Heeluupp:alles kwijt?????

Status
Niet open voor verdere reacties.

knarfje

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2001
Hallo.
Ik ben win xp opnieuw aan het installeren en heb braaf iedere keer een ghost gemaakt van mijn c schijf zoadat ik later alles weer terug kan zetten.
Mijn schijf is ingedeeld in c-d en e.(drie partities dus)
Nu ging er met installerenvan software iets fout dus ging ik een ghost terug zetten!
Op zich vond ik het vreemd dat ik de partitie in de norton gost niet kon aangeven waar de ghost heen moest en werd de gehele schijf geselecteerd.
Daar zal het dus fout zijn gegaan!!!!! En STOM als ik dus was ben ik doorgegaan met ghosten...

En je raad het dus al na het opnieuw opstarten ben ik de partities D en E kwijt en dat vind ik HEEL erg, daar er op D heel veel waardevolle software en al mijn documenten staan/stonden.

Ik heb nu verder nog niks met deze pc gedaan en mijn vraag is nu dan ook : Kan ik die partities en bestanden nog terug krijgen?

Het enige dat ik nog gedaan heb na de ghost is geprobeert bij het opstartscherm om te kiezen voor: laatste juiste en werkende ...... terugzetten , maar dat hielp niet!!

Alstublieft ie er iemand die mij kan helpen, ben nu heel kwaad en verdrietig.

Groetjes Frank.

Kwaad en verdrietig.. kan het me voorstellen.
Denk niet dat je je data terug kan halen.
Voor de volgende keer dat je ghost gebruikt, selecteer de partitie "(beide keren) Dus EN de partitie waar de image op moet komen, zo pakt hij niet de gehele schijf.

Ik heb hier een progje als EasyRecovery en Winternals diskcommander op een bootdisk staan,kan ik daar iets mee?

Je hebt kans dat je nog wat data met die programmaatjes kan redden.
Let op wat al overschreven is, kan niet meer gered worden.
Ik heb zelf zo ook de fout gemaakt met Ghost en was 120gb aan data kwijt.:(
Ik heb toen de partities opnieuw aangemaakt zoals het was voordat het fout ging.
Ghost weer goed terug gezet en daarna met Getdataback ±90% van m'n data weer terug gehaald..:)

Ik ben het nu met EasyRecovery aan het doen maar hij zet allemaal mappen met nietszeggende namen terug!!

Geplaatst door Stigter
Lucky bastard:p ik was 6 gb aan mp 3 kwijt......
:D
Bij mij was het 40gb aan MP3's en ±4200 Formule 1 foto's plus nog andere data.
Die MP3's Had ik niet zo moeite mee dat ik die kwijt was.
Het meeste staat op cd, maar die F1 foto's daar flipte ik wel van.
Gelukkig heb ik die allemaal goed terug en meteen een backup van gemaakt:).
Met MP3 recoveren gaat het niet altijd helemaal goed.
Veel nummers worden door elkaar gegooit, zodat je denkt een trance nummer af te spelen en je krijgt bijvoorbeeld UB40.:p

@knarfje,
Als je op die mappen klikt ziet je dan niet "normale" bestanden staan?
Kan je mischien een screenshotje geven?

Nou Nou, hij is uitgesjaggerd.

Maar hellaas ik heb nu dus al die vreemde bestanden staan waar ik zo te zien niks mee kan???!!!
Zoals
DIR1.FTS
DIR2.PDB
Dir3.DWG
En in die mapjes soms wel tientallen bestanden met die extensie (fil1.fts fil2.fts etc)

Wat kan ik hiermee? of is het niet goedgegaan?
Ik heb dus zoals boven beschreven die RAW optie genomen in recovery

Snik Snik wat Nu??

screenshotje lukt me niet!

Thanks crash voor de handleiding, ik ben blij dat je meedenkt.
Ik ben maar weer vroeg opgestaan want het blijft toch knagen.

Uit die handleiding kan ik nergens lezen wat ik nou met die directories moet.
In veel Dir`s zie ik wel het een en ander aan foto`s en plaatjes staan dus dat begrijp ik wel die kan ik gelukkig zo terug halen.
Maar bijv. mijn mappen met software en exel/word documenten zie ik nergens!
Er staan ook allemaal vreemde niets zeggende benamingen en weet niet wat ik er mee moet om dat te repareren.

Ik had gehoopt dat ik gewoon de namen van mijn voorgaande mappen zag.
Wel zie ik daar gewoon de namen van de mapen van de huidige C partitie zoals windows-program files, die staan wel gewoon met hun Dir naam!.

Ik heb zelf geen ervaring met Easyrecovery.
Ik gebruik zelf Getdataback FAT32 en krijg daar mappen met nummers.
Als ik dan op zo'n map klik komen m'n bestanden boven.

Je hebt kans, zoals ik eerder vermelde, dat je data al overschreven is.
Als dat zo is, kan je het helaas niet meer terug halen.

Ik weet het is flink balen als je belangrijke data kwijt bent.
Ik hoop dat er nog iemand reageert die ervaring met Easyrecovery heeft.

Overschreven lijkt mij sterk want na het misgaan van die Ghost is er op die schijf niks meer gebeurd!

Geplaatst door knarfje
Overschreven lijkt mij sterk want na het misgaan van die Ghost is er op die schijf niks meer gebeurd!
Ghost heeft toch de image terug gezet op de gehele schijf?
Daarmee wordt er data terug gezet, dus zou het mogelijk kunnen dat er data overschreven is.

Damm daar heb je gelijk in.
Maar die ghost was/is plm. 4Gb en wat ik nog niet terug kan vinden heefd/had een grootte van plm. 20 GB!
Daar zou ik dan toch nog wel iets van terug moeten vinden?

Btw en nu met een ander progje bezig (Virtual lab) kijken of dat wat meer mogenlijkheid bied.

Ik hoop idd dat er nog wat mensen zijn die me kunnen helpen!?

WAUW met dit programma Virtual Lab zie ik dus al mijn verloren bestanden !!!! Blij-Blij-Blij.

Nu wil ik ze gaan saven moet ik een quota kopen!
En die kost $499.=

Laatst bewerkt:
Hallo,

problemen zijn opgelost met het programma GetDataBack for NTFS.

Hiermee krijg je een mooie mappen stuctuur en kan je alles zo terug plaatsen.

Ik ben weer blij.
Een ieder bedankt voor de medewerking.
Groetjes Frix

Laatst bewerkt:
GetDataBack is nu files aan het terug zetten op een andere HD.
Zoals ik kan zien gaat dat goed denk ik?, want als ik dan op de HD kijk waar ie de boel heen zet staan dan al die files met juiste icoontjes en een hoop MB`s.
Zal dan toch wel goed gan?

Ik vraag me nu alleen af hoe ik dat hierna moet gaan doen?
Op de " veilige" HD F dus, Partition 8 instaleren en op de " foute" HD die nu alleen Partitie C heeft , maar weer een partitie D en E maken zoals het was en dan de bestanden van F terug zetten?
Moeten die partities weer even groot zijn als voorheen ivm de programma`s die op D en E staan??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan