hele pc gaat niet meer aan en zo ja krijg ik geen beeld te zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

teknique

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2007
Ik zat gister een spel te spelen en ineens liep mijn hele PC vast, nadat ik hem even had uitgezet probeerde ik het weer. tien minuten later lieptie weer vast dus na een 2e reset kreeg ik geen beeld meer te zien (hier beginen de problemen).
dus ik dacht dat het meshien stof in mijn pc was en maakte ik hem voorzichtig schoon, na een tijdje sloot ik hem weer aan maar nog steeds geen beeld, dus deed ik de PC even een uurtje uit. Maar na dat uurtje reageerde mijn hele PC niet meer de aan/uit-knop reageerde nie meer helemaal niks. dus ik vrees natuurlijk het ergste, ik begon alles voorzichtig na te kijken maar vond er niks verdachts in. een uur of 2 erna sloeg mijn pc ineens weer aan ik had nergens op gedrukt of wat dan ook. ik natuurlijk helemaal verbaasd maar nog steeds kreeg ik geen beeld te zien dus ik heb de BIOS geresset om te kijken of het niet mischien aan de BIOS lag maar nog steeds PC start op zonder iets op het beeld te laten zien dus gaf ik het maar op voor de dag. de dag daarna nog even gekeken of er nog iets was veranderd maar tevergeefs. even later kreeg ik weer hetzelfde probleem mijn pc ging weer niet aan wat ik ook deed, en nu weer zomaar ging hij aan zonder dat ik iets deed. ik heb geen ideeën meer over dus vraag ik jullie om wat hulp.

ik heb mijn hele PC uitelkaar gehaald en stuk voor stuk ingebouwd en getest maar geen resultaat

syseeminfo:
AMD athlon X64 3500+ (socket 939)
ASUS A8N-SLI-Deluxe
XFX geforce 6800GT 256MB
500watt voeding

ik hoop hier graag de oplossing te vinden waarom mijn pc niet aangaat en waarom ik geen beeld heb.

Hallo !

Alles uitbouwen, MOBO op een houten ondergrond leggen, voeding aansluiten, de 2 pinnetjes waar je opstartknop op aangesloten is even kortsluiten.

Hoor je BIOS-beeps ?

Zo ja, geheugen erin, herhaal de procedure.

Bios-beeps ? Zo ja, graka erin, etc. etc.

Hoor je in het begin geen beeps: MOBO korrupt.

Succes,

Harry.

als eerste wil ik u bedanken dat u zo laat nog op mijn vraag reageerd.
ik heb mijn moedebord er niet uit gehaald maar ik heb alle componenten eruit gehaald en aleen de voeding met het moederbord aangesloten(CPU en CPU koeler zit er nog in), 5 min nadat ik op de aan/uit-knop drukte sloeg de pc aan.

ik hoor de lange piep als ik de pc aandoe maar ik zie steeds dat de CPU koeler uitvalt en weer start

Laatst bewerkt:
Hoi !

Zit er wel een speaker op je mobo ?

Zo nee, wel even een speaker aansluiten op de pennetjes die daarvoor zijn (zie je handleiding).

Geen bolle elco's op je MOBO ?

Zeker weten dat je voeding 100 % is ?

Zo ja, ben ik bang dat je MOBO gesneuveld is.

Greetz,

Harry.

ik heb mijn post boven veranderd ik kreeg de piep te horen na een restart maar ik zal nu even verder knutselen

ok ik ben nu zover dat ik het geheugen en het videokaart erin heb. het gepiep is opgehouden maar ik krijg geen beeld te zien. ik zie ook dat het licht in mijn CPU koeler afentoe knippert ik zit nu te denken zou het kunnen zijn dat de voeding het deels heeft begeven en niet de hele pc meer voorzien kan

maarja ik geef het op voor vandaag in iedergeval bedankt :)

Hoi !

Zeker even andere voeding proberen !

Succes,

Harry.

hoi hoi

ik heb het ondertussen met een andere voeding geprobeerd en mijn oude voeding op de andere pc geprobeerd ik ben er ook achtergekomen dat het niet aan mijn voeding ligt omdat als ik mijn voeding op de andere pc probeer dan werktie helemaal perfect en de voeding die ik op deze PC nu heb gezet om te testen geeft hetzelfde resultaat als de andere voeding dus ik zit een beetje te denken dat het aan het moederbord of de processor ligt :( maar hoe kan ik dat zien :(

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan