Hele Form Slepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tariq

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
Beste Helpmij,

Ik wil in een programma dat geen omlijning heeft (FormBorderStyle = None) graag kunnen verslepen op het scherm door middel van een rechtermuisklik en slepen. Dus zoals je normaal gesproken gewoon klikt op de bovenkant en verschuift wil ik het dus overal in het programma hebben, maar dan met de rechtermuisknop. Is dit mogelijk? (vast wel) Zo ja, Hoe is dit mogelijk? Ik heb een tijdje gezocht maar ik kan maar niets vinden.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen,

Alvast Bedankt,

Tariq.

VB.NET 2008 met Framework 3.5

Ok, dank je wel voor je snelle reactie :D

Ik zag even het licht niet meer hiermee. Ik had van alles geprobeerd maar blijkbaar niet de juiste woorden. Bedankt!

Kom ik toch weer op een probleempje.

Bij form1 gaat alles perfect.

maar bij een AboutBox werkt deze niet (ook niet hoofdzakelijk)

Maar bij Form2 werkt deze heel raar. Ik kan de form wel verplaatsen, maar als ik een beetje rechtsonderin klik in de form dan verspringt het form in plaats van alleen te schuiven als ik dat wil. Bij Form1 gebeurt dit niet. Ik heb dezelfde code gebruikt..

[EDIT] Letterlijk kopiëren en cijfertje 1 in cijfertje 2 veranderen werkte blijkbaar wel. Fout zal wel bij mij gelegen hebben. [/EDIT]

Laatst bewerkt:
Kom ik toch weer op een probleempje.

Bij form1 gaat alles perfect.

maar bij een AboutBox werkt deze niet (ook niet hoofdzakelijk)

Maar bij Form2 werkt deze heel raar. Ik kan de form wel verplaatsen, maar als ik een beetje rechtsonderin klik in de form dan verspringt het form in plaats van alleen te schuiven als ik dat wil. Bij Form1 gebeurt dit niet. Ik heb dezelfde code gebruikt..

[EDIT] Letterlijk kopiëren en cijfertje 1 in cijfertje 2 veranderen werkte blijkbaar wel. Fout zal wel bij mij gelegen hebben. [/EDIT]

haha dat heb je wel eens :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan