Heftig Virus! Hoe herstel ik XP?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lisa1985

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 dec 2010
Berichten
3
Hallo allemaal,
Ik heb vanmiddag op mijn laptop een virus binnengehaald door een keer op een website op een kruisje te klikken. Mijn virusscanner heeft het virus niet herkend, ik werd op alle websites doorgelinkt naar reclame. Heb het anti-virusprogramma laten lopen, en op diens verzoek de computer gereboot. Helaas lukte dat niet omdat ik nu steeds een 'blue screen of death' krijg. Ook opstarten in veilige modus lukt niet.
Ik heb XP op een USB gezet en vanaf daar probeer ik XP te herstellen. Ik wil liever niet gaan formatteren omdat er nog wat persoonlijke files op staan (****, had ik nou toch maar die backup gemaakt....), hopelijk kan ik nog wat redden.
Ik heb een C:\ schijf waar windows op geinstalleerd staat en een D:\ waar mijn data en bestanden op staan.

Als ik naar de recovery console ga, krijg ik de volgende optie:

1. G:\Minint
2. G:\Windows
3. E:\WINDOWS
Which Windows installation would you like to log onto?

Ik dacht dat optie 2 de beste was maar daar wordt om een wachtwoord gevraagd, terwijl ik me echt niet kan herinneren dat ik ooit een wachtwoord voor mn schijf heb ingesteld. Alleen enter werkt ook niet. Mijn windows administrator wachtwoord is niet de juiste, en ook mijn 'goede' wachtwoord die ik gebruik voor mijn mail etc werkt niet.
Op g:\minint en op e:\windows kan ik wel komen.
Ik heb al wat geprobeerd op G:\minint (oa fixboot en fixmbr) maar ik kan windows niet opstarten. Zijn er nog opties of is een clean reset de enige optie die ik heb?
Op e:\windows wordt geen boot gevonden, maar als ik daar DIR doe zie ik wel oa system32 en win.ini staan. Moet ik dan toch hier mee verder?
Wat moet ik doen, ik heb echt geen idee!
Groetjes,
Lisa
 
Een methode zou een Hirens boot cd te gebruiken kunnen zijn:
Download deze op:http://www.hirensbootcd.org/download.html Klik onderin op het onderstreepte Hirens.Bootcd12.0.zip. Kijk hier voor meer informatie. Resultaat is een aantal bestanden, waarvan de belangrijkste de ISO-file is met de naam Hiren’s bootcd die dan op een CD als opstart CD gebrand moet worden. Dat kan met BurnCDCC dat ingevoegd zit in de zipfile.

Je kunt met deez' opstarten en van hieruit een partitiemanager kiezen, waarmee je de driveletter kunt veranderen.
Succes.:thumb:
 
Als je bij het opstarten van Windows een BSOD krijgt na een virus zijn er waarschijnlijk bestanden beschadigd.
Wat je zou kunnen doen is opstarten van de Windows XP CD en een windows herstel draaien. Hierbij blijven programma's en documenten ongewijzigd. Windows Herstel zal alleen de systeembestanden herstellen. Toch zou ik eerst de harddisk in een andere PC plaatsen om een backup van je data te maken...

Wat je nodig hebt is de Windows XP cd die het dichtst bij je windows installatie komt, dus als je Windows XP pro SP2 hebt, het liefst ook zo'n CD.

- Boot van de CD
- In het eerste scherm, druk op Enter om "een nieuwe installatie te starten" (geen zorgen, dit klopt)
- In het volgende scherm, accepteer de EULA door op F8 te drukken
- Vervolgens zou je dit scherm moeten krijgen
xpcl1.jpg


Voer de herstelinstallatie uit door op R te drukken.
Krijg je dit scherm niet, stop dan onmiddelijk de installatie, je hebt dan een verkeerde CD.
Hopelijk kun je hier iets mee...

Groeten,
Temmink
 
Geen repair functie?

Ik heb geen optie repair in dat scherm... Heb ik dan een verkeerde bootdisk? En is die optie er wel als ik een andere (goeie) bootdisk gebruik? Ik weet namelijk niet meer of ik xp home of xp professional had....
Fijne jaarwisseling!
 
Opgelost!!

Ik heb het voor elkaar gekregen om met behulp van gOS (een Linux live cd) mijn belangrijke bestanden op een USB stickje te zetten, zodat ik nu met een gerust hart een clean reset kan gaan doen!!
 
:D:D:D:thumb::thumb::thumb::thumb:
 
Heb je inderdaad de verkeerde CD, of je boot.ini is beschadigd, maar die heb je herstelt met fixboot...
Waarschijnlijk heb je al SP3 geinstalleerd, en een sp2 of sp1 cd....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan