Heel veel Apple apparaten tegelijk opladen veilig?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

LP700

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 apr 2016
Wij hebben thuis Veel Apple apparaten op dit moment. We hebben alleen al heel lang een probleem met het opladen van al onze iPhone's/iPad's etc..

Mijn oplossing was dus om bijvoorbeeld 2 van die blokken te kopen waar dan 4 usb poorten in zitten, en dan daar in 8 lighting oplaad kabels in te doen. Deze 2 blokken wilde ik dan plaatsen in een stekkerblok. Mijn vraag is alleen hoe veilig dit is en of er nog dingen zijn waar rekening mee moet houden?! En zou het uit maken als het niet de officiële oplaad draadjes zijn van Apple, maar gewoon draadjes die iets goedkoper zijn en goede reviews hebben? De meeste tijd zouden er niet per se 8 te gelijk aan het opladen zijn maar soms misschien wel.

Bedankt alvast!

Elke aparte USB poort moet de officiële stroom aankunnen die de officiële lader ook aankan, dus kijk op de Apple lader..
Voor iig de 5S is de usb/lightning kabel van Blokker gecertificeerd, kost 8.50 euro en werkt hier prima. Een Action kabel werkte niet, teruggebracht (ca 4 euro).

Ik heb nog geen USB multilader kunnen vinden die op alle poorten 2A of meer weet te leveren. Dat zou technisch ok niet passen in een dergelijk kleine behuizing. Komt er dus meestal op neer dat een aantal apparaten niet meer dan 0,5A stroom krijgen en dus langzaam gaan laden.

Heb toch nog even gezocht en er minimaal een gevonden...
12x2.4A zelfs..
https://www.externebatterij.nl/multi-lader-usb-12-usb-poorten?gclid=CLfWh96SpNACFfQW0wodQNoCqg
Met deze 12x USB Multi Oplader kunt u 12 USB apparaten tegelijk op hoog vermogen van 2,4A opladen. De Multi Lader zorgt ervoor dat u altijd een USB oplaadpunt tot uw beschikking heeft. Ideaal voor gezinnen, kantoren, horeca of vakanties.

Heb je nog wel net zoveel kabels nog als Apple devices..... als de kabels los zitten (ook usb) kun je die gebruiken...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan