Heel wat kleine problemen ( oa systeemiconen en slaapstand )

Status
Niet open voor verdere reacties.

PKENTK

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2011
Hee!
Ik heb een nog niet zo lang een Packard bell easynote TK, laten we zeggen.. 3 maandjes.
Gelukkig zelf geen problemen ondervonden met de hardware ofzo, nee het is het systeem!
Tot op een paar dagen geleden kon ik in mijn werkbalk of whatever, zien hoeveel uren/minuten ik nog over had aan batterij, dit is spontaan verdwenen! en terwijl dat mijn accu etc er perfect inzit, nagekeken.
Ook als ik mijn laptop dichtklapte, ging hij altijd in slaap stand, tot nu toe dan... :shocked:
Ik vraag me af, wil/kan iemand me met deze problemen helpen? want ik wordt er echt gek van.
alvast bedankt :)

Ik heb echt alles al geprobeert, echt alles wat hier en over heel internet staat...:confused:

Heb je al eens gekeken bij energie beheer?
Wellicht heb je een energiebeheerschema ingesteld voor hoge prestaties.

Hier kun je namelijk instellen of en wanneer een systeem in slaapstand moet gaan e.d.

Wat ik onderhand ook aanklik, ik krijg alleen dit scherm onderhand te zien, geen andere schermen, geloof me, ik ben hier al dagen mee aan de kloot.

fy39d1.jpg

zover ik je afbeelding kan lezen...
na 10 minuten gaat dus je beeldscherm uit (schermbeveiliging)
en na een half uur gaat hij in 'slaap modus', dit is energiebesparende stand waarmee je met een druk op een knop meteen weer in windows bent
hij hoeft dan niet opnieuw op te starten

nu heb ik geen laptop met W7, dus ik kan het niet voor je nakijken
maar ik denk dat als je naar configuratie scherm gaat, alles weergeven en dan energiebeheer
zie je linksboven 'kies wat de power knop doet' (ik heb engelse windows dus zit hier ff alles te vertalen, het kan er dus iets anders uitzien)
misschien staat daar een optie over het dicht klappen van je notebook en wat windows dan moet doen
maar als je eigenlijk wil dat je notebook afsluit, zul je dit gewoon handmatig moeten doen
ik snap eerlijk gezegd ook niet helemaal wat je bedoelt, maar ik hoop dat je hier iets mee kunt...

anders kun je nog bij 'energie opties', 'verander instellingen' kiezen en dan kiezen voor 'gevorderde instellingen'
dan krijg je een hoop extra opties te zien, dus misschien dat daar dan iets over het dicht klappen van je notebook staat en wat W7 dan voor actie onderneemt

Nou, en dat bedoel ik nou juist, wat ik ook aanklik van de dingen die ik aanklik, eerst had ik allemaal opties en kon ik alles kiezen, nou dus mooi niet meer! wat ik ook aanklik, ik zie dit scherm, en niet de scherm met opties die ik zou moeten zien, mijn vriend heb ik dit ook al laten zien en we hebben samen vergeleken ( hij heeft ook windows 7 en een gelijkmatige laptop, dus ja ) en hij vind het ook raar... ik bedoel ik ben niet stom, als het zo simpel lag, had ik het zelf wel opgelost..

Is systeemherstel misschien iets?
Selecteer de datum waarvan je weet dat het allemaal nog werkte..

Nou, en dat bedoel ik nou juist, wat ik ook aanklik van de dingen die ik aanklik, eerst had ik allemaal opties en kon ik alles kiezen, nou dus mooi niet meer! wat ik ook aanklik, ik zie dit scherm, en niet de scherm met opties die ik zou moeten zien, mijn vriend heb ik dit ook al laten zien en we hebben samen vergeleken ( hij heeft ook windows 7 en een gelijkmatige laptop, dus ja ) en hij vind het ook raar... ik bedoel ik ben niet stom, als het zo simpel lag, had ik het zelf wel opgelost..
ik beweerde ook niet dat je stom was, ik probeerde je alleen te helpen

Is systeemherstel misschien iets?
Selecteer de datum waarvan je weet dat het allemaal nog werkte..
Dat helpt dus helaas niks... en sorry voor mijn botte reactie Dfainer, alleen het is echt gewoon niet leuk meer, ik krijg alle opties die ik al gedaan heb...:P

Dat helpt dus ook al niet...pfff, kan me voorstellen dat je er knettergek van wordt..

Zie je helemaal geen (vetgedrukte) datum meer om terug te zetten bij syteemherstel of kun je het wel uitvoeren vanaf een (vetgedrukte) datum maar zie je geen resultaat?
Mocht je geen vetgedrukte datum vinden in het kalendertje dan lijkt het er op alsof de herstelpunten zijn verwijderd.

Ik zou bijna zeggen...de restore cd er in...maar da's wel erg veel van het goede om een "instelling" terug te krijgen....maar als het werkt dan werkt het :P

Laatst bewerkt:
Ja, maar het probleem is dus, ik moet zo'n CD zelf maken, zit er niet bij, alleen ik weet totaal niet hoe ik zo'n CD zou moeten maken, wat voor schijfjes ik ervoor zou moeten gebruiken enz, plus, er zijn vast geen schijfjes van 12 GB waar ik zo'n programma op kan zetten...?
hierbij ook wat foto's van hoe en wat ik krijg

10mlniv.jpg

Heel raar, je ziet de icoontjes hier ook niet, en toen ik mijn batterij nog zag, bleef hij hangen op 57% en zoveel minuten...
2sb7cyr.png

Laatst bewerkt:
Maar ik heb zo'n vaag gevoel ook dat heel mijn PC mijn accu niet herkend? ook zoiets raars... iemand zei dan dat ik heel mijn accu moest laten leegzuigen en dan opnieuw erin doen? maar hoe in godsnaam doe je dat dan?

Als je er geen recover dvd bij hebt gekregen heb je waarschijnlijk een recover partitie op je schijf.
Mocht je niet weten wat ik bedoel kun je dat op een aantal manieren vinden, één er van is klik op start, met je rechtermuisknop op deze computer, dan op beheren klikken en schijfbeheer selecteren.
Je ziet nu een overzicht van de partitie(s) op je harde schijf, wellicht zie je hier een partitie met de naam van de producent van de laptop of iets dat er op lijkt.

Waar je het ook uit op kunt maken is als je opstart tijdens het eerste scherm dat er een optie staat tot recovery of i.d.

Ik zal eens kijken of ik er iets over kan vinden bij PB

Laatst bewerkt:
De accu...euhm, geen idee maar heb wel gevonden hoe je je pb kunt recoveren.
De F11 toests ingedrukt houden bij het opstarten van je laptop en je zou dan in een recover menu moeten komen...vanaf daar is het kinderspel...(als je recover partitie nog intact is..)

Thanks! ik ga het proberen! als het niet lukt, kom ik wel even via mijn andere laptop verhaal doen! ;)

ik heb heel vaak op f11 geklikt maar dat is hem hiervan blijkbaar niet... en f2 ook niet, dan kom ik in de booty.

btw:
10xwrvo.jpg

maar wat voor schijfjes moet ik hiervoor kopen dan? en hoe duur zijn die?

Ik denk normale single layer dvd's.
Een doosje van 10 stuks kost je nog geen tientje.

Leuk die Zweedse regel onderin :P

haha ja! bedankt btw :) ik ga ze morgen halen, want vandaag moet ik stage lopen!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan