• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hele kolom vermenigvuldigen met een factor

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarijnZZ

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 nov 2007
Hoi,

Dit moet een makkie zijn, maar makkelijke dingen denk ik wellicht te moeilijk over.
Omdat 2 kolommen in [meters] staan en [mm] moet worden wil ik de hele kolom vermenigvuldigen met 1000.

Verder nooit problemen gehad met rekenen en Excel. Maar dit lukt me dus niet?????????
Nu wordt er of 1000 neergezet of rekent ie wel maar laat ie het niet zien.

bedankt,

groetjes,
Marijn

Ik weet niet of ik je goed begrijp...
Wat je volgens mij bedoelt is dat je in kolom A allemaal getallen hebt staan in Meters.
In kolom B wil je dezelfde getallen maar dan in MM???

Dan zet je in kolom B1 de formule : =A1*1000
Die formule trek je gewoon door tot onder.

Succes

Zet de factor (1000 bvb.) in een lege cel.

Kopieer die cel en selecteer de te vermenigvuldigen cellen.

Kies Bewerken > Plakken Speciaal > Vermenigvuldigen.

Delete de factor.

Wigi

Hoi,

Ik bedoel waar Wigi mee komt, de hele kolom vermenigvuldigen en niet vermenigvuldigen met een andere kolom want dat is gelukkig niet zo moeilijk.
Die methode van 'special paste ' had ik gevonden, maar vroeg me af of er niet zoiets was om een commando op te geven die zegt dat de waarde in die cel 1000 maal vermenigvuldigd moet worden.

Maar goed, deze werkt wel maar dan moet ik in een andere sheet die factor maar aanmaken. Geen probleem eigenlijk.
Wat ook lukt is een kolom extra toevoegen waarin de waarde van de kolom met getallen vermenigvuldigt met 1000,.... maar ja dan zit je weer met 2 kolommen.

Bedankt, ik hou het hierbij.

Marijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan