.1.xxx) en geeft hij mij geen DNS servers.

Misschien dat er iets in de instellingen niet goed staat ofzo.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,

Met vriendelijke groet,

Daan.

Laatst bewerkt:
Ja ik heb net opnieuw windows 7 erop gegooid omdat ik dacht dat dat misschien wel zou helpen haha. Dus malware zal het wss niet zijn.

Bij bekabeld weet ik eerlijk gezegd niet, dan moet ik door 2 dikke muren heen daar zal mijn vader niet blij mee zijn, ik kan het een keer vragen. Het internet heeft het altijd goed gedaan door die 2 dikke muren dus daar ligt het wss ook niet aan..

M.v.g,

Daan

En de afstand?

Geen andere storende factoren aanwezig ( draadloze apparatuur bijv.)?
Geen update voor de Wlandriver?
Als een een ander kanaal geprobeerd?

Je had vroeger wel een goede verbinding.
Had je toen hetzelfde beveiligingstype?

afstand is nog exact hetzelfde als voorheen. niet dat ik weet, ik kan geen updates vinden op de site van sitecom misschien ben ik blind.. een ander kanaal? wat is dat precies? met beveiliging bedoel je WEP key of WEP shared bijv?

mvg,

daan

Afstand is het zelfde, maar de Wlan niet.
Helaas zijn router en Wlan niet altijd even compatible.

Kanaal: de router is ingesteld op een bepaald kanaal.
Er kunnen in je omgeving meerdere routers daarop zitten en zo storend werken.
Zie je handleiding maar eens.

Als je eerst 4streepjes bereik had en nu maar 2 deed die eerste het zo slecht nog niet ( gezien de dikke muren).
Heeft je zus ook Wlan.
Laat ze dan eens in jouw kamer proberen hoe het dan is.

Klopt ik heb die oude er nu ook weer inzitten, maar hij geeft nog steeds hetzelfde probleem. Ach, dan maar langzaam internet. Heel snel is het opzich ook niet nodig, soms irritant, maarja.

Met mijn zusjes laptop gaat het hier perfect, no problem. En de router heeft altijd op hetzelfde kanaal gezeten en deed het altijd perfect. Het is echt een beetje vaag allemaal..

Toch bedankt voor je hulp en tijd, ik waardeer het zeer.

Daan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan