Heel veel processen starten op in Google Chrome

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Berichten
1.252
Het valt mij op, dat Google Chrome opstart en dat dan zeer veel processen gaan lopen. Ik zie zelfs, dat er "chrome-processen" lopen terwijk Google niet gestart is.

Nu is dat voor mijn snelle hoofdcomputer geen probleem, maar het maakt een laptop vrijwel onbruikbaar. In het geval Google Chrome niet eens is opgestart, moet ik óf in Taakbeheer de processen één voor één stoppen óf ik moet Chrome opstarten om alle processen met SHIFT+Q te killen.

Er lopen niet enorme hoeveelheden extensies mee, dus ik begrijp niet waarom Google Chrome dat allemaal nodig heeft.
 
Dat gaat mij qua kennisniveau allemaal een stapje te ver. Het is jammer, want ik vind het wel fijn, dat Google Chrome overal met dezelfde werkbalk te zien is. Nu heeft Firefox dat geloof ik ook wel, maar Google Chrome is ook helemaal geïntegreerd in mijn Samsung telefoon.

Of zijn er andere mogelijkheden? Of wellicht Google Chrome op langzamere computers gewoon niet gebruiken?
 
Ik heb Malwarebytes meelopen, dus ik zoek het daar niet in. Maar ik ken dit malwareprogje niet, dus altijd leuk om even te proberen. ;)

Er zat geen enkel stukje spy- of malware op de laptops. Ik heb toch het idee, dat Google Chrome de grote vertrager is, gezien het enorme aantal processen, dat meeloopt. En ik vind het raar, dat enkele processen ook lopen als Chrome niet eens is gestart.

Let wel: we spreken hier over een vrijwel schone installatie, maar het openen van een eerste pagina van de AD-site kost een minuut of 5.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan