Heel vervelend probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimmeke

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2002
Ik was gisteren nog bezig met gegevens in te voeren in een database en alles ging perfect, s'avonds gewoon afgesloten.
Nu wil ik vandaag verder werken, start de computer op, open access en open mijn database, nu krijg ik de melding dat dat ding een alleen lezen bestand is.
Ik kan dus geen gegevens meer toevoegen of verwijderen.
Ben al naar die file gaan kijken, rechts aangeklikt, eigenschappen, en daar staat het vakje alleen lezen niet aangevinkt.
Wat moet ik nu doen om mijn gegevens nog te kunnen bewerken, iemand een idee?

Alvast bedankt voor de moeite.

mm.. dit is raar

ik zou een nieuw db maken en alles van je vorige importeren

moet lukken

mvg

Referee

als je access afsluit, zit in de direktory waar ook je database zit een bestand met zelfde naam maar extensie ldb? die kan je verwijderen.

@ referee,
Een nieuwe aanmaken heb ik reeds geprobeert maar dat lukt dus niet, anders kon ik die bestanden importeren en was de zaak opgelost.
Het enige wat ik nog met access kan doen is het desbetreffende bestand openen en daar blijft het bij, ik heb officce ook al opnieuw geinstalleerd maar niets helpt.

@ ivana,
Het bestand met de extentie idb wissen, en dan?
Wat doet dat bestand en waar dient dat voor?
Kan het geen kwaad als ik dat wis want als de hele database onleesbaar wordt heb ik niets meer he.

bedankt voor de snelle reaktie

het ldb bestand wordt aangemaakt als je met de database werkt, wat erin zit weet ik niet, maar als je de database afsluit, wordt ie meestal automatisch verwijderd. Als ie blijft hangen kan je hem gewoon weggooien.

anders kan je hem ook nog voor de zekerheid alleen verplaatsen :)

Bedankt voor de uitleg, maar het bestand idb is niet aanwezig dus ik vermoed dat de database wel degelijk afgesloten is.

Probleem opgelost, heb office volledig verwijderd en opnieuw geinstalleerd, nu werkt hij weer perfect.
Moet dus wel degelijk een fout in office geweest zijn.

Alvast allemaal bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan