Hele reeks BSODS + stuurprogramma netwerkadapter ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Baxteen

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2011
Berichten
75
Goeiemiddag,

Ik heb een serieus probleem.

De afgelopen dagen is mijn pc helaas het slachtoffer geworden van diverse BSODS. Zijnde:

Kmode exception not handled
Referency by pointer
Power state failure
Critical structure corruption
IRQL not equal
Bad pool header
Kernel security check failure

Deze meldingen lijken te conflicteren met Windows 10, zei het niet dat ik die nu een maand of 4 zonder problemen gebruik.

Daarnaast heb ik door een crash het systeem moeten herstellen dmv een back up van een paar dagen geleden, omdat ie niet meer normaal opstartte, maar sindsdien geeft hij aan dat het stuurprogramma van mijn netwerkadapter ontbreekt en heb ik geen internet meer (Ik type dit dan ook na mijn werk:d)

Daarnaast is er nog een ding: om de paar minuten blaast mijn pc heel hard, terwijl de temperaturen in mijn pc niet bovenmatig hoog zijn, ook niet voor of tijdens het blazen

Ik plaats dit allemaal in één topic omdat ik denk dat het een correlatie heeft.

Ik moet zeggen dat hardware niet mijn sterkste punt is, dus bear with me:eek:. Ik hoop dat jullie me als zovaak kunnen helpen, anders word het tijd voor een nieuwe pc vrees ik)

Baxteen

(mijn pc is een desktop, in elkaar gezet. Kan hier niet aan de specs komen, die post ik straks indien nodig)
 
Kun je wat logs posten om ons iets meer inzicht te geven?

Log 1:
Download
51e15692b05a4-MiniToolbox.PNG
MiniToolBox en plaats deze tool op je bureaublad.

Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's en browsers!
Start MiniToolBox
- Windows 2000 en XP: dubbelklik op "MiniToolBox.exe".
- Windows Vista,7,8,8.1 en 10: rechtsklik op "MiniToolBox.exe" en klik op "Als Administrator uitvoeren".

Bevestig de opstartmelding "Are you sure you want to continue?" met Ja.

Vink de volgende onderdelen aan:
  • Flush DNS
  • Report IE Proxy Settings
  • Reset IE Proxy Settings
  • Report FF Proxy Settings
  • Reset FF Proxy Settings
  • List content of Hosts
  • List IP configuration
  • List Winsock Entries
  • List last 10 Event Viewer Errors
  • List Installed Programs
  • List Devices (Only Problems)
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
  • List Restore Points

Klik op de knop "Go".
Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, "MTB.txt".
  1. Upload het bestand hier: Daniel's Upload
  2. Klik op Bestand kiezen en navigeer naar het bestand dat je wilt uploaden.
  3. Klik op Toevoegen.
  4. Post de link in je reactie.


Log 2:
Download
51a72e659f5b4-bluescreenview-6.jpg.png
BlueScreenView en installeer deze.
  • Na de installatie zal BlueScreenView starten.
  • Selecteer 1 bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A
  • Klik vervolgens op File en daarna op Save Selected Items (Ctrl+S)
  • Sla het bestand op het bureaublad op.
  • Upload het bestand hier: Daniel's Upload
  • Klik op Bestand kiezen en navigeer naar het bestand dat je wilt uploaden.
  • Klik op Toevoegen.
  • Post de link in je reactie.


Log 3:
1. Download de
575dc45a29556-sysnativelogo.png
Sysnative BSOD Dump + System File Collection App & plaats deze op het bureaublad.

2. Voer het programma uit: dubbelklik op SysnativeBSODCollectionApp.exe
Er zal een map in de map Documents aangemaakt worden + een gezipte map:
  • SysnativeFileCollectionApp +
  • SysnativeFileCollectionApp.zip

*De Sysnative BSOD Dump + System File Collection App wordt niet geïnstalleerd en het zorgt niet voor wijzigingen in het register. Het zorgt alleen voor de aanmaak van de SysnativeFileCollectionApp map + een gezipte map allebei in de Documents folder. Deze kun je elk moment verwijderen, maar wacht hiermee tot je probleem opgelost is..
*
  • Upload SysnativeFileCollectionApp.zip hier: Daniel's Upload
  • Klik op Bestand kiezen en navigeer naar het bestand dat je wilt uploaden.
  • Klik op Toevoegen.
  • Post de link in je reactie.
 
Laatst bewerkt:
Top! Hier kan ik wat mee. Zal ik doen. Zodra ik het kan downloaden. Zodra ik internet heb
 
Je kan deze programma's toch op de andere computer waar je nu mee werkt, toch op downloaden?
Zet ze daarna over op de probleemcomputer en de logs terug naar deze waardoor je ze kunt uploaden.

Ok, is wel een omweg, maar dat gaat niet anders als je forumhulp wilt :p:p
 
Laatst bewerkt:
Ik zal ff proberen de laptop van m'n pa te confisqueren, heb zelf maar één computer en dat is deze :p

Heb je enig idee hoe ik aan een stuurprogramma van mijn netwerkadapter kan komen? Internet op mijn eigen computer is natuurlijk het handigst.
 
Dan heb ik die specificaties cq. die gevraagde logs nodig om iets voor je te kunnen betekenen..
 
Ok dat viel allemaal best mee inderdaad.

De logs:

Minitoolbox: http://www.daniel.vanmelzen.eu/uploads/c8MCjqvvX77yrHOb.txt
BSV: Er viel niets te selecteren. Zie screen. Doe ik iets fout? Geupload via Tinypic want het bestand is te groot voor DanielUpload. http://i66.tinypic.com/sfaxog.jpg
Sysnative BSOD Dump: http://www.daniel.vanmelzen.eu/uploads/8bByynLE9uanoWmA.zip

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen. De sysnative heb ik per ongeluk de eerste keer vanaf m'n usb stick uitgevoerd, daarna de zip verwijderd en hem gerunt vanaf m'n bureaublad. Dat is de zip die ik heb geupload. Hoop niet dat dat een probleem is.
 
Laatst bewerkt:
Stap 1:
Kijk hier om het stuurprogramma voor je bluetooth apparaat te downloaden. (reactie 19 => de x64 download moet je hebben)
{473A6B1D-3407-400E-B91A-F991C5A39DC3}\CSRBTPORT\01

Stap 2:
Download hier het stuurprogramma voor je Realtek PCIe GBE Family Controller.
[00000000]Realtek PCIe GBE Family Controller netwerkkaart

Stap 3:
Open een opdrachtregel met administratorrechten.
Typ: bcdedit /debug off

Naam [00000001] Microsoft Kernel Debug Network Adapter

Stap 4:
Vertel hoe het gaat.

Stap 5:
De sysnative heb ik per ongeluk de eerste keer vanaf m'n usb stick uitgevoerd, daarna de zip verwijderd en hem gerunt vanaf m'n bureaublad. Dat is de zip die ik heb geupload. Hoop niet dat dat een probleem is.
is dit wel op de probleemcomputer uitgevoerd?
Ik zie nl. geen .dmp bestanden ingesloten (zoals je bij het uitvoeren van bluescreenview trouwens ook al aangaf)
 
Laatst bewerkt:
Top, dankjewel! Ga er vanavond mee aan de slag.

En ja, ik heb 'm gewoon p de probleemcomputer uitgevoerd. Moet ik het vanavond nog een keer proberen?
 
Mochten er onverhoopt nog problemen zijn, voer dan onderstaande stappen uit:
(Tip: print deze instructie om sneller te kunnen werken.)

Stap 1:
Geen MEMORY.DMP aanwezig? De volgende zaken kun je dan nakijken.

  • Kijk na of verborgen bestanden wel zichtbaar zijn via de Verkenner
  • Gebruik eventueel de zoekfuncties recht boven in de Verkenner om naar *.DMP bestanden te zoeken.
  • Klik op Start / Rechtermuisknop op "Computer" / Eigenschappen / Geavanceerde Systeeminstellingen / Opstart- en herstelinstellingen.
  • Kijk hierin na of de instelling "Foutopsporingsgegevens registreren" op iets anders staat dan "Geen".
  • Kijk ook na of de instelling "Kernelgeheugendump" wel op de standaard "%SystemRoot%\MEMORY.DMP staat.
  • Kijk na of de vrije diskruimte wel meer dan 25GB is, indien de computer geen lid van een domein is.
  • Als deze ruimte minder is, maar je wilt toch geheugendumps bewaren, moet je het volgende doen.
  • Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
    Kopieer onderstaande code:
    On Error Resume Next
    Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
    WshShell.RegWrite "HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\CrashControl\AlwaysKeepMemoryDump",1,"REG_DWORD"
    Message = "De kernelgeheugendumps worden nu wel bewaard." & vbCrLf & "Om iets van deze wijzigingen te merken moet je je afmelden & opnieuw aanmelden.."
    X = MsgBox(Message, vbInformation, "Geheugendumpfiles opslaan")
    Set WshShell = Nothing


    Ga naar Bestand - Opslaan als.
    Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
    Bij "Bestandsnaam" zet je:filedumps.vbs.
    Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
    Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → filedumps.vbsOpenen


Stap 2:
Als je BSODs 3rd party gerelateerd zijn, kan Driver Verifier helpen een corrupt stuurprogramma te ontmaskeren door deze te markeren en een BSOD te veroorzaken.


1.Maak een Windows System Restore Point -
Vista- START | typ rstrui - maak een herstelpunt
Windows 7 -START | typ herstelpunt |selecteer "Een herstelpunt maken"
Windows 8.1 / 8 -- Microsoft Systeemherstel gebruiken (Windows 8)
Windows 10 - Systeemherstel gebruiken in Windows 10

2.Voer Driver Verifier uit -

Klik op START | typ verifier.exe | maak onderstaande selecties -

1. Selecteer 2e optie - "Aangepaste instellingen opgeven (voor programmeurs)"
2. Selecteer 2e optie - "Instellingen in een volledige lijst selecteren"
3. Vink alles aan behalve:
  • In behandeling zijnde I/O-aanvragen forceren
  • Simulatie van weinig beschikbare bronnen

4. Selecteer de laatste optie -"Stuurprogramma's in een lijst selecteren"
5. Klik op de Leverancier kolom
6. Vink alles aan behalve "Microsoft"
7. Klik op Voltooien
8. Herstart
***BELANGRIJK:

Als DriverVerifier een corruptie vindt, zal dit resulteren in een BSOD.

  • Na het opnieuw starten, start in de veilige modus - tik herhaaldelijk op de F8-toets tijdens het opstarten
  • Schakel Driver Verifier uit. Typ: verifier /reset en start vervolgens opnieuw op
  • Voer Bluescreen uit:
    Download
    51a72e659f5b4-bluescreenview-6.jpg.png
    BlueScreenView en installeer deze.
    • Na de installatie zal BlueScreenView starten.
    • Selecteer 1 bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A
    • Klik vervolgens op File en daarna op Save Selected Items (Ctrl+S)
    • Sla het bestand op het bureaublad op. Open vervolgens dat bestand, en post de inhoud in je volgende post als bijlage.

Voor de veilige modus kun je ook een tool gebruiken:
Download
56dd5c035cca0-47db20793d2be983-16x16.png
BootSafe van Foolish IT naar het bureaublad.

  • Pak het bestand met de naam BootSafe.zip uit in een nieuwe map.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op BootSafe.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Standaard staat de optie Safe Mode geselecteerd, voor de veilige modus met internetverbinding selecteer je de optie Safe Mode with Networking.
  • Klik nu op de knop Restart Windows om het systeem opnieuw op te starten in de veilige modus.
  • Er verschijnt nu nog een klein venster om het herstart te bevestigen, klik hier op Ja om daadwerkelijk te herstarten.
56dd5cf3839e5-BootSafe.png
 
Laatst bewerkt:
Even voor mijn beeld; bovenstaande stappen zijn bedoeld om te zorgen dat er iets te selecteren valt in Bluescreenview? :)
 
Als ik het genoemde bestand bij stap 1 download voor het bluetooth stuurapparaat krijg ik een zip bestand te zien met een systeembestand, een setup gegevens bestand (kladblok) en een beveiligingscatalogusbestand (geen idee wat dat is)

Ik zie zo niets om een setup te runnen. Enig idee? :)
 
Rechtsklik Computer → Beheren
Klik op Apparaatbeheer en dubbelklik het apparaat waarvan je het stuurprogramma wilt bijwerken.
Klik op het tabblad Stuurprogramma → Bijwerken
Klik nu Op mijn Computer naar stuurprogramma's zoeken
Verwijs naar de map, waar
  • bthfilt.cat
  • BthFilt.inf
  • BthFilt.sys
staan.
 
Ik heb het zip bestandje op mijn eigen pc gezet, uitgepakt en via bovenstaande weg direct naar de map verwezen, maar hij zegt dat er geen stuurprogramma's voor het apparaat zijn gevonden... :(
 
Ik kan geen andere driver en manier (wanneer je in tijden van weleer zocht naar drivers, kreeg je die altijd in .sys, .inf en .cat aangeleverd) vinden.
Probeer [COLOR="#0000FW"]Driver Booster[/COLOR] om het stuurprogramma te downloaden of bij te werken
 
Laatst bewerkt:
Hij geeft direct na het starten van de scan aan dat er sprake is van een "onbekende fout" en ik contact op moet nemen met de helpdesk... Hij geeft wel aan dat er een netwerkfout gedetecteerd is maar verder komt ie dus niet.
 
Laatst bewerkt:
Ok, een driver dat ontbreekt geeft geen bsod, wel een driver welk confliceert, dus als je geen blutetooth apparaat hebt, is dit probleem verholpen.

Hoe gaat het nu verder?
 
Nou, als ik apparaatbeheer open staat er meteen een uitroepteken bij andere apparaten en dan CSR... (weet ik niet uit mijn hoofd) dus ik neem aan dat daar iets aan gedaan moet worden. Maar dat pakt ie dus niet...

Ik kan proberen om het stuurprogramma voor mijn netwerkkaart te installeren, als je me daarmee kunt helpen :$

Zou het een mogelijkheid zijn om alles leeg te halen en weer helemaal kaal te beginnen?
 
Nou, als ik apparaatbeheer open staat er meteen een uitroepteken bij andere apparaten en dan CSR... (weet ik niet uit mijn hoofd) dus ik neem aan dat daar iets aan gedaan moet worden. Maar dat pakt ie dus niet...
Kun je eens een schermafbeelding van (uitgevouwen) apparaatbeheer in je volgende reactie plaatsen?

Ik kan proberen om het stuurprogramma voor mijn netwerkkaart te installeren, als je me daarmee kunt helpen :$
Download hier de driver voor je netwerkkaart. Unzip deze naar je bureaublad en installeer het programma.


{473A6B1D-3407-400E-B91A-F991C5A39DC3}\CSRBTPORT\01
Omdat we hier nog geen geschikte driver voor gevonden hebben, wil ik je vragen om meer informatie.
Download
576866704c754-devman.png
DevManView(x86) of DevmanView(x64) naar het bureaublad.
*Unzip en dubbelklik op DevManView.exe
Selecteer alles m.b.v. [Ctrl & a] toetscombinatie
Klik op File in de werkbalk → Save selected items
Sla dit op als devices. (.txt zal hier aan toegevoegd worden)
Voeg dit log toe als bijlage in je volgende reactie.

*Hier wordt verteld hoe je moet in- & uitpakken en hier kan vastgesteld worden of je besturingssysteem 32 of 64bits is.


Zou het een mogelijkheid zijn om alles leeg te halen en weer helemaal kaal te beginnen?
Zou ik nog niet doen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan