heel vaag opstartprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

meelman

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 okt 2002
als ik mijn pc aanzet met de power knop, gebeurt er niets. Er springt niets aan geen ventilator, geen voeding, geen piepjes, nix.

Vervolgens heb ik mijn beeldscherm uitgezet. Toen ik het na vijf seconden weer aanzette, startte de computer spontaan op. Waar kan dit aan liggen?? Sinds wanneer kun je je pc aanzetten door je beeldscherm aan te doen?

nadat ik het beeldscherm weer aandoe doet hij het gewoon. (ja dus) En dat drie keer achter elkaar. Dat zou wel erg toevallig zijn...

Je hebt niet toevallig zo'n voeding, waarbij je je beeldscherm ook gelijk voed? Dan zou je de stroomkabels misschien omgewisseld kunnen hebben?

Er zijn beeldschermkabels die je op de voeding van de pc aansluit, heb je die? Zo ja, check even of je deze goed aangesloten heb.

By the way: heb je dit nu altijd of soms?
Altijd: Dan is het bijna zeker een van de kabels die niet goed is aangesloten
Soms: Zit je videokaart goed (anders even er in en er uit halen)

de monitor heeft zijn eigen voedingskabel naar de stekkerdoos.

De videokaart is onboard, dus die zit goed vast.

Hij heeft het sinds ik het probleem het eerst merkte maar één keer goed gadaan.

Ik zou de stekkerdoos even checken... want iets softwarematigs kan het volgens mij niet zijn.

Heb je iets verandert voordat je dit had?

goh, ik was deze vraag helemaal vergeten maar watchdog heeft me wakkergeschud...

Hij doet het weer. De monitor is een paar keer verzet en daardoor was de aansluiting van de kabel aan de monitor aan de binnenkant nogal slecht geworden. Los contactje dus. MAar het is weer gemaakt.

Iedereen bedankt voor jullie hulp...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan