Hele reeks BSODS + stuurprogramma netwerkadapter ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.
screenshot.24.jpg

Dit is hoe ik het in apparaatbeheer aantref. Hij staat dus direct al opengeklapt. Dit heb ik zelf niet gedaan.
Bij CSR_BTPORT_01 heb ik dat stuurprogramma geinstalleerd wat niet gevonden werd.

Ik ga nu het stuurprogramma voor mijn netwerkkaart proberen te installeren.
Update:
screenshot.24 k.jpg

Deze melding krijg ik als ik de driver voor mijn netwerkkaart installeer. Heb op ok gedrukt en de setup afgemaakt. Heb nog geen internet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nogmaals onderstaand verzoek:
Download
576866704c754-devman.png
DevManView(x86) of DevmanView(x64) naar het bureaublad.
*Unzip en dubbelklik op DevManView.exe
Selecteer alles m.b.v. [Ctrl & a] toetscombinatie
Klik op File in de werkbalk → Save selected items
Sla dit op als devices. (.txt zal hier aan toegevoegd worden)
Voeg dit log toe als bijlage in je volgende reactie.

*Hier wordt verteld hoe je moet in- & uitpakken en hier kan vastgesteld worden of je besturingssysteem 32 of 64bits is.
 
Er zal bij je computerfabrikant absoluut een stuurprogramma te downloaden moeten zijn voor de Realtek PCIe GBE Family Controller
Hier vind je een overzicht van computer en software leveranciers & hier van alle computermerken.
Houd hierbij rekening met 32- of 64-bit. Lees dit artikel voor meer info.


Wat betreft het andere apparaat:
{473a6b1d-3407-400e-b91a-f991c5a39dc3}\CsrBtPort\01
Dit betreft een bluetoothapparaat en wordt door Windows 10 niet ondersteund. Bluetooth-stuurprogramma's worden
gedupliceerd in het Configuratiescherm -Programma's en onderdelen na de upgrade naar Windows 10 V/

Verwijder deze via het configuratiescherm.

Lees deze artikelen:

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/open-the-homegroup-troubleshooter
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/add-a-bluetooth-enabled-device-to-your-computer
http://windows.microsoft.com/nl-nl/...-or-network-device-frequently-asked-questions
 
Heb je enig idee waarom het stuurprogramma wat je suggereerde die foutmelding gaf? En wat houdt deze melding in?
 
Ik zie dat ik een download geadviseerd had voor een ander OS.

Deze is voor Windows 10:
Download hier de driver voor je netwerkkaart. Unzip deze naar je bureaublad en installeer het programma.
 
Helaas krijg ik exact dezelfde foutmelding als de vorige keer.

Ik heb een topic gevonden vol met mogelijke oplossingen... Het gaat wel over laptops. Zou je er alsjeblieft even naar willen kijken?

http://www.tomshardware.co.uk/answe...network-controller-found-deep-sleep-mode.html

Ik heb een topic gevonden vol met mogelijke oplossingen... Het gaat wel over laptops. Zou je er alsjeblieft even naar willen kijken?

http://www.tomshardware.co.uk/answe...network-controller-found-deep-sleep-mode.html
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer het eens op de volgende manier op te lossen:

Stap 1: Zoek en installeer de originele Realtek drivers.

Download de originele Realtek drivers hier: http://realtek-download.com/wp-content/uploads/2016/05/0010-Install_Win10_10008_04212016-2.zip

Klik met de rechtermuisknop op de Ethernet-adapter in Apparaatbeheer
Klik op Stuurprogramma's bijwerken
Selecteer blader in mijn computer naar stuurprogramma's
Selecteer de map waarin de drivers uitgepakt zijn en klik op OK



Stap 2: Voorkomen dat de Ethernet-adapter in slaap gaat.

Combineer [windowstoets & r] → typ: devmgmt.msc
Open Network Controller eigenschappen door:
Dubbelklik op Realtek PCIe GBE Family Controller
Kies het tabblad Energiebeheer
Het vinkje bij "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen"

(Jouw Bron)
 
Laatst bewerkt:
Misschien is dit wel heel dom, maar ik zie nergens een ethernetadapter staan? Ben ik nou gek? Er staat een screen van mij apparaatbeheer bovenaan de pagina
 
Als het goed is heb je in je bios een pagina waar alle onboard devices staan, daar zou je em uit moeten kunnen zetten (LAN/Ethernet) WOL moet je niet hebben
 
Ik heb gezocht in de BIOS, maar ik heb het niet kunnen vinden. (eerlijkheidshalve moet gezegd worden dat het letterlijk de tweede keer is dat ik ooit en een BIOS ben geweest)..

Ik denk er toch serieus aan om 'm helemaal leeg te halen...Misschien kan het ook geen kwaad om 'm eens op de schonen.. En dan eens kijken naar de staat van mijn hardware. Mocht je nog suggesties hebben hoor ik het graag!

Ik heb het misschien nog niet duidelijk genoeg gemaakt, maar echt ontzettend bedankt voor je hulp en geduld, wat ook het eindresultaat gaat zijn :)
 
Ik heb gezocht in de BIOS, maar ik heb het niet kunnen vinden. (eerlijkheidshalve moet gezegd worden dat het letterlijk de tweede keer is dat ik ooit en een BIOS ben geweest)
Kijk hier ff.
Ik denk er toch serieus aan om 'm helemaal leeg te halen...Misschien kan het ook geen kwaad om 'm eens op de schonen.. En dan eens kijken naar de staat van mijn hardware. Mocht je nog suggesties hebben hoor ik het graag!
Wacht hier nog ff mee net nu we zo ver zijn.
Ik heb het misschien nog niet duidelijk genoeg gemaakt, maar echt ontzettend bedankt voor je hulp en geduld, wat ook het eindresultaat gaat zijn :)
Thx
 
Ik heb het niet helemaal duidelijk opgeschreven, maar ik ben wel in m'n bios geweest, ik heb alleen onboard devices niet kunnen vinden.
 
Probeer de kaart eens in een ander pci slot, of in een andere pc.
 
Ik type dit bericht vanaf mijn eigen computer... Ik heb weer internet! Ik heb geen aparte netwerkkaart ben ik achter gekomen. Heb alles los gehad, alles wat kon ik een volgend slot gestopt, SATA en zo. En ik heb weer internet. Denk dat het te maken heeft met dat ie even helemaal losgekoppeld is, een soort reset, maar ik ben blij.

Hij staat nu een uur of twee aan en tot nu toe gaat het goed. Heb 'm één keer kort horen blazen.

Vanaf waar gaan we nu verder?
 
Doe de volgende stappen en meld je weer als er onverhoopt een blauw scherm optreedt.

Windows start opnieuw op bij een systeemfout zoals een blauw scherm. Schakel dit uit zodat je tijd hebt om de foutmelding te lezen.
Combineer [Windows-toets & r] ➟ typ: control sysdm.cpl,,3
Klik op Instellingen in het vak Opstart- en herstelinstellingen
Haal het vinkje weg bij De computer automatisch opstarten

Hef ook het laten updaten van de stuurprogramma's door Windows Update op door het volgende te doen:
Combineer [windowstoets &r] ➟ typ: controlsysdm.cpl,,2
Klik op Instellingen voor stuurprogramma's op Windows Update
Klik hier de optie: nooit stuurprogramma's downloaden wanneer ik een apparaat aansluit


Kijk ook het volgende na:
Geen MEMORY.DMP aanwezig? De volgende zaken kun je dan nakijken.

  • Kijk na of verborgen bestanden wel zichtbaar zijn via de Verkenner
  • Gebruik eventueel de zoekfuncties recht boven in de Verkenner om naar *.DMP bestanden te zoeken.
  • Klik op Start / Rechtermuisknop op "Computer" / Eigenschappen / Geavanceerde Systeeminstellingen / Opstart- en herstelinstellingen.
  • Kijk hierin na of de instelling "Foutopsporingsgegevens registreren" op iets anders staat dan "Geen".
  • Kijk ook na of de instelling "Kernelgeheugendump" wel op de standaard "%SystemRoot%\MEMORY.DMP staat.
  • Kijk na of de vrije diskruimte wel meer dan 25GB is, indien de computer geen lid van een domein is.
  • Als deze ruimte minder is, maar je wilt toch geheugendumps bewaren, moet je het volgende doen.
  • Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
    Kopieer onderstaande code:
    On Error Resume Next
    Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
    WshShell.RegWrite "HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\CrashControl\AlwaysKeepMemoryDump",1,"REG_DWORD"
    Message = "De kernelgeheugendumps worden nu wel bewaard." & vbCrLf & "Om iets van deze wijzigingen te merken moet je je afmelden & opnieuw aanmelden.."
    X = MsgBox(Message, vbInformation, "Geheugendumpfiles opslaan")
    Set WshShell = Nothing


    Ga naar Bestand - Opslaan als.
    Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
    Bij "Bestandsnaam" zet je:filedumps.vbs.
    Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
    Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → filedumps.vbsOpenen


Wanneer je geen problemen meer ondervind, is het uiteraard ook fijn dat je iets van jezelf laat weten.
 
Laatst bewerkt:
Alhoewel ik nu weer internet heb, weet ik niet of het probleem van de BSODS is opgelost door het op andere poorten aan te sluiten. We gaan het zien. Is het misschien slim om te kijken of er iets uit bluescreenview komt?

Daarbij; heb je enig idee waar het geblaas vandaan komt? M'n temperaturen zijn dus niet overdreven hoog. Het lijkt zich voor te doen als er meer word gevraagd van processor/videokaart. Het gebeurd met name tijdens het gamen.
 
Ik hoop dat iemand anders dit ziet, want van hardwarespecificaties voor gamen weet ik niet veel. Wel weet ik dat er bij gamen meer van je hardware gevraagd wordt dan bij normaal gebruik en dat dus bij aanschaf je daar rekening mee moet houden. Maak daar anders ff een ander topic voor aan.

Mochten er onverhoopt nog bsods komen, post dat dan gewoon in dit topic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan