Helaas ook hier getroffen voor AVG fout!

Status
Niet open voor verdere reacties.

lady johnny

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2008
Gisteravond werd ik gebeld door familie dat de computer alsmaar bleef opstarten en opstarten, het windows logo verscheen, en daarna werd weer opnieuw opgestart.

Ze hebben Windows XP.
Na ik vroeg wat er gedaan was werd er gezegd dat ze met AVG oid virussen gingen scannen, daarna vroeg de pc om opnieuw op te starten en daarna werd het bureaublad niet meer bereikt.

Ik dacht dit op te kunnen lossen via de veilige modus; dus ik klik op f8 en ik krijg het zwarte scherm waar ik een keuze kan maken, maar geen enkele toets werkt meer, en dus kan ik niks selecteren, ik heb elke toets op het toestsenbord geselecteerd, nergens reageert ie op, dus de seconden tikken af, en hij word als 'windows normaal starten' opgestart.

Ik denk prima, dan via de windows XP schijf, deze erin, maar nee hij vraagt nergens om op een toets te drukken, toen naar het BIOS, en daar zag ik het al, CD-ROM stond niet als eerste, ff gewijzigd, en weer opnieuw opgestart, maar nee hoor geen resultaat, weer geen druk op een toets oid, hij reageert nergens op, weer naar het BIOS, ik denk misschien zijn de instelling niet goed opgeslagen, maar CD-ROM stond nu wel gewoon vooraan, dus dat moest nu goed zijn.

Overzicht dus wat er aan de hand blijkt te zijn:
Op het eerste scherm wat we te zien krijgen als we de computer opstarten:
avgprobleem_3.png

Kunnen we alle toetsen nog gebruiken, esc, delete, f8 enz, maar na dit scherm doet geen enkele toets het meer!
Dus we kunnen niet op de schijf komen en dan Repair doen, en we kunnen ook niet in veilige modus oid opstarten...

Wie heeft een oplossing om toch nog in C te komen en de bestanden op de pc te redden?
Ik heb heel veel topics over ditzelfde probleem gevonden, maar nergens zie ik mensen die geen toetsen meer kunnen gebruiken.

Laatst bewerkt:
Dat is dus geen oplossing voor mij want hij start geen CD-ROM op en ik kan ook niet in de veilige modus komen, ik moet het dus zonder CD-ROM en zonder veilige modus oplossen.
En kan dus ook het ISO bestand niet gaan branden op schijf, want hij start dus niet een CD-ROM op.

Laatst bewerkt:
Inmiddels ben ik er achter dat 1 cdrom speler kapot was, maar de andere doet het wel, nu komt er dus wel op te staan dat ik op een toets moet drukken, helaas werkt het toetsenbord dan al niet meer op het moment dat dat er dus op komt te staan.
En ik kan dus drukken wat ik wil, maar reactie komt er niet.

Ik heb nu al 3 verschillende toetsenborden geprobeerd, maar dat is het probleem niet, want in het bios werkt het toetsenbord prima.

Waarom werkt het toetsenbord niet verder meer?

Alweer een stapje verder, ik denk misschien staat er in het bios wat verkeerd, en daar heb ik wat op enabled gezet over het keyboard, en daarna deed ie het!

Kon dus op een toets drukken en hij startte vanaf cdrom!
Het blauwe setup scherm verscheen, maar vlak voor dat venster komt om op een R te drukken kwam er ineens een fout dat ie een bepaald bestand miste en werd de setup afgebroken.

Toen dus veilige modus geprobeerd, want dat lukte dus ook nu via pijltjes toetsen, maar helaas alle 3 de veilige modussen geprobeerd, maar dan gaat ie laden, dan zie je al die bestandsnamen over het scherm vliegen, en dan start ie weer opnieuw op!

Dus helaas opnieuw loop ik weer vast, windows XP schijf wil niet (wel op een andere pc!) en de veilige modus heeft dus ook geen resultaat.
Morgen dus de ISO... ben benieuwd of dat wel werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan