HELE andere hardware. Mijn lijmpistool 'praat' met mijn PC. (Geen geintje)

Status
Niet open voor verdere reacties.

PuppyZwolle

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2004
Ik heb op mijn atelier een PC staan. Voor allerlij doeleinden, creatief, achtergrond muziekje, research, gaming. Je kent het wel. Nu heb ik mijn PC aan een stekkerdoos hangen die hij deelt met een lamp en eventueel een electrisch aparaat.

Nu komt het; Elke keer als ik mijn lijmpistool aansluit, dus de stekker in de stekkerdoos steek, geeft mijn PC het geluidje van het aansluiten van een USB-aparaat aan een poort. Je weet wel; "Pidom." Ik dacht echt dat het aan mij lag... Nou ja, aangezien ik degene was die de stekker er instak was dat ook zo.

Vraagje is dus Hoe kan dit en kan het kwaad want blijkbaar stoor ikmijnPC met deze energie dip die mijn lijmpistool veroorzaakt.

Laatst bewerkt:
Wellicht een stroompiek en of blikseminslag gehad.

Start je computer opnieuw op. Kijk of het euvel verholpen is.

Maar let op: Sluit eerst je computer helemaal af. Haal alle stekkers eruit. Dan weer alles aansluiten en rustig opnieuw opstarten.

Brengt dat niets dan dat lijmpistool eens even aan een ander, wellicht een geaard stopcontact zetten.

Je hebt toch wel alles geaard he. Dat is natuurlijk beter.

Hallo

Goedkope / defekte / versleten voedingen kunnen dit fenomeen veroorzaken ---> vervuilde voedingsspanningen van de p.c.

Het niet korrekt geaard zijn is een andere mogelijkheid. (p.c. niet aangesloten op een korrekt werkend geaard stopkontakt.)

De in de voeding ingebouwde netfilters werken dan immers niet....

Peter

Bedankt voor de reacties.
Helaas zit een geaarde verbinding met het electranet er niet in. Ik heb hier geen geaarde stopcontacten.
Mijn PC krijgt nu wel zijn eigen stopcontact.

Laatst bewerkt:
Oh ja dat is beter. Jammer dat je geen geaard hebt. Wellicht een keer laten aanleggen, draadje erbij trekken. :(

Als je verwarming alleen metalen buizen heeft kun je daar een draadje naar toe trekken.
Daar zijn klemmen voor te krijgen. Buis miet op die plaats wel een beetje blank gemaakt zijn.

Een andere mogelijkheid is een ontstoorfilter tussen stopcontact en computer zetten.
Bij de betere elektronica zaak kunnen ze daar wel advies over geven.
Ik DACHT dat die ongeveer 2 tientjes kosten.

Laatst bewerkt:
Goeie tip. Ik kijk wel op YouTube voor een tutorial voor het aarden via de CV.
[video=youtube;Lwbt1NlMxc4]https://www.youtube.com/watch?v=Lwbt1NlMxc4[/video]
Niet helemaal van toepasing maar en leuk begin.

Gewoon een adklem nemen:
aardklem.jpg

Draadje van de kast van de computer naar de klem en klaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan