• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hele regel kopieren met voorwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Weedz

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2009
Berichten
16
Hallo

Ik heb een vraag over het kopieren van gegevens met een bepaalde voorwaarde...

bv ik heb volgende tabelletje
1 2 3 4
1 3 4 3
1 2 2 2
2 3 4 3

nu wil ik alle gehele regels kopieren met de voorwaarde dat het getal in de A kolom 1 is
uitkomst zou dan zijn
1 2 3 4
1 3 4 3
1 2 2 2
dus in dat in kolommen A B C D volledig gekopieerd worden naar het volgende tabblad (of anderveld) als A overeenkomt met de ingestelde voorwaarde

het antwoord zal vast redelijk voor de hand liggen maar ik kom er niet uit om dan de hele regel gekopieerd te krijgen.

alvast bedankt
 
Beste Weedz ;)

Kijk eens naar deze topic
Deze topic is trouwens nog lopende vandaag.

Voeg een kolom ervoor en dan met de formule

Code:
=ALS(B1=1;1;"")

Bij de code zet je dan 1 ipv X

Groetjes Danny :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Beste Weedz ;)

Zie bestandje dat ik gemaakt heb.

Groetjes Danny. :thumb:
 

Bijlagen

  • Gegevens wegschrijven naar tabblad 2.xls
    46,5 KB · Weergaven: 47
hey danny dank je wel

inderdaad ik had het gezien gewoon precies hetzelfde. ik heb gisteren een topic gemaakt waarbij ik dezelfde vraag stelde maar dan iets ingewikkelder :D toen reageerde niemand.

Had eigenlijk niet verwacht dat iemand vandaag nog eenzelfde topic maakte

maar de volgende uitbreiding: kan excel het volgende.
ik heb een random hoeveelheid cijfers 4 4 6 6 4 6 8 4 6 8 10 4 10 4 6 4
dan wil ik graag dat excel voor mij groepjes maakt van 4 cijfers

voor het 4 cijfer groepje mag excel de volgende groepen maken 4 6 6 8 of 10 8 6 6

en van de getallen die overblijven mag ie dan een laatste groepje maken.
als dat kan pls vertel het me ik zoek iets wat zoiets kan. bovenstaande is een voorbeeldje dus als je er in wil stomen verbruik dan niet al je tijd want het echte systeem moet nog net iets ingewikkelder zijn denk ik... :D

alvast bedankt en in iedergeval voor de hulpbestanden
 
Laatst bewerkt:
@ Weedz , je mag wat Danny voorstelt doen =ALS(B1=1;1;"") maar is niet nodig de voorwaarde die jij vraagt ( stelt ) als er een 1 in kolom A staat dan alles naar blad2 .
@ Danny dit is geen kritiek enkel een aanvulling dat het niet nodig is ;)
ik heb gisteren een topic gemaakt waarbij ik dezelfde vraag stelde maar dan iets ingewikkelder toen reageerde niemand.
Ik had er iets van gezien maar was nog met andere zaken bezig , sorry dat we niet vlugger zijn ik ben dan ook begrensd 89/uur :p
 
Laatst bewerkt:
oh nee maak je niet druk dat was absoluut niet als kritiek bedoeld :D

waarschijnlijk was mijn vraagstelling ook te ingewikkeld vandaar dat ik het hier in 2 delen heb gedaan .....
 
oh nee maak je niet druk dat was absoluut niet als kritiek bedoeld :D

waarschijnlijk was mijn vraagstelling ook te ingewikkeld vandaar dat ik het hier in 2 delen heb gedaan .....

Werk je met excel 2007 ??
maar de volgende uitbreiding: kan excel het volgende.
ik heb een random hoeveelheid cijfers 4 4 6 6 4 6 8 4 6 8 10 4 10 4 6 4
dan wil ik graag dat excel voor mij groepjes maakt van 4 cijfers
anders kan je met deze wel overweg
Code:
=ASELECTTUSSEN(0;10)&"-"&ASELECTTUSSEN(0;10)&"-"&ASELECTTUSSEN(0;10)&"-"&ASELECTTUSSEN(0;10)
pas eventueel aan aan je behoefte 0;10 in bv 4;6 enz.

Heb er een bestandje bijgedaan werkt vanaf excel 2003 - 2007 ( getest in 2002 noppes )
 

Bijlagen

  • aselect.xls
    31 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
hey daniel

iig bedankt voor je reactie! ik gebruik 2007. EDIT Engelse versie
volgens mij zit de macro er niet aan, ik kan namelijk niet de knop klikken krijg alleen een vierwegkruisje...

maar ik denk dat de strekking ook nog niet helemaal duidelijk is. het gaat namelijk om de verzorging van vakantie huizen. die zijn er in 4 6 8 en 10 persoons (vandaar die gekozen getallen) elke week wordt er door gegeven welke huizen weer schoon moeten. dus een lijst met 4en 6en 8en en 10en onderelkaar in random volgorde....(staat in het type nummer van het huis in de lijst)

nu moeten de verzorgers altijd 4 huizen schoonmaken in hun dienst en dat kan in 3 vormen: Een 8 persoons, twee 6 persoons en een 4 persoons. Of een 8, een 6 en twee 4. Of een 10, een 6 en twee 4.

en hierdoor wordt het duidelijk een stuk lastiger, de reeds verdeelde huizen moeten natuurlijk niet nog een keer gekozen worden. ik heb ff een voorbeeld bijgevoegd hoe ik de lijst krijg. de informatie die dus voor de schoonmakers gebruikt wordt die dus achter het typenummer staan moet ook meegekopieerd worden vandaar ok die eerste vraag :D (ik heb de vraag ook gebruikt voor het tellen van reeds schoongemaakte huizen en dat werkte perfect hulde!)

Ik wil hier graag een excel bestand van maken omdat het me erg veel tijd kost om een goede verdeling te maken en ik weet dat dat makkelijker moet kunnen.

hier praat je denk ik ook niet meer over standaard excel werk

Een echte breinkraker :D
 

Bijlagen

  • Lijsthuizen.xlsx
    12,9 KB · Weergaven: 34
Laatst bewerkt:
hey daniel

iig bedankt voor je reactie! ik gebruik 2007. EDIT Engelse versie
volgens mij zit de macro er niet aan, ik kan namelijk niet de knop klikken krijg alleen een vierwegkruisje...

Rechtermuisklik boven op de knop > macro toewijzen en dan het bestandje opslaan . 'k ben idd vergeten van deze te koppelen :(
 
dat heb ik gedaan maar als ik de lijst zie dan staat er in elk vak #name kan dat te maken hebben met de eng-ned vertaling of misschien van 2003 naar 2007?
 
dat heb ik gedaan maar als ik de lijst zie dan staat er in elk vak #name kan dat te maken hebben met de eng-ned vertaling of misschien van 2003 naar 2007?

Ik heb de formule in het Engels gezet
PHP:
=RANDBETWEEN(0;10)&"-"&RANDBETWEEN(0;10)&"-"&RANDBETWEEN(0;10)&"-"&RANDBETWEEN(0;10)
, nu is het voor de mensen die een Ned excel hebben niet leesbaar ( kijk dan in topic # 7 )
 

Bijlagen

  • aselect_engelseversie.xls
    36,5 KB · Weergaven: 26
daniel heel erg bedankt voor je moeite maar dit genereerd gewoon random getallen in groepjes van vier. maar er zit niet een volgorde in zoals ik die vermelde 10-6-4-4 8-6-6-4 8-6-4-4 dat zijn de enige combinaties die mogelijk zouden moeten zijn.

(btw dit bestandje komt wel weer ergens anders van pas :D)

maar ik bedoelde dat ik die lijst met getallen al heb. Die lijst met nummers krijg ik aangeleverden hoef ik dus niet zoals in jou voor beeld zelf te genereren..... ik moet ze dus daarna in groepjes verdelen zoals ik die net vermelde.

ik krijg die lijst aangeleverd zoals in de bijlage bij een vorige post. daaruit maak ik groepen van huizen die mensen mee krijgen in die formaties, 8-6-6-4 bv ,dus afhankelijk van het aantal opgegeven huizen zal excel voor mij die groepen moeten bepalen zodat ik daar (automatisch) de lijsten kan maken die ik weer mee kan geven aan de schoonmakers.....

ik ben bang dat het te ingewikkeld wordt in excel...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan