helder geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

sportiev1979

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2006
hoe haal ik het maximale heldere geluid uit mijn harman kardon versterker,

mijn geluidskaart van club3d heeft een beter geluid dan mijn harman kardon
versterken en infinity boxen een set van 1200 euro,

heb gewoon creative speaker aangesloten op mijn interne geluidskaart,
het geluid is beter is toch niet te geloven,

is het verbetering nodig, kabels veranderen, andere speakers misschien,

instellingen van de versterker

Je moet goede kabel gebruiken voor je boxen en niet ieder merk boxen geeft een optimale weergave dit had je kunnen proberen in de audiozaak gewoon je eigen boxen meenemen een aan laten sluiten.
E n een goede zaak geeft omruil garantie binnen 3 weken als het geluid niet nar wens is in je woonkamer.
Opstelling van de boxen is ook zeer belangrijk.
Zelf heb ik harman kardon en het is een top geluid met Keff boxen er bij, maar ik heb alleen stereo ben echt muziek liefhebber dus al dat blikken geluid van dolby surround komt er bij niet in.

Laatst bewerkt:
kan ik dan ook mijn geluidsinstallatie meenemen naar de winkel,

welke kabels moet ik hebben zilveren ?

Wat jij helder vindt, vind ik denk ik schel :confused:

Uit een harman kardon versterken met infinity boxen moet toch wel een zuiver hifi geluid komen.
Betere bekabeling word het geluid nog zuiverder van.

Enige oplossing die ik kan bedenken is een equalizer er tussen zetten en net zo lang met de hoge tonen *****n tot je het gewenste blikkerige geluid hebt.

blikkerig

dat blikkerige geluid wil ik er juist uit hebben,
ik wil dat het geluid puur wordt snap ie,

het ligt ook aan het surround gebeuren,

maar met de treble pielen helpt ook maar een beetje,

volgens mij heb ik het setje ook niet goed opgesteld,

helder puurheid, :thumb:

speaker

Nee ik heb een surround set van infinity,
ik heb een compleet set gekocht en daar zaten deze boxen bijk,
snap ie,

maar heb je nog een tip:confused:

Aaah zit het zo
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een betaalbare surround set gehoord die ik vind klinken. :(

Een tip heb ik dan ook niet echt.

evt een equalizer

Hoi,

Ik neem aan dat je versterker dan ook een surroundversterker is?
Als dat zo is zal je eest de opstelling goed moeten neerzetten(boxen op goede plaats links voor- centre- rechtsvoor linkachter en rechtsachter en de subwoofer heb ik rechtsvoor staan maar dat is mijn idee je kan hem in principe overal zetten) dan de versterker goed inregelen dat wil zeggen je kan op de versteker dan de afstand van elke box afzonderlijk en de grootte van de boxen instellen.Als je dit gedaan hebt kan je d.m.v. de subwoofer bass wat bij stellen.
Meestal valt het stereo geluid bij z'n versterker wat tegen vergeleken bij een traditionele stereo versterker .

Modag

Als je een zuiver geluid wilt uit een surround installatie dan kun je lang wachten want dat is allemaal blik geluid, je had je beter moeten laten voorlichten.
Als je goede installatie wilt moet je vooral niet naar een zaak als its of mediamarkt want daar hebben ze er totaal geen verstand van die zijn alleen maar om zo veel mogelijk te verkopen maar goede informatie kunnen ze niet geven.
Die winkel die je de installatie verkocht heeft had direct al moeten informeren wat je wilt een dvd filmpje kijken of echt mauziek luisteren want daarvoor is alleen een goede stereo installatie geschikt voor.
Jammer van het geld, je zou alleen je geluid op kunnen krikken met boxen van een zeer goede kwaliteit dat betekend dus grote boxen met veel inhoud en volume want je hebt tenslotte voor goede kwaliteit muziek een grote klankkast nodig.
Maar dan ben je ongeveer 2500 tot 3000 euro kwijt maar dan heb je ook wat.
Dan zit je wel in een bioscoop of concertzaal.
Je had je die surround set kunnen besparen want dat werkt dus niet met een topmerk van harman kardon.

Laatst bewerkt:
is niet waar

Is niets van waar, ik heb nieuw instelling, uitgeprobeerd, en ik heb hem niet bij de mediamarkt gekocht, seniorita member,

wie zegt dat ik mij niet goed heb laten voorlichten :cool:

je weet niet waarover je praat ,
je hebt te snel je oordeel klaar, maar daar zal je wel vaker problemen mee hebben,
:cool:

sportiev1979 zei:
Is niets van waar, ik heb nieuw instelling, uitgeprobeerd, en ik heb hem niet bij de mediamarkt gekocht, seniorita member,

wie zegt dat ik mij niet goed heb laten voorlichten :cool:

je weet niet waarover je praat ,
je hebt te snel je oordeel klaar, maar daar zal je wel vaker problemen mee hebben,
:cool:
Dank u voor je commentaar maar het is namelijk zo dat dolbysurround niet geschikt is voor zuivere muziek kwaliteit, dus dan heb jij je niet goed voor laten lichten want een goede audeozaak gespecialiceerd in dit soort installatie's had je dur wel even direct uit de droom geholpen dat dat niet kan met dolbysurround.
Hierbij word namelijk stereo geimmiteerd, en dit is niet de kwaliteit die een echte muziek liefhebber verlangd.
Ik heb zelf net een Harman Kardaon aangeschaft bij een speciale audeozaak die alleen stereo installatie's verkoopt voor echte liefhebbers.
Hier word je ook niet in een uur de deur uit gewerkt maar eist men dat je zelf cd's meeneemt en verschillende installatie's en boxen beluisterd en dit neemt zeker enkele uren in beslag.

En het commentaar wat je geeft is een beetje kinderlijk daar ga ik verder niet op in want ik probeer je duidelijk een advies te geven als echte kenner.

sportiev1979 zei:
je kan hem op de stereo mode zetten,
Dan is het nog niet het Stereo geluid, die een Stereo versterker wel geeft. Dat is wat SJJ je probeerd duidelijk te maken.

Laatst bewerkt:
Jij begrijpt het Crash zeker ook muziek lief hebber?:thumb: :D
Dat is nou wat ik bedoel met goede informatie die je behoord te krijgen tijdens de verkoop.

SJJ zei:
Jij begrijpt het Crash zeker ook muziek lief hebber?:thumb: :D
Dat is nou wat ik bedoel met goede informatie die je behoord te krijgen tijdens de verkoop.
Inderdaad muziek liefhebber, maar ook film liefhebber. Helaas is m'n Sherwood versterker overleden, anders stond deze nog naast de Dolby prologic opgesteld voor muziek met goede stereo geluid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan