Heel vreemd probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

magenta

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2001
Ik heb een heel vreemd probleem waarvan ik niet weet waar die thuis hoort, dus heb ik 'm in deze sectie geplaatst.
Sinds gisteravond, als ik de pc opstart dan gebeurt er niets behalve een vreemd geluidje over de boxen. Klinkt als een vervormde vrouwenstem die iets zegt wat voor mij abracadabra is. Lijkt wel een lp die achterste voren wordt afgespeeld.
Heb al geprobeerd een andere harde schijf, hetzelfde.
Harde schijf losgekoppeld, hetzelde.
Heb geprobeerd op te starten met de xp-cd, geen reactie dan bovenstaande.
Iemand een idee wat zou kunnen zijn???

Begrijp ik goed dat je pc dus helemaal niet meer opstart ?
(Veilige modus ??)

Die ' vervoormde vrouwenstem ' komt vast uit het bios, of ze zegt dat de bios opstart goed is verlopen ofniet, tis vast in het engels, maar nog eens goed luisteren dus, want er wordt vast gezegd wat het probleem zou kunnen zijn.

Echt over je boxen of je pc speakertje ?

Allen alvast bedankt voor het snelle reageren.
Veilige modus lukt ook niet en het geluid komt over de boxen.
Maar na de tip van Paintje heb ik eens beter geluisterd naar wat er wordt gezegd en het bericht is: System Fail Cpu Test

En nu??

Ps: ben nu bang dat ik aan een nieuwe proc. moet gaan denken en als dat zo zijn, zou het kunnen komen dat ik vorige week misschien met een spuitbus "lucht" om de pc schoon te maken te fanatiek rond de proc. bezig bent geweest?

Laatst bewerkt:
Dit is inderdaad een melding van je moederbord.
Controleer eens of de processor goed vast zit en alles naar behoren werkt (ventilatoren ed).
Er is niet een handeltje losgeschoten? (bevestiging processor).
Als verder alles goed zit zou ik eens een bios reset proberen dmv het verplaatsen van een jumper of het tijdelijk uitnemen van de batterij.

Het bleek een defect mobo te zijn.:(
Eenieder bedankt voor zijn/haar input.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan