Heel vreemd probleem met downloadsnelheid KPN

Status
Niet open voor verdere reacties.

visboon

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 dec 2012
Beste Mensen,

Ik zit met een probleem. Ik zit al jaren bij KPN. Ik heb een downloadsnelheid van 1.5Mbit (180MB). Mijn abbonement heeft een maximale downloadsnelheid van 8Mbit. Nu snap ik dat dit niet overal te halen is. Als ik in mijn modem kijk, staat er bij maximaal mogelijk Attainable Rate (Max haalbare downloadsnelheid op lijn) bijna 14Mbit, en als Actual Data Rate (Downloadsnelheid naar Modem) 8Mbit. Dit klopt dus niet?!

Omdat KPN zegt dat de downloadsnelheid op het modem gelijk is aan de snelheid die voor het abbonement staat, kunnen ze mij niet helpen. "Wij doen iets fout, hun leveren de snelheid! Het gaat fout binnenshuis..."

Maar... deze snelheid is vaker getest met speedtest.net en speedtest.nl, met verschillende pc's, telefoons, tablets. Zelfs het modem hebben we al een keer vervangen (hebben nu de witte experia box). Al met al ben ik er zeer zeker van dat het probleem niet aan onze kant van het modem ligt. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Weet iemand hoe KPN deze downloadsnelheid naar het modem test? Enige suggesties? Anybody :)

Alvast bedankt! :thumb:

Gefeliciteerd met het mooie modem. Bij mij deden die mooie lampjes het niet lang. Ik heb ook InternetPlusBellen van KPN en heel lang een erg lage snelheid gehad. Het bleek aan mijn netwerkkaart te liggen. Deze zijn bij mij haast ieder jaar versleten. KPN klantenservice legde mij uit dat zij de snelheid terugbrengen zonder iets te zeggen wanneer er iets niet lijkt te kloppen. Dat zal wel het aantal fouten en opnieuw verstuurde pakketjes zijn. Neem een nieuwe netwerkkaart of neem andere storingsbronnen weg en klop dan bij de klantenservice aan met het verzoek om jou snelheid te heroverwegen om opnieuw te verhogen. Die van mij is altijd weer 8 maar het kan echt nog wel wat hoger. Ik denk dat het meer is wanneer veel mensen eerst opzeggen want je zit met elkaar aan het systeem. Prettige feestdagen.

Als ik in mijn modem kijk, staat er bij maximaal mogelijk Attainable Rate (Max haalbare downloadsnelheid op lijn) bijna 14Mbit, en als Actual Data Rate (Downloadsnelheid naar Modem) 8Mbit. Dit klopt dus niet?!

Ik heb die waarden niet bij mijn modeminstellingen. Kan dat niet het hoogste zijn van telefoon en internet?

Bedankt voor je reactie Alfred.
Het probleem zit niet in de PC of in het modem; we hebben al 3 verschillende modems gehad en heel veel verschillende PC's en laptops. Deze laptops halen wel hoge downloadsnelheden bij andere internetaansluitingen. Het is echt een vaag probleem...
Jij ook fijne feestdagen!

KPN heeft mij echt uitgelegd dat ze de verbindingssnelheid automatisch terugbrengen bij problemen met de verbinding. Dat de router voldoende snelheid aangeeft moet je dan maar wat relativeren. Het is geen meetinstrument. Als ik langzaam download dan geeft het downloadvenster soms ook hoog aan, het zijn dan snelle downloads met veel onderbreking. Bij mij in de straat zijn voor mij de telefoon kabeltjes vervangen na al een keer anders te zijn aangesloten. Er moet dan gewoon een monteur komen die met zijn apparaatje de zaak doormeet. Deze storingen hebben mij niets gekost maar de monteur zag dan ook wel meteen dat er wat niet klopte, de verbinding was trouwens weg. Hangt er bij jou binnen toch een oud kabeltje aan de router of de stekker zit niet goed of is gaan roesten dan betaal je de kosten. Volgens mij stuurt de KPN echt wel een monteur als je daarom vraagt want ze zijn ervoor. Stel ze anders schriftelijk in gebreke. Nu snel naar het Kerstdiner. Alfred

Mischien dan toch maar een keer een monteur bellen inderdaad. Ik weet toch vrij zeker dat het niet aan mij ligt, dus hoef ik er geeneens iets voor te betalen. Bedankt voor je advies en eet smakelijk!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan